Bendrovė pirmadienį paskelbė įsigyjanti TMZ, gandų apie garsenybes svetainę ir TV laidą, iš „AT&T Inc.“ priklausančios „WarnerMedia“. Sandorio vertė, anot su situacija susipažinusių šaltinių, yra kiek mažesnė nei 50 mln. JAV dolerių. Tai naujausias žingsnis stengiantis sukurti naują pramogų verslą po to, kai „Fox“ prieš trejus metus pardavė didelę dalį savo aktyvų bendrovei „Walt Disney Co.“, įskaitant „20th Century Fox“ kino studiją, FX ir „ National Geographic“ kabelinės televizijos kanalus.
„Kai visi bando įsprausti savo žiūrovą į mokamos informacijos rėmus, mes matome didžiules galimybes reklamos palaikomuose versluose“, – sakė Ch. Collier.
Dar prieš nerdamas į „Fox“ verslą 2018 metų lapkritį, 52-jų metų Ch. Collier ėjo prezidento pareigas AMC, avangardiniame kabelinės televizijos tinkle, išgarsėjusiame tokiais hitais kaip „Mad Men“ („Reklamos vilkai“), „Breaking Bad“ („Bręstantis blogis“) ir „The Walking Dead“ („Vaikštantys numirėliai“). Tuo metu ėjimas į televizijos eterio verslą vargu ar buvo akivaizdus kitas karjeros žingsnis. Srautiniai užsakomųjų vaizdo įrašų tinklai, tokie kaip „Netflix“, buvo naujas ryškus etapas namų pramogų srityje.
Bet Lachlanas Murdochas, „Fox Corp.“ generalinis direktorius, pateikė įtikinamą pasiūlymą Ch. Collier. Bendrovė, sakė jis, išsaugotų „Fox“ pavadinimą ir jos kino studijos teritoriją. „Fox“ transliavimo tinklas vis dar pritraukdavo milijonus vakarinių žiūrovų ir galėjo būti panaudotas kaip priemonė statyti ir investuoti lėšas į įvairias naujas verslo įmones. Ir Ch. Collier žengė šį žingsnį.
Dabar, pertvarkos jau įsibėgėjo.
2020 metais „Fox“ įsigijo „Tubi“, reklamų palaikomą srautinio perdavimo paslaugą, už 440 mln. JAV dolerių. Nuo tada „Fox“ keletą savo hitų, tokių kaip kaladėlių statymo konkurso šou „Lego Masters“, perkėlė į nemokamų paslaugų srautą. Šiais fiskaliniais metais „Tubi“ pajamos iš reklamos pašoko daugiau nei dvigubai, iki beveik 400 mln. JAV dolerių.
Bendrovė įsigijo „Bento Box Entertainment“, animacinio serialo „Bobs Burgers“ („Bobo užkandinė“) kūrėją. Rugpjūtį „Fox“ paskelbė apie prodiusavimo partnerystę su britų garsenybe virtuvės šefu Gordonu Ramsay, dviejų laidų, rodytų vasarą per „Fox“( „Hell’s Kitchen: Young Guns“ ir „MasterChef: Legends“), žvaigžde. G. Ramsay sakė taręsis su kitais potencialiais partneriais, bet galiausiai pasirinkęs „Fox“.
„Visada „Fox“ televizijoje jaučiausi kaip namie, o dabar mūsų bendradarbiavimas įgavo daugiau oficialumo nei bet kada anksčiau“, – kalbėjo jis.
TMZ sandoris „Fox“ besiplečiantį prekės ženklų portfelį papildys dar vienu daugiaplatformiu elementu. Turinys iš TMZ, turinčio didelį sekėjų būrį interneto erdvėje ir televizijos laidą, rodomą vietiniais FOX kanalais jau keturiolika metų, gali būti perkeltas į „Tubi“ ir prisidėti prie „Fox“ laidų reklamavimo. Tinklas jau dabar yra TMZ reklamuotojas. Be to, atsiranda galimybė sukurti daugiau programų, susijusių su TMZ pavadinimu, pavyzdžiui, dokumentinių juostų, skirtų tinklui arba „Tubi“.
„Transliavimo tinklas orientuojasi į plotį, o „Tubi“ – į gylį“, – sakė Ch. Collier.
Dvejus metus iš eilės „Fox“ pavyko išsaugoti savo, kaip geriausio tinklo 18-49 metų žiūrovų kategorijoje, į kurią orientuojasi reklamuotojai, titulą. Bet valdyti transliavimo tinklą 2021 metais vis dar yra išskirtinis iššūkis. Žiūrovų auditorija masiškai gręžiasi nuo tradicinės televizijos ir „Fox“ nėra apsaugotas nuo su tuo susijusio reitingų smukimo. Per sezoną, pasibaigusį gegužę, „Fox“ vidutiniškai sulaukė iš viso 4,2 mln. visų žiūrovų, kas vakarą žiūrinčių programas geriausiu laiku, – 15 proc. mažiau nei 2017-aisiais.
