P. Koppelis atkreipia dėmesį į pokyčius, su kuriais susiduria šiuolaikinė prekyba: kadangi kur kas pigiau kainuoja užsiimti prekyba internete nei fizinėse parduotuvėse, kai kurie mažmenininkai nusprendžia visiškai atsisakyti įprastų pardavimų, vietoj to kur kas aktyviau veikdami internete. Pasak jo, negalima pamiršti, kad kai vartotojas susiduria su prastu aptarnavimu fizinėje parduotuvėje, pirmiausia pagalvoja apie galimybę pirkti internetu. P. Koppelis taip pat pastebi, kad tarp visų elektroninių parduotuvių populiariausios yra tos, kuriose galima pirkti nesiregistruojant.

Peeter Koppel

Statistika rodo, kad vis didesnė visuomenės dalis mano, kad įsigyti drabužius, elektroniką ar buitinius prietaisus yra patogiau internetu. O patogumas šiais laikais – labai svarbus faktorius. „Perkant internetu galima gerai išnagrinėti visus naujo šaldytuvo ar dulkių siurblio duomenis, aptarti juos su šeimos nariais – ir tada tiesiog užsisakyti, užuot važiavus į parduotuvę. Tai tinka tokiems produktams, kurie yra gana standartiniai ir konkuruojantys pardavėjai siūlo daug alternatyvių pasiūlymų“, – pasakoja P. Koppelis.

Tai, su kokiais sunkumais susiduria įprasti prekybos centrai, iliustruoja faktas, kad nuo 2007-ųjų interneto parduotuvių apyvarta auga vidutiniškai 17 proc. per metus. Prieš septynerius metus amerikiečiai savo mobiliuosius telefonus naudojo po 50 minučių per dieną, o kompiuterius – po 2,5 valandos. Šiandien naudojimasis mobiliaisiais telefonais yra išaugęs iki daugiau nei 3 valandų kasdien, o kompiuteriais naudojamasi kiek mažiau – po 2 valandas.

Prekybos centrų problemas iliustruoja ir tai, kad šiuo metu beveik 15 proc. JAV esančių prekybos centrų daugiau nei dešimtadalis prekybos erdvių yra laisvos. Prieš dešimtmetį 94 proc. JAV prekybos centrų teigė, kad jiems sekasi puikiai, o dabar šis skaičius yra nukritęs iki 80 procentų.

Konferencijoje „Drąsa veikti kitaip“ pranešimus taip pat skaitys bestselerio „Juodoji gulbė“ autorius Nassimas Nicholas Talebas, technologijų entrepreneris Niras Eyalas, daugiau nei 500 startuolių įkūrėjas Dave McClure, rašytoja, viena iš 50 įtakingiausių pasaulyje technologijų srities moterų Linda Liukas, rinkodaros ekspertas Bobas Hoffmanas ir kiti.