„Google“ pasirašė susitarimą dėl mokėjimo už autorių teises Prancūzijos spaudai. „Google“ ir Prancūzijos laikraščiai ketvirtadienį pranešė pasirašę susitarimą, kurio tikslas – atverti kelią tam, kad interneto milžinė mokėtų autorinių teisių mokesčius už žiniasklaidos turinį skaitmeninėje erdvėje. Šis susitarimas pasiektas po kelis mėnesius trukusių įtemptų derybų.
Kaip rašo „news.yahoo.com“, Prancūzijos dienraščių aljanso APIG pasirašytas susitarimas susijęs su „gretutinėmis teisėmis“, kuriomis remiantis, reikalaujama mokėti už naujienų turinio rodymą paieškos sistemose.
Susitarimas nustato, kad „Google“ galės individualiai derėtis su žiniasklaidos priemonėmis dėl licencinių sutarčių, o spaudos atstovams bus suteikta prieiga prie naujosios „News Showcase“ programos, pagal kurią leidėjams bus mokama už pasirinktą aukštesnės kokybės turinį.
Mokėjimai bus apskaičiuojami atskirai kiekvienai žiniasklaidos priemonei ir bus pagrįsti kriterijais, įskaitant paskelbtos informacijos kiekį ir jos vartojimo duomenis.
Susitarimas apima dokumentus, kuriuose pateikiamos „politinės ir bendros naujienos“, sakoma pranešime.
APIG vadovas Pierre'as Louette'as, kuris taip pat yra „Le Parisien“ laikraščių grupės „Les Echos“ generalinis direktorius, teigė, kad sandoris reiškia „faktinį gretutinių teisių pripažinimą žiniasklaidai ir pradžią to, kad skaitmeninės platformos turės atlyginti žiniasklaidos priemonėms už tai, kad naudoja jų sukuriamą turinį“.
„Google France“ vadovas Sebastienas Missoffe'as sandorį pavadino „įsipareigojimo“ įrodymu, kuris atveria „naujas perspektyvas“.
Tiek APIG, tiek „Google“ atsisakė atskleisti finansinių šio sandorio detalių.
Žiniasklaidos leidiniai, kovojantys su vis mažėjančiomis prenumeratomis, jau seniai kėlė problemą, kad „Google“ jiems neatlygina už reklaminius skelbimus, rodomus šalia naujienų paieškos rezultatų.
Prancūzija yra pirmoji šalis, kuriai pavyko pasiekti tokį susitarimą. „Google“ penktadienį pagrasino pasitraukti iš Australijos rinkos, jei šalyje būtų priimtas įstatymo projektas, reikalaujantis bendrovės mokėti už žiniasklaidos turinį.