Siekdamas atsikratyti nuosmukio tendencijos, „Fox“ susitelkė ties sporto laidomis ir realybės šou, pritraukiančiais daugiau tiesioginės transliacijos žiūrovų. Kiek anksčiau šiais metais jis atnaujino savo sutartį su NFL lyga už stulbinančią sumą, daugiau nei du milijardus dolerių per metus.
Bendrovė taip pat naudojasi tinklu reklamuodama „Fox Bet“, naują sporto lažybų įmonę.
Visoje televizijos transliacijų erdvėje reklamų pirkimai, vertinami pagal sąnaudas, tenkančias pasiekti žiūrovus, išlieka stiprūs, nors žiūrovų auditorija traukiasi.
„Reitingai smunka. Neturiu jokių iliuzijų, kad tai augantis verslas, – sakė Davidas Campanellis iš Niujorke esančios žiniasklaidos įmonės „Horizon Media“, vadovaujantis reklamos pirkimams klientams. – Vis tik tai vienintelė vieta, kur su 30 sekundžių trukmės reklama vienu metu galima pasiekti keletą milijonų žmonių.“
Garthas Ancieris, dirbęs pirmuoju programų skyriaus vadovu „Fox“ televizijoje, kai ji įsikūrė 1986 metais, teigė, kad bendrovės strategija visada skyrėsi nuo CBS, NBC ir ABC.
„Jeigu kokia nors laida puikiai tiko tiems kanalams, nebandykite jos „Fox“ tinkle“, – sakė jis.
Ch. Collier mėgina įkvėpti kūrybines „Fox“ komandas, pabrėždamas „maištingąsias įmonės šaknis“, – kaip pavyzdį galima pateikti pirmąsias transliuojamas laidas „The Simpsons“ ir „Married...With Children“ („Vedęs ir turi vaikų“). Iki pandemijos Ch. Collier reguliariai atsivesdavo scenaristus ir režisierius iš ankstesnių hitų, tokių kaip „24“, kad aptartų su jais apie jų kūrybinius sprendimus su dabartiniais darbdaviais.
Ch. Collier tebepalaiko ryšius su garsių televizijos laidų kūrėjais, tokiais kaip Ryanas Murphy‘is. Nors yra sudaręs pelningą sandorį su „Netflix Inc.“, R. Murphy‘is tebeturi kabinetą „Fox“ studijoje ir kuria „9-1-1“ serialą. Scenaristas ir režisierius Lee Danielsas, ankstesnio „Fox“ hito „Imperijos“ kūrėjas, šį sezoną sugrįžta su drama „Our Kind of People“ („Mūsų tipo žmonės“), pasakojančia istoriją apie turtingą juodaodžių šeimą Martos vynuogynų saloje. Sausį, kai užbaigs NFL NFC čempionato rungtynių transliacijas, „Fox“ pradės rodyti „Monarch“ („Monarchas“), dramą, priklausančią naujai „Fox“ studijai, apie muzikos pramonės šeimą Ostine.
Vasarą Ch. Collier paskelbė apie „Fox“ planus investuoti 100 mln. JAV dolerių ir kurti skaitmenines prekes, kuriomis galima būtų prekiauti ir kurias galėtų kolekcionuoti fanai. Šį rudenį „Fox“ pristatys naują projektą: dainų konkursą, pavadinimu „Alter Ego“. Ch. Collier tikisi, kad gerbėjai kolekcionuos riboto tiražo nuotraukas ar vaizdo klipus apie personažus, atsekamus per vadinamuosius NFT žetonus (Non-Fungible Tokens). Kurdamas tokius projektus jis galvoja ir apie savo keturis vaikus, nuo 16 iki 23 metų amžiaus.
„Įsigyti skaitmeninę prekę – jiems yra labai natūralus dalykas“, – sakė Ch. Collier.
Per neseniai vykusią ekskursiją po „Fox“ kino studiją Los Andžele, kurią bendrovė išsaugojo po pardavimo sandorio su „Disney“, Ch. Collier vaikščiojo pro nedidelį namelį, kuris kitados buvo Marilyn Monroe darbine valda, netikrą motelį, buvusią „Charlie‘s Angels“ būstinę, ir siaubą keliančias duris, keliančias neabejotinas asociacijas su „Young Frankenstein“ („Jaunuoju Frankenšteinu“).
Vienu metu jis vairavo golfo vežimėlį „Niujorko gatve“, dairydamasis po dirbtinį didmiesčio peizažą, sukurtą 1968 metų filmui „Hello, Dolly“ („Sveika, Doli“), kurį galima lengvai pertvarkyti pagal studijos poreikius. Ch. Collier iššoko iš golfomobilio ir kyštelėjo galvą į pirmąjį pastato aukštą. Viduje buvo dekoruotas kambarys, kuris galėjo būti tiek baras, tiek kieno nors namai, atsižvelgiant į dekoracijas.
„Šios patalpos paskirtis įvairialypė, o tai galėtų būti puiki metafora kalbant apie verslo aspektus“, – pastebėjo Ch. Collier.