Turi susidaryti įspūdis, kad viskas lengva
E. Jakilaitis teigia, jog geram komunikatoriui labai svarbios kelios savybės, tačiau pirmiausia, jis turi būti iš tų žmonių, kuriuos ramina stresinės situacijos. Kitaip tariant, turėti šaltą protą, gebėjimą racionaliai mąstyti ir apskaičiuoti.
„Geras komunikacijos specialistas yra tas, kuriam dirbant susidaro įspūdis, kad viskas vyksta savaime, labai organiškai ir natūraliai. Jį galima palyginti su geru žurnalistu – abu yra ne tik apie save, bet ir apie kitus“, – apibūdina „Metų komunikatoriaus (-ės)“ rinkimų komisijos pirmininkas ir priduria, jog nepaisant to, kitų darbuose, kitų tiksluose komunikatoriui svarbu gebėti matyti ir savo ambiciją.
Komunikacija – veiksmų palydovas
Kalbėdamas apie komunikacijos svarbą organizacijose, E. Jakilaitis jai skiria antrą vietą po paties veikimo – „pirma, mes darome, o po to komunikuojame“.
„Komunikacija yra nuolatinis veiksmų palydovas, bet neturėtų būti pats tikslas. Komunikatorius jau egzistuojančius veiksmus, darbus, produktus, koks rezultatas bebūtų, padaro prieinamais skirtingoms auditorijoms. Jis gali padaryti juos patrauklius, sudominti, paskatinti žmones susimąstyti apie tam tikras temas, pažvelgti į save kitu kampu“, – vardina žurnalistas.
Jis tęsia, jog komunikacijos specialistas taip pat gali skatinti, įspėti, raminti, o kartais priešingai – bauginti ar netgi kelti sumaištį: „Bet kuriuo atveju, komunikacijos specialistas, turbūt, ne mažiau svarbus nei tas, kuris ir sukuria tai, apie ką kalbėti.“
Ilgą laiką visuomenėje buvo gajus mitas, jog komunikacija – tai juodieji ryšiai, tačiau E. Jakilaitis juo netiki.
„Aš sąmokslo teorijomis netikiu. Nesvarbu, ar mes gaminame raketas, ar biocheminius produktus, ar kuriame komunikacijos turinį – viskas reikalauja profesionalumo, pasišventimo ir aistringo santykio. Nemanau, kad sėkmė gali būti nulemiama „pokiliminių“ susitarimų. Nebent labai trumpam, nes iš tiesų, tai viskas paprasta – dalykai, kurie yra neįdomūs, yra neįdomūs, ir priešingai. Nesvarbu, kiek besistengsi prastą daiktą vynioti į blizgantį popierėlį, – geru jis netaps“, – pažymi ekspertas.
Komunikacijos specialistas nėra stebukladarys
Krizinės situacijos – vienas iš dažniausiai pasitaikančių komunikacijos specialistų iššūkių. Visgi, E. Jakilaičio manymu, jie nėra tie žmonės, kurie sprendžia problemas.
„Jeigu aplink nėra daugiau žmonių, kuriuos ramina stresas, tai komunikacijos specialistas turėtų būti tas, kuris sugeba šaltai žiūrėti į situaciją ir sverti problemas. Bet vis dėlto, jis yra tas, kuris padeda problemų sprendėjams, o ne tai daro pats. Pirmiausia, krizių sprendime turi dalyvauti žmonės, kurie jas sukėlė. Joks komunikacijos specialistas problemos neišspręs, jei nėra atsakomybės, lyderystės, sąžiningumo ar profesionalumo“, – tvirtina ekspertas ir priduria, jog reikia prisiminti ir tai, kad komunikacijos specialistas nėra stebukladarys – jis tiesiog vienas iš visos komandos specialistų.
Nugalėtoją lems komisija, žiniasklaidos analizės duomenys ir viešas balsavimas
„Metų komunikatoriaus (-ės)“ rinkimų komisijos nariai kandidatus vertins pagal paraiškose aprašytus efektyviausius pastaraisiais metais įgyvendintus projektus, atsižvelgdami į kiekvienos organizacijos kontekstą, valdomus resurus ir keliamus tikslus. Už šią dalį kandidatai galės maksimaliai gauti 24 balus.
Kandidatai bus vertinami ir pagal „Mediaskopo“ žiniasklaidos analizės duomenis bei pagal komunikaciją socialiniame tinkle „LinkedIn“, palyginus su veiklos sektoriaus kitų atstovų matomumu per pastaruosius metus. Už šią dalį kandidatai galės maksimaliai gauti 6 balus. Su komisijos vertinimo kriterijais detaliau galite susipažinti čia.
Komisijai atrinkus 10 stipriausių finalininkų, jų sąrašas bus pateikiamas viešam balsavimui Delfi portale. Galutinį laimėtoją lems komisijos narių vertinimas (50 proc.) ir viešas balsavimas (50 proc.).
Paraiškas teikti ir dalyvauti „Metų komunikatoriaus (-ės)“ rinkimuose galite „PR Impact Awards“ interneto svetainėje iki gegužės 2 d. 23:59 val., užpildant pateiktą nesudėtingą formą. Kandidatas paraiškos teikimo metu turi būti atsakingas už pastarųjų metų organizacijos komunikacijos veiklos rezultatus.
Šių metų nugalėtojas bus paskelbtas birželio 7 d. vyksiančiame renginyje „PR Impact Awards 2024“, kurio tema – „Krizės ištinka penktadieniais: komunikacijos vaidmuo neapibrėžtumo pasaulyje“. Konferencijoje įvairių sričių ekspertai aptars reikšmingiausius metų įvykius, pasitikėjimo ir reputacijos svarbą krizių pasaulyje, besikeičiantį komunikatoriaus vaidmenį bei kaip naujos technologijos ir įrankiai keičia komunikaciją.
Bilietus į renginį jau galima įsigyti „PR Impact Awards“ interneto svetainėje.
Konferenciją ir geriausių komunikacijos projektų apdovanojimus „PR Impact Awards“ jau 11-tą kartą organizuoja Lietuvos komunikacijos asociacija (LTKA) kartu su Komunikacijos industrijos asociacija (KIA). Renginio partneriai – žiniasklaidos analizės bendrovė „Mediaskopas“, rinkodaros ir komunikacijos naujienų portalas „M360“ ir sociologinių tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Daugiau informacijos www.primpactawards.com.