Skaitmeninės komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ reklamos skyriaus vadovas Edgaras Petručionis, neseniai sėkmingai išlaikęs „Facebook“ egzaminus ir gavęs tai įrodantį sertifikatą, sako, kad tam reikėjo išmanyti ne tik visus „Facebook“ produktus, bet ir įvairias reklamos galimybes.
„Manau, kad „Facebook“ reklamų sertifikatas – tai patvirtinimas, kad žmogus supranta, kaip su kliento paskirtu reklaminiu biudžetu pasiekti didžiausią naudą. Norint gauti „Facebook“ sertifikatą, reikia išlaikyti du egzaminus, kurių kiekvienas kainuoja po 75 dolerius. Neišlaikius egzamino, perlaikymas traktuojamas kaip naujas egzaminas, todėl reikėtų mokėti iš naujo. Prieš pradedant egzaminą, jus prižiūrintis asmuo virtualiai tikrina, ar egzaminą laikantis žmogus neturės jokios papildomos „pagalbos“: apžiūri egzamino patalpą, iš jos turi būti pašalinta bet kokia technika, knygos, užrašai. Egzaminą laikantis žmogus yra nuolat stebimas per kamerą, o jam atsistojus nuo kėdės ar kitam asmeniui net ir netyčia įėjus į patalpą – egzaminas nutraukiamas. Be to, blokuojama galimybė kompiuteriu daryti bet ką kitą, išskyrus atsakinėti į egzamino klausimus. Trumpai tariant, nėra jokių galimybių sukčiauti”, – apie egzamino specifiką pasakoja E. Petručionis.
„Socialaus marketingo“ vadovas Arijus Žakas sako, kad sertifikuoti reklamų specialistai – tarsi garantija klientams, jog su reklamomis dirba aukščiausią kompetenciją turintis specialistas. Pasak jo, „Facebook“ užtikrina, kad sertifikuotas reklamų specialistas turi gilesnį suvokimą apie jų reklamos galimybes ir įrankius, geba mąstyti strategiškai ir planuoti klientų lūkesčius atitinkančias kampanijas. „Be to, sertifikatas patvirtina, kad jį turintis žmogus nuolat mokosi ir patenka tarp pirmųjų, galinčių dirbti su pažangiausiomis „Facebook“ funkcijomis“, – teigia jis.
Agentūros „Resolution Media“ vadovas Tadas Kupscys pasakoja, kad pas juos centrinės komandos dėka praeitais metais darbuotojams buvo organizuota „Facebook“ sertifikavimo programa. „Ši iniciatyva buvo EMEA lygmeniu, tačiau tai gali padaryti kiekvienas. Oficialiai „Facebook“ aptarnauja mūsų rinką per bendrą pagalbos centrą. Tačiau turime dedikuotą komandą (kaip ir keletas kitų agentūrų rinkoje), taip pat neretai sudalyvaujame „Facebook“ mokymuose – keli kolegos netrukus dalyvaus „Facebook“ mokymuose“, – sako T. Kupscys.
T. Kupscio nuomone, sertifikatas yra tam tikras standartas, kuris leidžia vertinti bazinių žinių lygį komandoje. „Daugumos mūsų komandos narių pareigybinėse instrukcijose yra nurodyta, kad jie privalo būti išklausę „Facebook Blueprint“ programą. Tačiau neteko susidurti, kad klientai to reikalautų: manau, kad dauguma klientų ir nežino apie programos egzistavimą“, – svarsto jis.
Tuo tarpu agentūros „The Chocolate“ vadovas Tomas Nemura sako netikintis tokių sertifikatų prasmingumu. „Mes patys niekada nesivėlėme į šituos biurokratinius dalykus ir niekada nebuvo dėl to jokių klausimų. Mes turime šešerius metus veiklos, kurios rezultatus registruojamės, absoliučiai visas turinys yra daromas tam, kad būtų pasiektos kažkokios skaitinės metrikos. Kai kiekvieną mėnesį žiūri, kaip jas pasiekti, keiti tiek turinį, tiek temas, tiek turinio formas, tiek reklamos sprendimus, tai jokia sausa paskaita, ar ko reikia tam sertifikatui gauti, nelabai daro tam įtaką. Ten viskas keičiasi taip dažnai, kad mažiausiai kartą per mėnesį reikia pasižiūrėti, kas naujo pasileido tiek reklamos formose, tiek kituose dalykuose – tai yra faktas, bet ar vienintelė forma tai padaryti yra kažkoks jų oficialus sertifikavimo formatas, aš abejoju. Manau, kad mes iš to, kaip praktiškai veikia turinys, iš praktinio priėjimo kur kas daugiau gauname, nei iš kokių teorinių mokymų “, – sako jis.
Atsirenkant darbuotojus, kurie dirbs su socialine medija, pasak T. Nemuros viską nulemia asmeninės savybės. „Su darbuotojų atranka viskas dar paprasčiau. Turint omenyje, kad turinčių normalios patirties beveik nėra, o tie, kurie jos turi ir kuriems gerai sekasi, dažniausiai nieko ir neieško, renkamės tiesiog pagal asmenines savybes, o paskui jau agentūros procesai turi viską sustyguoti. Net tas priėjimas, kuris puikiai tinka vienam prekės ženklui ir jam veikia, jei reikėtų jįpakeisti ir dirbti su jo konkurentu, tie patys sprendimai turbūt nebeveiktų: nors ir mechanika ta pati, ir tikslinė auditorija ta pati, ir įžvalgos tos pačios, bet jos tiesiog nebeveiktų“, – teigia T. Nemura.
Vieno iš didžiausių Lietuvoje reklamos užsakovų, prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė sako, kad jie sertifikatus šioje srityje vertina kaip privalumą, bet ne kaip būtinybę. „Socialiniai tinklai – labai svarbus komunikacijos kanalas. Tai puikus būdas bendrauti su klientais bei kitomis interesų grupėmis, gauti grįžtamąjį ryšį. Stengiamės, jog socialiniuose tinkluose publikuojamas turinys mūsų auditorijoms būdų įdomus ir aktualus, kurtų pridėtinę vertę. Todėl planuodami komunikaciją socialiniuose tinkluose taikome įvairias gerąsias praktikas, stebime ir atsižvelgiame į vyraujančias tendencijas, komunikacijos ar pačių komunikacijos kanalų siūlomas naujoves. Konkrečius sertifikatus, įrodančius kompetencijas vienoje ar kitoje srityje vertiname, tačiau jų privalomais mūsų darbuotojams ar partneriams nelaikome“, – komentuoja ji.