Reklamų tipai – kaip pasirinkti tinkamiausią?
Retai prekės ženklai nori supykdyti, suerzinti vartotoją ar sukiršinti visuomenę. Dažniausiai siekiama, kad reklama patiktų tikslinei auditorijai. Ypač efektyvu, kai reklamoje pasakoma tai, kas vartotojui sukosi galvoje. O jei prekės ženklui pavyksta operatyviai sureaguoti į visuomenei ypač aktualią temą, sėkmė beveik garantuota.
„Iš esmės visos reklamos yra nukreiptos į pardavimų paskatinimą. Vienintelis klausimas – kokio efekto tikimasi: trumpalaikio ar ilgalaikio. Siekiant ilgalaikio efekto, geriausiai veikia tokia reklama, kuri atitinka prekės ženklo vertybes, yra nuosekli bei aktuali auditorijai. Dar svarbu suvokti tai, kad jeigu prekės ženklas yra aštrus, jam ir veiks tokios reklamos. Rizikinga būtų išeiti į viešumą su jautria žinute, nes daugelis gali to nesuprasti. Kiekvienas prekės ženklas turi nepamesti savo komunikacijos linijos“, – komentuoja V. Valantiejus.
Lengvumu alsuojančios reklamos
Povilas Klusaitis, „Fantazijos.lt“ įkūrėjas, sako, kad ir nedarydama didelių rinkos tyrimų, įmonė kasdien jaučia, kad yra mėgstama žmonių: „Visa mūsų komunikacija yra apie lengvumą, pramogą ir laisvę. Anksčiau buvome tapatinami su tamsiu, negatyviu įvaizdžiu, kuris visuomenėje buvo susiformavęs apie erotinių prekių parduotuves. Tačiau pastaruoju metu jaučiame labai didelius pokyčius. Žmonėms patinka drąsa, kurią mes transliuojame per įvairias reklamas.“
Vairuotojų ir praeivių lauko stenduose matyta „Fantazijos.lt“ reklama „Kelyje lapas, lovoje – ąžuolas“, pasak P. Klusaičio, turėjo paprastą ir aiškų tikslą – atkreipti vairuotojų dėmesį. „Panaudoję visų puikiai žinomą klevo lapo simbolį, radome kontekstui labai tinkantį, dėmesį akreipiantį sprendimą. Ši reklama orientuota į vairuotojus, ji nėra skirta pardavimų skatinimui – puikiai suprantame, kad vairuodami, vos pamatę reklamą, žmonės nepuls pirkti erotinių prekių. Tai yra įvaizdinė reklama, kuri atlieka ir papildomą labai svarbią funkciją – sukelia šypseną. O kas konkrečiai norėta pasakyti šiais keturiais žodžiais, paliekame vairuotojų fantazijai.“
P. Klusaitis džiaugiasi, kad naujausia jų reklama – raudoni antrankiai su nuolaidos kodu „Eligijus“ irgi sulaukė didelio žmonių dėmesio: „Kortos susidėliojo pačios – artėjo juodasis penktadienis, kuriam ruošėmės ir planavome leisti akcijas, tad į nuolaidos kodo pristatymą pažiūrėjome su humoru. Smagu, kad tai pralinksmino ir žmones, jie suprato ją ir mielai dalijosi.“
Lietuvoje drąsių reklamų kelias sudėtingesnis
Lietuvoje ryškesni reklamos sprendimai nėra itin dažni. Drąsiais būdais išeiti į viešumą dažniau bando mažesni prekės ženklai, kurie įprastai renkasi komunikaciją skaitmeninėje erdvėje. Mažiems prekės ženklams norisi išsiskirti bet kokia kaina, tuo tarpu didieji rinkos žaidėjai dažnai pamiršta, kas yra drąsi reklama, komunikacijoje jie linkę kalbėti abstrakčiomis klišėmis.
„Lietuviškų prekės ženklų reklamose dažnai matyti nenuoširdumas. Jose vis dar daug patoso ir savigyros. Gyvename eroje, kai didžiuosiuose ekranuose prekių ženklams reklamuotis tampa tarsi gėda, tad tiesiog pasakojama apie savo gerumą, socialinę atsakomybę ir bandoma visuomenę įkvėpti gyventi geriau. Tuo tarpu skaitmeninėje erdvėje akcijomis ir pasiūlymais sukeliamas didelis triukšmas, vartotojas stipriai sekamas, kas dažnai gali pasirodyti neetiška. Todėl atrodo, kad nenuoširdumas formuoja nuobodžią bei akcijomis perkrautą rinką“, – komentuoja ekspertas.
Pasak V. Valantiejaus, jeigu reklamoje kalbama apie seksą, galima ruoštis neigiamų reakcijų pliūpsniui: „Turime paradoksalią situaciją. Komunikacine prasme, humoras mažina stigmas ir tai įrodyta ne vienu moksliniu tyrimu. Kuo geriau išmokstame apie ką nors juokauti, tuo laisvesnė tema atrodo. Todėl viešosios erdvės, kurios neapriboja ir leidžia kalbėti apie seksą, laikomos sveikomis ir atviromis.“