Vertinant rugsėjo 1-17 dienos duomenis, naujienų portalo „Delfi“ tituliniame puslapyje apsilankė vidutiniškai 37 proc. visų jo realių vartotojų, portalo „lrytas.lt“ – 29 proc., portalo „15min.lt“ – 24 proc., portalo „tv3.lt“ – 7 proc.
„Dar praėjusiais metais IŽA neeiliniame visuotiniame susirinkime buvo priimtas sprendimas patvirtinti labai svarbias naujienų portalų sandaros taisykles skaitytojų auditorijoms skaičiuoti, pagal kurias skaitmeninės žiniasklaidos rinkos dalyviai – naujienų portalai – taip pat galėtų vienodai matuoti ir vertinti auditorijų pasiekiamumą.
Šiuo atveju svarbu paminėti, kad vertinant naujienų portalų skaitomumą, svarbiausiais matavimo standartais yra laikomi praleidžiamas laikas, vidutinė dienos auditorija, apsilankymų skaičius. Šiuos duomenis tiria ir skelbia Europos interneto rinkos tyrimų bendrovė „Gemius Baltic“.
Taigi tuo tikslu po ilgų diskusijų buvo nuspręsta, kad asociaciją vienijantiems naujienų portalams privalu tyrimų bendrovei „Gemius“ pateikti portalo sandarą ir statistiką, išskiriant – titulinį puslapį, pagrindines rubrikas, integruotus portalus ar tinklalapius (angl. co-sites), žinoma, jei tokie yra“, – sakė Lina Bušinskaitė, Interneto žiniasklaidos asociacijos (IŽA) pirmininkė.
„Kitaip tariant, tai reiškia, kad suvienodinami naujienų portalų medžiai, laikantis vieningų taisyklių, o tuose medžiuose bus galima aiškiai matyti portalų titulinių puslapių, atskirų rubrikų, pavyzdžiui, aktualijų, verslo, sporto ir kitų skaitomumą. Vadinasi, atsiranda galimybė palyginti tokių rubrikų, titulinių puslapių skaitomumą. O integravus atskirus portalus ar tinklalapius (angl. co-sites) į didžiausius žiniasklaidos grupių portalus, kurie anksčiau buvo atskiri, atsiranda daugiau aiškumo skaitytojams, pavyzdžiui, kad tai yra tam tikros žiniasklaidos grupės prekiniai ženklai“, – aiškino ji.
„IŽA vienijantys naujienų portalai yra Lietuvos skaitmeninės žiniasklaidos rinkos lyderiai, pritraukiantys didžiausias skaitytojų, žiūrovų ir klausytojų auditorijas, nes siūlo labai įdomų ir platų turinio pasirinkimą Lietuvos ir užsienio auditorijai – politinių aktualijų, užsienio, verslo, sporto, gyvenimo, teisės, kultūros, pramogų, taip pat žurnalistinių tyrimų, taip pat portalai kuria įvairius skaitmeninius projektus, bendradarbiauja su skirtingais išorės partneriais.
Tad natūralu, kad rinkos lyderiai diegia naujoves, diktuoja pažangą bei skatina pasitempti ir kitus skaitmeninės žiniasklaidos rinkos dalyvius, nes svarbu neatsilikti nuo pažangos, eiti inovacijų keliu, vertinti užsienio šalių skaitmeninės žiniasklaidos praktiką“, – sakė L. Bušinskaitė.
„Delfi“ verslo plėtros vadovas Irmantas Matilionis taip pat aiškino, kad tiesiai į titulinį puslapį ateinančių skaitytojų skaičius – itin svarbus rodiklis.
„Mums svarbiausias yra tiesioginis vartotojų srautas, tai yra, tie skaitytojai, kurie ateina į titulinį puslapį, kurie sąmoningai pasirenka, kur skaityti naujienas. Būtent šie žmonės yra ir labiausiai įsitraukę į turinį, ir lojaliausi skaitytojai. Pavyzdžiui, lyginant su socialiniu tinklu „Facebook“, mūsų kokybiniai parametrai, tokie kaip puslapių atvertimai ir praleidžiamas laikas, skiriasi daugiau nei 2 kartus“, – komentavo jis.
„Delfi „Top of mind“ žinomumas yra didžiausias iš visų Lietuvos naujienų portalų, tai yra, galvodami apie naujienų portalus žmonės Lietuvoje pirmiausia prisimena „Delfi“, todėl didžioji dalis mūsų skaitytojų ateina tiesiai į „Delfi“ titulinį puslapį. Matome, kad „Top of mind“ žinomumas labai tiesiogiai koreliuoja su titulinio puslapio apsilankymais“, – sakė I. Matilionis.
Portalo „Tv3.lt“ vyr. redaktorius Artūras Anužis teigė, kad toks pokytis jiems atrodo natūralus.
„Gemius“ medyje pateikiame svarbiausių savo rubrikų statistinius parametrus. Kaip ir daugelio naujienų portalų, mūsų fokusas yra rubrikos – Aktualijos, Verslas, Gyvenimas, Žmonės ir Sportas. Skaitytojams svarbiausia turinys, tad naujienas portale ir kitose platformose jiems pateikiame operatyviai, patogiai ir nemokamai,“ – komentavo jis.