Žiniasklaidos ir socialinių medijų dėmesys gali įžiebti reikšmingus pokyčius prekės ženklams ir įmonėms, kurios turės garbę sudalyvauti poros vestuvėse. Socialiniuose tinkluose vos pradėjus viešinti detales apie ceremoniją, imta aktyviai diskutuoti apie kiekvieną smulkmeną, tad karališkųjų vestuvių eiga, be abejonių, bus nuosekliai aptarinėjama.

Tačiau net ir tie prekės ženklai, kurie tiesiogiai nedalyvaus ceremonijoje, suskubo pasipelnyti iš britų karališkosios šeimos šventės. Amerikiečių pusryčių dribsnių gamintojas siūlo specialius meniu savo kavinės Niujorke lankytojams, kaip ir kai kurie kiti pasaulio restoranai. Suvenyrų gamintojai pluša per naktis, kad pagamintų pakankamai niekučių, kurie jau gegužės 20-ąją pradės kaupti dulkes, o viešbučių Londone savininkai trina rankomis, nes kambarius užplūs amerikiečiai, trokštantys bent akies krašteliu pamatyti karališkųjų jungtuvių ceremoniją.

Prekės ženklai išmoningai išnaudoja karališkąsias jungtuves savo naudai. Štai keli ryškiausi sprendimai. Kas žino, galbūt Lietuvos verslininkai ką nors pritaikys savo verslo strategijose laukdami, pavyzdžiui, popiežiaus Pranciškaus vizito?

1. Patarimas verslui – specialus meniu ir rezervacijos

Pasaulyje puikiai žinomas JAV prekės ženklas „Kellog‘s“ savo kavinėje „Kellogg‘s NYC Café“ gegužės 19-ąją pasiūlys ne tik ypatingą meniu, bet ir pramogas. Patekti į populiarią kavinę galės tik užsiregistravusieji iš anksto – tą buvo galima padaryti nuo gegužės 9 d. Tačiau jau kitą dieną „Open Table“ rezervacijų sistemoje nebebuvo įmanoma rasti laisvo staliuko karališkiems pusryčiams, pietums ar vakarienei. Tačiau amerikiečiai, kurie spėjo rezervuoti staliukus šioje Niujorko kavinėje, galės skanauti patiekalus su dribsniais, kurie, kaip sako kompanija, įkvėpti karališkosios šeimos. Be to, klientai galės pasigaminti galvos papuošalą (fascinator), įprastą tarp britų elito. Šiuo klausimu lankytojus konsultuos mados dizainerė Kelly Dempsey.

Šis „Kellogg‘s“ pramogų paketas – gerai apgalvotas rinkodaros žingsnis kurti unikalią patirtį savo lankytojams. Tokių jausmų kūrimas stiprina auditorijos ir prekės ženklo ryšį, o pačiam verslui padeda visuomeninę aktualiją paversti sau naudinga švente. Tačiau galima ir patiems išgalvoti šventę ir ją pakviesti švęsti savo klientus. Pavyzdžiui, tas pats dribsnių gamintojas kovą buvo surengęs Naujųjų metų šventimą primenantį renginį, skirtą dribsnių dienai. Tokie netikėti renginiai sukuria „buzzą“ aplink prekės ženklą, kurį lengva perkelti į socialines medijas. Plačią auditoriją turintiems prekės ženklams nesudėtinga paskatinti savo sekėjus reikštis socialiniuose tinkluose naudojant specialias renginio grotažymes. Taip pat kompanijos specialių renginių metu dažnai skelbia konkursus, kuriuose vartotojai patys kuria turinį. Tai dviguba nauda verslui – vartotojai kuria turinį ir labiau įsitraukia į komunikaciją.

Britų karališkosios vestuvės JAV labai populiarios, nes M. Markle yra antroji amerikietė, kuri atiteka į karališkąją šeimą po aktorės Grace Kelly vestuvių su Monako princu 1956 m. Tą JAV prekės ženklai gerai užčiuopė ir bando išnaudoti savo rinkodaroje. Apskritai „Kellogg‘s“, kaip teigia pati kompanija, palaiko artimus ryšius su Kensingtono rūmais: monarchams tiekia savo produkciją, o karalienė Elizabeth II esą yra „Kellogg‘s Special K“ dribsnių smaližė. (Kiek žmonių išties tai galėtų paneigti kaip melą?) Tačiau galima įžvelgti ir kitą visos šios karališkosios „Kellogg‘s“ strategijos medalio pusę – tai kartu yra rimta kompanijos pastanga sustabdyti pardavimų smukimą.

