„Google“ ir interneto žiniasklaidos santykiai jau ilgą laiką yra komplikuoti: nors daug vartotojų pasiekia naujienas portaluose per „Google“ paiešką, kita vertus, daug kam užtenka vien perskaityti antraštes ir trumpus aprašymus pačiame „Google“, nespaudžiant ant nuorodų. Tai reiškia, kad „Google“ nemokamai gauna turinį, kurį savo lėšomis kuria žiniasklaidos priemonėmis.
Stiprėjant diskusijoms, kad šioje srityje trūksta teisinio reguliavimo, „Google“ įvairiomis iniciatyvomis bando parodyti, kad ne tik naudojasi žiniasklaidos turiniu, bet ir prisideda prie žiniasklaidos stiprinimo – tam yra kuriami tiek ilgalaikiai fondai, tiek įgyvendinamos trumpalaikės, į įvykius, pavyzdžiui, pandemijos krizę, reaguojančios iniciatyvos.
Spalio 1 d. pradėjusi veikti programa „Google News Showcase“, skelbiama, bus didžiausia iš visų iki šiol buvusių – jos startui skirta 1 mlrd. JAV dolerių.
„Google“ ir jos savininkės „Alphabet“ generalinis direktorius Sundar Pichai „Google“ tinklaraštyje teigia, kad šia iniciatyva bendrovė įsipareigoja mokėti leidėjams už aukštos kokybės turinio kūrimą ir pritaikymą internetui įvairiomis formomis, pavyzdžiui, audio turinį, dalyvavimą „Google“ naujienų prenumeratoje ir pan. Pasak jo, „Google News Showcase“ yra naujas produktas, kuris bus naudingas tiek leidėjams, tiek skaitytojams: jame redaktoriai prižiūrės geriausių, apdovanojimų pelniusių žiniasklaidos priemonių kuriamą turinį, o tai leis skaitytojams geriau suprasti svarbias istorijas ir padės leidėjams užmegzti glaudesnius ryšius su savo auditorija.
Iš pradžių „Google News Showcase“ atsiras „Google News“ platformoje „Android“ operacinėje sistemoje, o netrukus planuojama šią programą pritaikyti ir „iOS“ sistemai.
Pirmiausia ši programa startavo Brazilijoje ir Vokietijoje, o artimiausiais mėnesiais ją planuojama išplėsti ir į kitas šalis, kur vystomos partnerystės su „Google“ programos. Jau žinoma, kad toliau programa bus plečiama Argentinoje, Kanadoje, Jungtinėje Karalystėje – su šių šalių žiniasklaidos priemonėmis jau yra pasirašytos partnerystės sutartys. Tarp bendradarbiaujančių leidėjų yra tokie leidiniai kaip „Der Spiegel“, „Stern“, „Die Zeit“, „Folha de S. Paulo“, „Band“, „Infobae“ ir kiti. Kaip kitos artimiausios plėtros kryptys įvardinamos Indija, Belgija ir Nyderlandai.
Portale „Techcrunch“ svarstoma, kad Vokietija, kaip viena iš programos starto šalių, buvo pasirinkta dėl to, kad joje „Google“ jau ilgą laiką su leidėjais bylinėjasi dėl autorių teisių už jų sukurtą turinį.
Skelbiama, kad pradinis „Google“ įsipareigojimas yra vystyti šią programą trejus metus, o vėliau tikimasi ją tęsti.