Savo partnerius, skaitmeninės rinkodaros ir komunikacijos agentūras „Facebook“ kasmet sukviečia į išskirtinį „Agency Day“ renginį Dubline. Šis susitikimas paprastai trunka dvi dienas. Pirmoji skiriama jau egzistuojančių sprendimų ir įrankių naudojimo mokymams. Antrąją vyksta išskirtinis seminaras, kuriame kalbama apie „Facebook“ ateitį ir siūlomas naujoves.
Kvietimą į „Agency Day” gauna tik pačios geriausios kiekvienos šalies skaitmeninės agentūros, kurios atitinka tam tikrus reikalavimus, o iš esmės tiesiog privalo būti geriausios savo šalyje išnaudojant „Facebook“ platformą klientų tikslams įgyvendinti. Šiemet jo sulaukė ir „Ad Fingers“ komanda iš Lietuvos.
„Baltijos šalyse supratimo apie socialinių tinklų reikšmę rinkodaroje vis dar trūksta. Vyrauja nuomonė, kad trys žinutės per savaitę ir keliasdešimt eurų jų reklamai atneš norimus rezultatus. Iš tikrųjų su tokiu mąstymu tik gaištame laiką ir metame pinigus į balą. Lyg nusipirktum galingiausią kompiuterį ir naudotum jį tik naujienų skaitymui. „Facebook“ yra didelė ir galinga mašina, kurios galimybės milžiniškos. Tereikia mokėti jomis naudotis. Kai moki ir gali šias savo žinias pritaikyti klientų poreikiams – ateina ir įvertinimas“, – teigė „Ad Fingers“ direktorius Kristoforas Akromas.
„Facebook” vystymosi kryptys
Dubline „Facebook“ pristatė pagrindines vystymosi kryptis, iššūkius ir naujoves, kurios bus pasiūlytos artimoje ateityje.
Kaip sako „Ad Fingers“ reklamos specialistė Eglė Klemenytė, iki 2020 m. išryškės trys esminės tendencijos, nulemsiančios didžiulius pokyčius tiek pačiame socialiniame tinkle, tiek visoje reklamos rinkoje. Visų pirma, „Facebook“ esančio turinio formatas taps vis įvairesnis. Jau dabar net penktadalis tinkle publikuojamų vaizdo įrašų yra tiesioginės transliacijos. Jų skaičius tik auga. Maža to, vartotojai socialiniame tinkle vartoja vis daugiau informacijos. Kasdien kiekvienas vidutiniškai ten praleidžia 50 min. laiko, palyginimui „Youtube“ – tik 17 min.
„Visgi svarbiausia tendencija yra augantys vartotojų lūkesčiai. Žmonės nori visų atsakymų čia ir dabar. „Facebook“ jau bando „M assistant“ priedą „Messenger“ programoje. Jo dėka, susirašinėjant su draugu ir net neišeinant iš programėlės, leidžiama išsikviesti taksi, pranešti tikslią savo vietą, suplanuoti įvykį ir daug kitų dalykų. Tik laiko klausimas kada ši naujovė bus prieinama ir Lietuvoje. Daugelis jau pastebėjo ir „Marketplace“ naujovę. Su ja „Facebook“ tampa vieta, kurioje galima pardavinėti ir pirkti,“ – pasakojo E. Klemenytė.
Anot „Ad Fingers“ reklamos specialistės, toliau augant informacijos srautams, taps vis sunkiau būti matomam. Reklama privalės žengti koja kojon su augančiais kokybės standartais. „Facebook“ tam jau ruošiasi ir kuria naujus įrankius, kurie palengvins reklamos kūrimą bei suteiks dar daugiau galimybių atsirinkant, kam ją rodyti.
Kuo ypatingas „Store Visits“?
„Store Visits“ – tai vienas iš šių naujų „Facebook“ reklamos įrankių, nukreipsiantis susidomėjusius vartotojus tiesiai į parduotuvę. Dubline šios paslaugos pristatymui skirta itin daug dėmesio. „Store Visits“ bazines funkcijas jau gali išmėginti visi norintys, tačiau prieigą prie pilno šio įrankio funkcionalumo, „Facebook“ Lietuvoje suteikė tik svarbiausiems savo partneriams.
„Ad Fingers“ taip pat prisideda prie „Store Visits“ tobulinimo: teikia „Facebook“ atgalinį ryšį apie įrankio funkcionalumą, statistiką ir trūkumus, kurie pasimato realiose situacijose. Tokia informacija itin vertinga, nes iki naujoji paslauga taps pilnai funkcionalia ir prieinama visiems – reikia surinkti daug informacijos iš skirtingų valstybių ir vartotojų.
Rinkos tyrimų bendrovės „eMarketer“ duomenys rodo, kad internetiniai pardavimai sparčiai populiarėja (prognozuojama, kad 2020 m. jie peržengs 15 proc. visų pardavimų ribą). Nors apie 90 proc. visų JAV mažmeninių pardavimų vis dar įvyksta fiziniuose pardavimo taškuose, pirkėjai vis dažniau informacijos apie prekes ieško internete, dar iki apsilankant parduotuvėje. „Facebook“ tai atveria daug galimybių. „Store Visits“ siūlo paprastą sprendimą: reklamą rodyti tik tiems klientams, kurie yra netoli parduotuvės, taip dar labiau sumažinant atstumą tarp fizinės prekybos vietos ir interneto.
„Kelią rodys GPS paslauga telefone. Įdomiausia tai, kad klientui galėsime aiškiai pasakyti, kiek žmonių, parduotuvės slenkstį pasiekė pasinaudoję būtent šia paslauga. Apjungdami informaciją iš pačių fizinių pardavimo taškų, galėsime pasakyti ne tik, kiek žmonių apsilankė parduotuvėje, bet ir kiek pardavimų įvyko. Jeigu klientas bus įsidiegęs ir lojalumo kortelių sistemą, galėsime užtikrinti praktiškai 100 proc. duomenų patikimumą. Tokiu būdu klientui įrodysime, kad jų reklama yra veiksminga“, – sako E. Klemenytė.
Toks vartotojo patyrimo (angl. user experience) valdymas taps esmine skaitmeninės reklamos ir pardavimų dalimi. Jeigu žmogus žinos, kad siūlomas daiktas ar paslauga yra čia pat už kampo, didesnė ir tikimybė, kad jis tikrai ryšis nueiti, apžiūrėti bei įsigyti. Tiesa, paslauga tiks ne visiems.
„Ji skirta tik toms įmonėms, kurios turi bent 10 prekybos vietų. Lietuvos atveju tai idealiai tinka maisto prekių parduotuvėms, spaudos kioskams, telekomunikacijų bendrovių aptarnavimo salonams, maitinimo vietoms ir pan. Šiuo metu naująjį įrankį jau išbandome su 4 klientais. Pirmieji rezultatai daug žadantys“, – atskleidžia „Ad Fingers“ reklamos specialistė.