„EduMint mokymų namų“ rinkodaros ir mokymų programų vadovas Domantas Širvinskas sako, kad socialinis tinklas išnaudoja paklausią rinką. Nors platforma „Gaming“ Lietuvos kol kas pasiekiama dar ne visiems feisbuko vartotojams, jis įsitikinęs, kad pamažu „Gaming“ atsiras kiekviename telefone.
„Jie nori paleisti šią platformą visiems, todėl anksčiau ar vėliau pasieksime. Pavyzdžiui, aš turiu operacinės sistemos „Android“ telefoną ir savo „Facebook“ paskyroje jau matau šią galimybę“, – tikina jis.
„Facebook“ siekia tapti interneto sinonimu
Pasak „Facebook“, paspaudę ant naujojo „Gaming“ skirtuko, vartotojai ras laukelį, siūlantį įvairių žaidimų, taip pat galės pamatyti kitus, kurie gyvai platformoje transliuos savo žaidimo eigą. Bus rodomi ir žaidimų atnaujinimai, išskiriami geriausią rezultatą pasiekusieji.
Rinkodaros specialistas D. Širvinskas įsitikinęs, kad pasaulyje tokie žaidimai uždirba labai daug pinigų, nors Lietuvoje ši kultūra nėra tokia populiari.
„Gaming“ siūlys ne tik žaidimus, kurie yra tikrai aktualūs, ten bus atskira žaidimų transliavimo skiltis, žmonės galės bendrauti. Lietuvos viešojoje erdvėje žaidėjų bendruomenė nėra matoma, tačiau pasaulyje tai yra populiarus dalykas. Virtualūs žaidimai ir žaidėjai uždirba labai daug, dalyvauja čempionatuose, stebi, lažinasi, mokosi – ši rinka renka milžiniškus biudžetus.
Lietuvoje, atrodo, šios kultūros nesimato ir nesigirdi, bet tikrai yra bendruomenės, kurios dalyvauja, važinėja po čempionatus ir domisi. Manau, kad pagrindines „Facebook“ funkcijas žmonės išnaudos“, – svarsto D. Širvinskas.
Naujosios „Gaming“ funkcijos atsiradimas – strateginis socialinio tinklo žingsnis: „Iš vienos pusės, „Facebook“ apskritai nori tapti internetu, interneto sinonimu. Siekia, kad jame vyktų kuo įmanoma daugiau dalykų – nuo paprasto žmonių bendravimo iki verslo įrankių ar darbo paieškų.“
Pasak rinkodaros specialisto D. Širvinsko, „Facebook“ siekia tapti pagrindiniu žmonių traukos centru.
Virtualūs žaidimai pritraukia labai daug žmonių, todėl socialinis tinklas, pasitelkęs dar vieną funkciją, nori tapti pagrindine vieta, kurioje žmonės daro įvairius dalykus. Manau, kad tai strateginis žingsnis – atliko tyrimus, pamatė, kad ta sritis nėra išnaudota, bet turi potencialą, todėl taip ir padarė“, – aiškina ekspertas.
„Gaming“ keičia žaidimų programėlę „Fb.gg.“
Naujoji platforma sukurta atsispyrus nuo pernai to paties „Facebook“ išleistos programėlės „Fb.gg.“. Tai vieta, į kurią rinkosi tiesiogiai savo žaidimus transliavę žaidėjai, o prisijungę vartotojai galėjo tai daryti kartu. Naujovė „Gaming“ siūlo platesnę pasirinkimų galimybę.
Vis dėlto „FB.gg.“ nesulaukė didelio vartotojų kiekio – per operacinę sistemą „Android“ programėlę parsisiuntė daugiau nei 100 tūkst. žmonių, rašo techcrunch.com.
Būtent pagal žaidimus mėgstančių vartotojų interesus „Fb.gg“ siūlė profesionalių žaidėjų rekomendacijas, taip padėdami pastariesiems pritraukti naujų sekėjų ir uždirbti daugiau pajamų, kadangi gyvai žaidimus transliuojantys žmonės galėjo sulaukti lėšų iš žiūrovų.
Šiuo atveju „Facebook“ siūlo svarbų privalumą – žada sumažinti procentą, kurį gauna socialinis tinklas, kai profesionaliems žaidėjams pervedami pinigai. Pasak „Facebook“, minėti procentai, tenkantys socialiniam tinklui, svyruos nuo 5 iki 30 procentų, priklausomai nuo to, kiek virtualios valiutos pirks vartotojai.
Kaip aiškina „Facebook“, jei bus perkami didesni virtualios valiutos kiekiai, socialinis tinklas gaus mažesnę dalį pajamų.
Socialinio tinklo funkcijos „Gaming“ konkurentai – žaidimų platforma „Twitch“ ir kanalas „YouTube“, kurie kol kas yra populiariausi pasirinkimai, siūlantys panašias funkcijas. Vis dėlto „Facebook“ strategija mažinti gaunamą pajamų procentą gali iš kitų platformų pritraukti nemažai profesionalių žaidėjų, kurie nori padidinti savas pajamas.
„Facebook“ duomenimis, daugiau nei 700 milijonų vartotojų žaidžia žaidimus ar žiūri, kaip tai daro kiti, prisijungia į grupes ir domisi. Su nauja „Gaming“ funkcija socialinis tinklas tikisi išplėsti žaidėjų skaičių.