Vieni giria, kiti abejoja

„Tai bene daugiausiai dėmesio sulaukianti sezono naujovė. „Eros“ – pirmasis tokio masto renginys ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse. Žengiame į visiškai naują sritį, kurios niekas nesitikėjo LITEXPO programoje. Mūsų tikslas – sukurti ne tik įspūdingą šou programą, bet ir erdvę diskusijoms apie seksualumą, bendravimo normas ir suteikti galimybę žmonėms dalyvauti kokybiškose edukacinėse veiklose. Tai daugiau nei festivalis – tai platforma, kurioje galėsime kalbėti apie temas, kurios dažnai lieka šešėlyje,“ – sako Roberta Dudutė, LITEXPO Parodų organizavimo skyriaus vadovė.

Jos teigimu, LITEXPO drąsiai plečia savo parodų temų ribas, nes siekia tapti ne tik parodų centru, bet ir universalia platforma įvairioms idėjoms ir skirtingiems požiūriams.

„Būsiu atvira – vieni sveikina mūsų drąsą ir siunčia palaikymo žinutes, kiti kelia klausimus, ar toks renginys tikrai turėtų vykti LITEXPO erdvėse. Taip jau būna su naujienomis, bet mes tikime, kad šis sprendimas padės išplėsti Lietuvos parodų rinkos horizontus“, – sakė R. Dudutė.

Anot jos, erotikos festivalis ir po kelių metų pertraukos sugrąžintas kompiuterinių žaidimų entuziastų pamėgtas „GameON“ tapo paskutinėmis LITEXPO parodų paletės sudedamosiomis dalimis. „Kitais metais neplanuojame įvedinėti naujų prekių ženklų ar parodų. Manome, kad dabar turime viską, ko reikia rinkai, todėl susikoncentruosime į renginių tobulinimą, o ne kūrimą ir įvedinėjimą. Vis dėl to išliksime atviri naujoms partnerystėms, idėjoms ir temoms, kurias galėtume įgyvendinti vėliau“, – pabrėžė LITEXPO Parodų organizavimo skyriaus vadovė.

Jubiliejai, skaičiai, prognozės ir… vakarėliai

Šiame parodų sezone LITEXPO iš viso pristato 13 jų organizuojamų parodų ir konferencijų. Be to, LITEXPO vyks daugiau nei 100 kitų organizatorių renginių. Skaičiuojama, kad bendrai visi jie į Lietuvos parodų ir kongresų centrą pritrauks daugiau nei pusę milijono lankytojų.

„Lankomumo flagmanu išliks Vilniaus knygų mugė, kuri šiemet švęs 25-metį. Tikėtina, kad dėl sukakties didžiausias literatūros renginys Baltijos šalyse ir kultūrinis fenomenas, pritrauks daugiau dalyvių ir lankytojų nei bet kada anksčiau“, – tvirtino R. Dudutė.

Jos teigimu, daug dėmesio turi susilaukti ir parodos, kurios įvertintos pasaulinės parodų organizavimo asociacijos UFI sertifikatais – tai „Adventur“, „Balttechnika“ ir „Resta“. Pastaroji dar minės ir 30-metį, tad dalyvių bei lankytojų iš Lietuvos bei užsienio tikimasi taip pat daugiau nei įprasta.

„Tai, kad turime tris UFI sertifikuotas parodas, reikšmingas pasiekimas. Tuo negali pasigirti niekas kitas Baltijos šalyse,“ – komentavo R. Dudutė.

Savo ruožtu, Eglė Gudauskienė, LITEXPO Renginių skyriaus vadovė sako – šis LITEXPO sezonas žymi ne tik renginių, bet ir platesnės kultūrinės bei kūrybinės platformos plėtrą.

„Rugsėjį LITEXPO jau vyko elektroninės muzikos vakarėlis „Draugai draugams“, o iki metų pabaigos planuojami dar keturi šokių muzikos vakarėliai. LITEXPO erdvės taip pat bus naudojamos filmų, reklamų filmavimams bei įvairiems kūrybiniams projektams“, – tvirtino E. Gudauskienė.

Anot jos, pastebima, kad LITEXPO partnerių organizuojami tradiciniai renginiai ne tik plečiasi savo mastu, bet ir transformuojasi kokybės prasme. Tai, pasak pašnekovės, rodo, kad rinka keičiasi – renginių dalyviai ir lankytojai tikisi daugiau išskirtinių, suasmenintų patirčių.

E. Gudauskienės teigimu, tendencijos pasaulinėje renginių rinkoje taip pat rodo vis didėjantį susidomėjimą tarptautiniais renginiais bei konferencijomis, kurios suburia profesionalus iš skirtingų šalių ir industrijų.

„Partnerių renginiai, tokie kaip „EcomExpo’24“, „HR Savaitė Lietuva“, „Login“, „Comic Con Baltics“ ar „LiMA Day Lietuva“, atspindi šią tendenciją. Tokių renginių savo erdvėse sulaukiame vis daugiau“, – tvirtina LITEXPO Renginių skyriaus vadovė.

Jos teigimu, tyrimų bendrovės „Arizton“ duomenys rodo, kad iki 2028 m. Europoje renginių ir parodų rinka stabiliai augs, demonstruodama 3,35 % metinį augimo tempą (CAGR).

„Tokiam augimui didelę įtaką daro padidėjusi pramoginių renginių paklausa po pandemijos, aukštas disponuojamų pajamų lygis, „Big Data“ analizės įdiegimas, skaitmeninių technologijų vystymasis bei vis didesnis renginių erdvių ir didelių parodų patalpų prieinamumas. Be to, dėmesys saugumui ir draudimui, kartu su verslo plėtros bei rinkodaros veiklomis, taip pat skatina šią rinką augti. Įmonės vis dažniau investuoja į naujas technologijas ir pažangią įrangą, siekdamos padidinti gamybos ir veiklos efektyvumą. Todėl daugelis didžiųjų pramonės šakų atstovų aktyviai dalyvauja renginiuose ir parodose, bendradarbiaudami su įmonėmis, kurios teikia įvairius sprendimus ir produktus. Taip jos siekia išlikti konkurencingos rinkoje“, – paaiškino LITEXPO atstovė.