Marketingland.com skelbia, kad du buvę „Facebook“ darbuotojai kalbas apie kuriamą virtualų balso asistentą patvirtino. Pasak D. Širvinsko, Lietuvą ši naujovė tikrai pasieks, tik mūsų šalis nebus pirma sąraše.

„Viena priežastis – dažniausiai viską gauname vėliau, nes esame ne tokia aktuali rinka, palyginus su kitomis. Kitas dalykas – kalba. Pirmiausiai pasieks rinkas, kurios kalba angliškai. Mūsų kalba yra specifinė, todėl nežinia, ar jie padarys galimybę naudotis lietuviams anglų kalba, ar integruos mūsų kalbą – tačiau dėl šio varianto abejoju“, – sako jis.

Virtualus balso asistentas bus populiarus, teigia D. Širvinskas, o ir pasieks ne taip jau greitai, todėl padaugės anglų kalbą mokančių lietuvių. Be to, priduria jis, rinkodarininkams tai puiki galimybė.

„Pirmas dalykas, keičiasi medija – kaip bendraujame su auditorija, iškyla balsas – interaktyvus dalykas, kai galime užduoti klausimą ar paprašyti, kad kažką aparatas padarytų. Dabartiniai „Google“ įrankiai turi galimybę instaliuoti aplikacijas arba užsakyti, pavyzdžiui, mėgiamiausią picą, nes dirbtinis intelektas žino namų adresą, o maistą taip pat galima įrašyti balso asistentui. Tos minėtos picos gamintojas turi suderinti ir bendrauti su aparatu – lengvesnis paslaugų gavimo būdas.

Tačiau neaišku, kaip bus su naujų žmonių pasiekiamumu, iškils ir privatumo klausimai, kiek „Facebook“ sau leis, kiek žmonės jausis saugiai, nes aparatas visą laiką mūsų klausys, bet ar kažką su tuo darys, neaišku. Tikriausiai teigs, kad nesiklauso mūsų raktinių žodžių, bet nežinia“, – kalba D. Širvinskas.

Anot jo, rinkodaros specialistai džiaugtųsi, jei galėtų rodyti reklamą tiems, kurie dažnai kalbėtų apie tam tikrą prekės ženklą: „Vartotojui tai būtų keista, gal jie priprastų, bet rinkodarininkams būtų naudinga.“

„Facebook“ balso asistento funkcija – stiprus konkurentas rinkoje jau esančioms, pavyzdžiui, „Apple“ produktui „Siri“, „Amazon“ – „Alexa“ ir „Google“ – „Google Home“.

„Facebook“ daug žino apie mūsų elgseną virtualioje erdvėje, o iš šitų duomenų dirbtinis intelektas gali susidaryti labai įdomius profilius apie mus ir tai panaudoti pačioje rinkodaroje – kaip formuluoti atsakymus žmonėms, ką pasiūlyti, kaip įsiterpti. „Facebook“ turi privalumą.

Antra, mes pajungiame savo profilį, taigi būsimas aparatas nėra atskiras – mes nešiojamės telefoną visą laiką, galbūt bus prijungti namai, automobilis, „Facebook“ galės pritaikyti savo pasiūlymus mums, nes gerai pažįsta vartotojus“, – vardija jis.

Tiesa, pernai metų pradžioje veiklą sustabdė „Facebook“ „Messenger“ veikusi „M“ funkcija, kuri buvo sukurta kaip virtuali pagalbininkė. Į ją buvo galima kreiptis žinute, kadangi „M“ atsakinėjo į klausimus ar prašymus raštu. Vis dėlto ši funkcija nebuvo populiari tarp vartotojų, o D. Širvinskas pažymi, kad dažnai tokia situacija būna su primityvias funkcijas atliekančiais asistentais.

„Jei asistentas gali paskaityti, koks šiandien oras ir kažką primityvaus surasti – natūralu, kad jis neprigyja. Tie aparatai, kurie stovi namuose, susieti su el. parduotuvėms, yra išmanesni. „Facebook“ neturėjo užsakymų galimybių, buvo primityvus.

Dirbtinis intelektas tobulėja, tai kas buvo prieš metus, buvo prastesnis nei tai, ką turime dabar. Kažkada nesuveikė, bet gal po penkto karto veiks. Tikrai ateityje bendrausime „per balsą“, – prognozuoja „EduMint mokymų namų“ rinkodaros ir mokymų programų vadovas D. Širvinskas