Technologijų ir inovacijų festivalyje „Login“ „Pigu“ rinkodaros direktorė G. Vilkė kalbėjo tema „Ar būti kultūringiems apsimoka?“ (birželio 14 d. ji pranešė paliekanti „Pigu“ rinkodaros direktorės pareigas – red. pastaba).
„Beveik 10 metų dirbu „Pigu“. Kai pradėjau, veikėme mažame biure, kurį galima prilyginti kambariui. Tada metinė apyvarta buvo tokia, kokią šiai dienai sugeneruojame per dvi savaites, ir dabar mūsų dirba 300. Pernai pasiekėme 100 mln. apyvartą ir vis dar augame. Kad galėtume augti tokiu greičiu ir suvaldyti besikeičiančius procesus, sudėtingėjantį aparatą, didėjantį žmonių skaičių, mes susikūrėme savo kultūrą“, – pranešimą pradėjo ji.
Analize paremti nuojautos sprendimai
Pranešime G. Vilkė pabrėžė, kad startuoliai dažnai priima sprendimus remdamiesi nuojauta, o korporacijos veikia kitaip.
„Ne visada yra blogai remtis nuojauta. Turime gerų pavyzdžių, o vienas jų – Steve'as Jobsas. Tuo metu, kai buvo išleista planšetė, visi sakė, kad neprigis, kad nereikalinga, tačiau per penkerius metus ji surinko savą auditoriją ir sukėlė riziką nešiojamiems kompiuteriams.
Korporacijų kultūroje stengiamės įvertinti visus turimus duomenis ir detaliai išanalizuoti prieš darydami bet kokį sprendimą, taip sumažiname riziką. Tačiau manau, kad galima remtis ir informuotais nuojautos sprendimais (angl. data informed gut decisions), t. y. turi tam tikrų duomenų, bet jeigu nepasikliausi savo nuojauta, niekada neinovuosi. Duomenų analizė yra praeities analizė, ji negali kalbėti apie tai, ko dar nebuvo“, – aiškino „Pigu“ rinkodaros vadovė G. Vilkė.
Sprendimus galima eliminuoti juos deleguojant
Tačiau deleguoti – labai sunku, ypač jei esi įpratęs viską žinoti, valdyti. Tačiau, kai tavo kompanija auga, negali daryti visų sprendimų, turi įgalinti komandą. Man patinka trijų principų taisyklė: jei pasamdai žmogų, jei jis turi visą informaciją ir jei žino procesą, jis gali pats priimti sprendimą, tavęs ten nereikia. Tik tada, kai šie trys elementai nedalyvauja, atsiranda mikrovaldymas“, – tikino G. Vilkė.
Startuolyje labai dažnai aukojama kokybė dėl greičio. Anot specialistės, tokiu atveju kažkas praleidžiama pro akis: „Didesnėje kompanijoje dirbame ilgai – pateikiame projektą, tariamės su komanda. Įgyvendinimas gali būti toks ilgas, kad įvyks per vėlai. Mes savo įmonėje valgome „dramblį“ gabalais, neaukodami greičio ir kokybės. Kiekvieną dalį padaliname etapais ir įgyvendiname, kad po to nereikėtų grįžti prie to, ką padarėme anksčiau.“
Įmonės strategija yra tarsi kelionė, o kultūra – aplinka
„Kaip kultūra gali padėti priimti sprendimą?“ – kėlė klausimą G. Vilkė. – Ji negali. Kultūra yra principai, kuriais remiantis mes tuos sprendimus priimame. Greitai augančiose kompanijose, viskas greitai ir evoliucionuoja, tad reikia suspėti su įmonės kaita bei prisitaikyti prie naujų poreikių. Manau, kad būtent čia pagalbininkas yra kultūros sukūrimas.
Jos teigimu, kultūra padeda įgyvendinti sprendimus – tokia kultūra, kuri nėra tiesiog padėta stalčiuje, įforminta vertybių knygose ar pakabinti ant sienos. „Tokia kultūra, kurioje mes gyvename kasdien. Jei norime būti pirmasis kliento pasirinkimas, turime mokytis, vystyti lyderystę savyje ir kituose.“
Didelė dalis įmonių dažnai galvoja, kad kultūra nėra tas dalykas, kurį smagu turėti. „Tačiau kultūra yra esminis veiksnys, leidžiantis pasiekti rezultatų, nes kultūra iš esmės yra žmonės, kurie tą daro. Kultūros buvimui mes turime investuoti laiką ir pinigus, nes kultūra kuria naudą ir tai velniškai geras verslo atvejis“, – apibendrino G. Vilkė.