Socialinis tinklas „Facebook“ nusprendė atsisakyti daugelio reklamos užsakovų naudoto įrankio „Partner Categories“, veikusio nuo 2013 m. Planuojantys reklamą feisbuke jį naudodavo atsirinkdami, kuriems vartotojams tikslingiausia rodyti reklamą. Pristatant šį įrankį buvo skelbiama, kad jis leis, pavyzdžiui, automobilių reklamą rodyti tik tiems, kurie ruošiasi juos pirkti, prabangos prekes – tik galintiems jas sau leisti ir pan.
Tam, kad būtų galima iš tikrųjų efektyviai segmentuoti auditoriją ir taikliai nukreipti reklamas, būdavo sudaromi duomenų rinkiniai iš trijų šaltinių: feisbukas pats renka informaciją apie vartotojus (pavyzdžiui, kokius puslapius jie mėgsta), taip pat pridedama informacija iš reklamos užsakovų (pavyzdžiui, apie jų dalyvavimą lojalumo programose) ir duomenys, gaunami iš trečiųjų šalių, tokių kompanijų kaip „Oracle“, „Acxiom“ ir tt.
Feisbuko atstovai portalui „TechCrunch“ patvirtino, kad išjungė šią funkciją ne tik laikinai imdamiesi atsargumo priemonių – jie planuoja, kad šis pokytis bus nuolatinis. Feisbuko produktų rinkodaros vadovas Grahamas Muddas sakė norintis pranešti reklamos užsakovams, kad įrankio „Partner Categories“ nebeliks, nes reklamą galima planuoti ir vartotojų segmentus atskirti naudojant tik paties feisbuko duomenis. „Mes tikime, kad tokio žingsnio reikia, kad padidintume feisbuko vartotojų privatumą“, – teigė jis.
Skelbiama, kad toks sprendimas priimtas dėl netylančio skandalo, susijusio su netinkamu duomenų naudojimu, bei dėl artėjančio bendrojo duomenų apsaugos reglamento įsigaliojimo. Tačiau, tikėtina, feisbukas pats iš to tik išloš, o daugiausiai rūpesčių tai sukels verslams, norintiems reklamuotis, bet neturintiems savo duomenų.
„Jei iki šiol planuodamas reklamą feisbuke galėjai pasiremti trečiųjų šalių duomenimis, feisbukas dabar išjungia visą šį mechanizmą. Didžiausią šio sprendimo efektą patirs tie, kurie neturi galimybės susirinkti vadinamus first party duomenis, tai yra nepirktus, ne gautus iš kokios nors duomenų bazės, o tokius, kuriuos susirenka patys. Iš esmės feisbukas sako, mes turime duomenų, galite jais naudotis, galite papildomai pridėti ir savo, bet kad galėtum pridėti, turi juos turėti. Taigi, kai priėjimas prie duomenų smarkiai sumažėja, tau lieka tik naudotis feisbuko duomenimis ir tikėti, kad jis sako tiesą ir vien tik tiesą. Tai – vienas aspektas, o kitas – kad rinktis iš vieno visada reiškia brangiau nei rinktis iš kelių“, – galimą pokyčių efektą vertino reklamos tinklo „Adnet Media“ vadovas Ričardas Baltaduonis.