Paskelbtos populiariausios 2017-ųjų metų logotipų tendencijos
Jau keturioliktus metus iš eilės daugiausiai logotipų pasaulyje talpinantis ir kasmet juos reitinguojančias knygas išleidžiantis „Logo Lounge“ apžvelgia tarptautines logotipų tendencijas. Pasibaigusiais 2016-aisiais metais logotipų ir firminio stiliaus įvaizdžiuose galima pastebėti tam tikrus panašumus, besitęsiančius jau ne vienerius metus, kurie, manoma, bus ryškūs ir šiemet.
Anot grafinio dizaino specialistų, vienu ryškiausių bruožų, kuris niekada neišeis iš mados, išlieka minimalizmas. Ši firminio stiliaus savybė pasižymi švara ir harmonija. Tai pasiekti galima naudojant vieną ar kelias detales ir spalvas, kurios siejasi tarpusavyje bei padeda išryškinti norimus ypatumus ar skirtumus. Vienais iš labiausiai atpažįstamų minimalistinių prekės ženklų yra: „Nike“, „McDonald‘s“, „Zara“, „Netflix“, „Apple“ ir kiti.
Populiarėja tipografiniai logotipai
Panašu, kad 2017-aisiais padažnės ir žodinių logotipų kūrimas. Tai logotipai, kurie sudaryti vien iš raidžių, skaičių ar kitų simbolių, kuriuos galima atspausdinti. Šie logotipai kuriami naudojant linijas, turinčias hierarchiją. Dažnai keli žodžiai gali būti sujungti į vieną, tačiau kartu ir aiškiai atskirti skirtingomis spalvomis ar dydžiais, pavyzdžiui, „FedEx“, „ACME Grupė“, „Coca-Cola“, „DreamWorks“.
Taip pat daugėja ir logotipų, sukurtų iš apskritimų. Ši stilistika yra daug platesnė nei iš pradžių galima pamanyti, nes ji tiesiog neišsemiama: pavadinimas apskritime, skirtingų spalvų apskritimai, sujungti apskritimai, apskritimai su šalia esančiu žodžiu ir daugybė kitų būdų. Vienais geriausiai žinomų šio stiliaus logotipų yra: „Audi“, „Google Chrome“, „Mastercard“ ir olimpinių žaidynių prekės ženklai.
Šiai grupei galima priskirti ir suapvalintų figūrų logotipus, kurie nėra žiedo formos, bet atrodo tartum susigarbanoję, išsilenkę ar labai lankstūs, pavyzdžiui, „Švietimo mainų paramos fondas“, „Rio2016“.
Labai ryškų pėdsaką, kuris išliks ir šiais metais, paliko ir „ombre“ logotipai. Jiems būdingos švelniai pereinančios spalvos, nudažančios logotipo detales ir sukuriančios visišką harmoniją mūsų akims. Šiai grupei priskiriami: „Gala televizijos“, „Gera Dovana“, „Inovacijų savaitė 2016“, „Instagram“ logotipai.
Dizaineriai pataria, kaip susikurti stiprų logotipą
Į ką atkreipti dėmesį kuriant logotipą, pataria su žinomais prekių ženklais dirbančios reklamos agentūros „Love“ dizaineriai. Anot jų, prekės ženklo pozicionavimas, vertybės, verslo tikslų žinojimas yra pagrindas, nuo kurio klientas gali atsispirti. Tik žinant prekės ženklo charakterį, galima ieškoti kūrybinių sprendimų. Kokius simbolius, šriftus ar spalvas naudoti jau priklauso nuo prekės ženklo.
Kombinuoti logotipai, kuriuose naudojami žodžiai ir simboliai, pasak „Love“ dizainerių, yra lankstesni, jų panaudojimo galimybės įvairesnės. Nesudėtingi simboliai įsimintini ir greitai atpažįstami. Sprendimų gali būti įvairių, svarbu, kad jie neklaidintų ir komunikuotų ženklo esmę.
Dizainerių teigimu, vienos taisyklės, kaip sukurti gerą logotipą nėra. Galima analizuoti konkurentų logotipus, sekti tendencijomis, pavyzdžiui, dabar populiarūs tipografiniai logotipai, bet būtina išlikti autentiškiems. „Nuoseklumas, paprastumas, įsimintinumas, įtaigumas yra gero logotipo bruožai,“ - sako „Love“ agentūros dizaineriai.
Neringos prekinis ženklas įvėlė sumaišties atpažįstant miesto kultūros ir turizmo informacijos centrą
Savo patirtimi kuriant logotipą pasidalijo Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „AGILA“ direktorė Edita Lubickaitė. Anot jos, poreikis kurti logotipą atsirado, nes iki šiol šalia oficialaus įstaigos ženklo – Neringos herbo, buvo naudojamas Neringos prekinis ženklas, kuris natūraliai buvo siejamas su centro atliekamomis funkcijomis.
„Tai įvėlė nemažai sumaišties atpažįstant patį centrą, todėl buvo būtina susikurti savitą logotipą, kuris tinkamai reprezentuotų įstaigą ir taptų atpažįstamu“ aiškindama naujo, oficialiai dar nepristatyto, logotipo būtinumą, sakė Edita Lubickaitė. „Šiuo simboliu save norime pristatyti kaip daugiafunkcinę, kūrybišką, atvirą ir inovatyvią organizaciją, kuriai rūpi kokybiškas visuomenės laisvalaikis Neringoje. Didelį dėmesį skiriame ir darnaus turizmo principui. Viliamės, kad naujasis mūsų prekės ženklas atspindės mūsų vertybes bei padės šiuolaikiškai ir patraukliai komunikuoti apie Neringos turizmo išteklius, kurti ir skleisti kultūros bei meno produktus, įtraukiant kuo įvairesnę auditoriją“, - teigė centro vadovė.
Logotipu pozicionuojame vertybes
Visai kitais argumentais atnaujinant logotipą rėmėsi technologinius sprendimus bei produktus kurianti, gaminanti ir platinanti lietuviško kapitalo įmonių grupė – UAB „ACME Grupė“. „Atnaujindami savo prekinį ženklą, orientavomės į organizacijos vertybes: kūrėme paprastumą, novatoriškumą, atvirumą ir drąsą naujiems sprendimams komunikuojantį logotipą. Kadangi esame organizacija, valdanti keletą įmonių, mūsų prekinis ženklas vaizduoja į savotišką DNR struktūrą susijungusias raides, kurios kuria sinergiją. Kad perteiktume organizacijos atvirumą bei paprastumą, pasirinkome lengvą ir aiškų šriftą“, - naujojo logotipo subtilybes atskleidė „ACME Grupės“ komunikacijos projektų vadovė Inga Lungė.
Neužtenka tik gražaus piešinėlio, detalėse slypi esmė
Akivaizdu, kad norint sukurti įsimintiną logotipą, gražaus paveikslėlio neužtenka. Šioje srityje labai svarbu iš anksto apgalvoti visas smulkmenas, orientuotis į paprastą, aiškų, auditorijos neklaidinantį prekės ženklą. Vertėtų nepamiršti dizainerio paprašyti ir vizualizacijų, kuriose matytųsi, kaip logotipas atrodys įvairiais pavidalais, pavyzdžiui, ant rašiklio, marškinėlių, internetiniame tinklalapyje ar užrašinėje. Visada verta prisiminti, kad logotipai mėgsta erdves ir taisykles, todėl būtinai reikėtų laikytis grafikos dizainerių nustatytos logotipo naudojimo tvarkos.