Dar kovo mėnesį „Facebook“ valdančios bendrovės vadovas Markas Zuckerbergas pareiškė, kad keisis socialinio tinklo strateginė kryptis – bus akcentuojamas nebe viešas dalijimasis informacija. Pasak jo, ateitis – asmeninė komunikacija.
D. Širvinskas pasakoja, kad vis dažniau žmonės atranda įvairesnių būdų, kaip bendrauti. Iš pradžių „Facebook“ buvo naujovė, nes vartotojai galėjo išeiti į viešą erdvę ir skelbti, ką nori.
„Dabar žmonės pradeda atrasti, kuriais momentais nori informaciją skleisti viešai: pasidalinti svarbiais įvykiais, pasiekimais, padiskutuoti, įsilieti į bendruomenę, bet kartu pradeda atrasti poreikį bendrauti privačiai. Tiesa, jis nebuvo niekur dingęs, tačiau viešas bendravimas buvo naujovė ir juo džiaugėmės, siekėme išnaudoti, dabar – aprimo. Atradome, kada norime kalbėti viešai, kada – privačiai, nesvarbu ar tas privatumas gali būti susirašinėjant su vienu žmogumi, ar maža grupele“, – kalba jis.
„EduMint mokymų namų“ rinkodaros ir mokymų programų vadovas D. Širvinskas iškelia mintį, kad galbūt „Facebook“ pastebėjo Kinijoje veikiančius programėlės pavyzdį.
„Aš turiu nuojautą, kad „Facebook“ aktyviai atsisuko ir atsižvelgė į Kinijos rinką, kurioje yra aplikacija „WeChat“. Ji prasidėjo kaip privataus susirašinėjimo programėlė, bet dabar yra apie viską: galima užsakyti maistą, gėles, naują kreditinę kortelę, susimokėti už paslaugas – tai patampa virtualia pinigine, kurią riboja tik fantazija.
Galbūt „Facebook“ programėlėje „WhatsApp“ norės įdiegti tą virtualių atsiskaitymų funkciją. Tai sunku padaryti, kai esi tarptautinis žaidėjas – Kinija turi privalumą, nes tai viena šalis. „Facebook“ tiesiog pamatė gerą pavyzdį, kaip programėlė išsivystė į aplikaciją viskam – miestai integravę „WeChat“ į savo infrastruktūrą“, – dėsto specialistas.
Užsienio portalas recode.net pranešė, kad „Facebook“ beveik neuždirba iš „WhatsApp“, o „Messenger“, nors ir pardavinėja reklamas ilgiau nei dvejus metus, bet nėra pagrindinė „Facebook“ verslo dalis.
„Reklamos rodymas – tradicinis būdas, kaip užsidirbti pinigų. Nei „Messenger“, nei „WhatsApp“ neneša pelno, bet tokios įmonės turi didelius finansinius resursus ir gali ilgai darbuotis nemokamai. Pats „Facebook“ ne per seniausiai pradėjo atsipirkti“, – sako D. Širvinskas.
„Facebook“ veikia toks susirašinėjimo būdas, kai žinutes mato tik jas rašantis ir gaunantis. Tai apsaugo žmonių privatumą, bet jie taip pat nesustabdo tų, kurie gali tai panaudoti negeriems tikslams.
„Facebook“ labai intensyviai pradėjo kalbėti apie privatumą. Niekas negali perskaityti mūsų žinučių – žmonės turi jaustis saugiai. M. Zuckerbergas supranta, kad kodavimą gali naudoti ir piktavaliai, todėl sako, kad bandys atspėti piktavališką veiklą, nematydami paties turinio, bet atsižvelgdami į kažkokį elgesį ar atsikartojančius veiksmus (angl. pattern). Kol kas įdomu, kaip tai bus įgyvendinta“, – aiškina D. Širvinskas.
Jo teigimu, rinkodarininkams sąlygos taip pat keisis, nes reikės galvoti kitus būdus, kaip prieiti prie žmonių: „Sunku pasakyti, kokius įrankius „Facebook“ pasiūlys. Bet esame įpratę, kad naujienos, įrankiai ir pokyčiai vyksta nuolat.“
Vis dėlto D. Širvinskas pažymi, kad reikėtų akcentuoti ne pokytį ar virsmą, nes esama komunikacija nedings: „Ji tikrai pasipildys, bet tai nebus kažkoks pokytis. „Facebook“ ir „Instagram“ liks tokie, kokie yra. Pirminiai šaltiniai sako, kad be viso to atsiranda asmeninė komunikacija.“