2. Patarimas verslui – specialus tinklapis

M. Markle ir princo Harry vestuvės – daugiau nei vakarėlių liūtu praminto princo ir išsiskyrusios aktorės tuoktuvės. Socialiniuose tinkluose vos pradėjus viešinti detales apie laukiančią ceremoniją, imta išsamiai diskutuoti apie kiekvieną smulkmeną, tad karališkosios vestuvės nedvejotinai bus aptarinėjamos nuo suknelės iki torto. Nuotakos apdaro kopijas netruks kurti abejotinos reputacijos dizaineriai, o vestuvinių suknelių salonai – siūlyti bent siluetu panašias sukneles. Sekantieji mados tendencijas dar dažniau atsivers tinklapį, kuriame galima stebėti, kuo puošiasi būsima hercogienė.

Tinklapis whatmeghanwore.net sukurtas pagal whatkatewore.com atitikmenį, kuriame viešinama, kuo puošiasi Catherine Middleton. Šiuose tinklalapiuose šalia nuotraukų aprašoma, kas kūrė žinomų moterų drabužius ir aksesuarus. Tai – puiki nemokama reklama prekės ženklams.

Tinklapio whatkatewore.com sumanytoja amerikietė Susan Kelley „Associated Press“ sakė, kad M. Markle drabužių skonis ir pasirinkimas turės didelės įtakos Jungtinės Karalystės ekonomikai ir turizmui. Žinoma, karališkosios šeimos efektas negarantuoja X verslo sėkmės, Meghan ar Kate renginyje pasirodžius su X prekės ženklo skrybėlaite, bet tokie pasirodymai gali atkreipti klientų dėmesį į prekės ženklą.

3. Patarimas verslui: kelialapiai, garantuojantys jausmingą išgyvenimą

Verslo konsultacijų bendrovė „Brand Finance“ skaičiuoja, kad britų karališkoji šeima į valstybės biudžetą pernai atnešė 1,8 mlrd. svarų sterlingų, iš jų 550 mln. gauta iš turizmo. Šiemet vien turistai, kurie gegužę atvyksta į JK dėl karališkųjų vestuvių, manoma, šalies biudžetą papildys 500 mln. svarų sterlingų.

Ne pelno siekianti organizacija „Road Scholar“, veikianti Bostone, netgi pardavinėja kelionių paketus, kad karališkosios šeimos gerbėjai amerikiečiai galėtų iš šiek tiek arčiau pamatyti princo ir aktorės vestuves. Už 2499 JAV dolerių organizacija siūlo 7 naktų kelialapį į Londoną, kurio metu keliautojai ne tik iškylaus šalia Kensingtono rūmų, lankysis Vindzoro pilyje, t. y. monarchų vasaros rezidencijoje, bet ir išgirs pikantiškų detalių iš buvusių karališkosios šeimos patikėtinių apie pasirengimą anksčiau rengtoms ištaigingoms vestuvėms.

Dauguma viešbučių netoli karališkųjų objektų jau rezervuoti, tad dar norintys užsakyti sau kambarį netoli ceremonijos vietos, gali pasinaudoti paviešintu ceremonijos parado planu ir išsirinkti neblogą variantą iš būsto dalijimosi platformų. Stebėdami procesiją iš kambario, kurį išsinuomosite, pavyzdžiui, „Airbnb“ sistemoje, galėsite grakščiai pamojuoti karališkajai porai, riedančiai išblizginta karieta. Apgyvendinimo įstaigų savininkai ar užsiimantieji trumpalaike nuoma gali sukurti ypatingą aurą tiems lankytojams, kurie gegužės 19-ąją kalendoriuje įsirašę auksiniais skaičiais. Tai gali būti ne tik kompleksinis variantas, kaip viešbutis ir pramogos, ką siūlo „Road Scholar“, bet ir apskritai sukurta šventiška, karališka atmosfera apgyvendinimo įstaigoje. Kliento išgyventa neišdildoma patirtis, išskirtinis dėmesys (kad ir už papildomą kainą) garantuoja rekomendacijas „iš lūpų į lūpas“ jo draugams, kolegoms, artimiesiems, kurios laikomos daug vertingesnėmis už dar vieną (nupirktą) nuomonės formuotojų atsiliepimą socialiniame tinkle.

Kurdami pridėtinę vertę savo klientui galite sukurti didelę naudą sau. Kartais jos „atsipirkimą“ įvertinti sudėtinga, bet siekti išsiskirti iš kitų paslaugų teikėjų ar prekės gamintojų – tai savo verslo pakėlimas į aukštesnį lygį. Būdami aukščiau, tikėtina, būsite ir labiau matomi.

Daugiau įžvalgų apie prekės ženklus ir jų komunikaciją – tinklaraštyje „Srautas“.