Darbuotojų amžiaus vidurkis Lietuvoje – 32, Skandinavijos šalyse – 43 metai
„Vakarų visuomenėms, tarp jų – ir Lietuvos, senstant, su darbuotojų amžiumi susijusios nuostatos ir stereotipai trukdo išnaudoti vyresnio amžiaus privalumus, tokius kaip vertinga profesinė patirtis, žinios ir gyvenimiška išmintis. Dažnai kelias tam užkertamas jau samdos procesuose, kuriuose atsispindi su amžiumi susijusios diskriminacinės nuostatos ir prioritetas teikiamas išskirtinai jauniems specialistams“, – sako „Danske Bank“ Lietuvoje Žmogiškųjų išteklių vadovė Indrė Sakalauskienė.
Dar didesnį nerimą, pasak jos, kelia tai, kad su diskriminacija dėl amžiaus problema susiduria ne tik žmonės, kuriems likę keli metai iki pensijos, bet ir specialistai jau nuo 45 ir net 40-ies metų amžiaus. „Tokių šalių, kaip Skandinavijos, patirtis rodo, kad būtent nuo tokio amžiaus darbuotojai yra sukaupę pačią vertingiausią patirtį, yra produktyviausi ir efektyviausi darbe. Deja, bet dėl vis dar plačiai vyraujančių įsitikinimų ir stereotipų nukenčia tiek patys specialistai, tiek verslas, tiek visa visuomenė“, – sako „Danske Bank“ Lietuvoje Žmogiškųjų išteklių vadovė Indrė Sakalauskienė.
Pasak jos, poreikis pokyčiui aiškiai apčiuopiamas tiek analizuojant organizacijos talentų bazę, tiek stebint demografines tendencijas. „Lyginant Lietuvos ir kitų grupės šalių darbuotojų duomenis, akivaizdus skirtumas tarp Lietuvos ir kitų šalių statistikos. Devyni iš 10 „Danske Bank“ darbuotojų Lietuvoje yra jaunesni nei 40 metų amžiaus, jo vidurkis – vos 32 metai. Visos grupės mastu, Skandinavijos šalyse, jis siekia 43 metus“, – sako I. Sakalauskienė.
Ji dalinasi ir Vilniaus apskrities statistikos duomenimis. Remiantis jais, jau dabar 40-49 metų amžiaus gyventojai sudaro beveik trečdalį, 27 proc., visų sostinėje ir jos apylinkėse gyvenančių žmonių. Tuo tarpu būsimi specialistai – 20-29 metų amžiaus vilniečiai – vos daugiau nei dešimtadalį, arba tik 11 proc., visos Vilniaus apskrities populiacijos. – „Tokia yra realybė, kurią turime suprasti, priimti bei pasitelkti jos atveriamas galimybes, tokias kaip efektyvesnis darbas komandose, daugiau balanso ir stabilumo organizacijose, kai jose lygias galimybes turi įvairaus amžiaus darbuotojai.“
Kampanijos tikslas – padrąsinti brandžius talentus
Šiuo tikslu „Danske Bank“ ir įgyvendina ne vieną iniciatyvą. Pavyzdžiui, siekiant pritraukti vyresnio amžiaus specialistus darbui finansinių nusikaltimų prevencijos komandoje, kvietė juos studijuoti anglų kalbos akademijoje. „Dabar vykdoma darbuotojų pritraukimo kampanija siekiame tiek padrąsinti brandžius talentus, tiek atkreipti visuomenės dėmesį, tiek stiprinti mūsų įsipareigojimą kurti atvirą bei įvairią organizaciją“, – sako I. Sakalauskienė.
TV, skaitmeninės bei socialinės žiniasklaidos kanalus ir lauko reklamą apimančią kampaniją „Danske Bank“ išvystė kartu su kūrybine integruotos komunikacijos agentūra „INK agency“, vaizdo klipą kūrė video kūrybos namai „Pick a Story“. „Užsisėdėjai“ žinute šmaikščiai ir pozityviai interpretuojamas vyresnio amžiaus darbuotojų neryžtingumas, baimė prarasti komfortabilią, saugią darbo vietą, net jei joje nebėra galimybių tobulėti bei išnaudoti savo potencialą. Reklamos siužetuose herojai darbo kėdės nepaleidžia ne tik biuruose, bet ir kitose kasdienėse situacijose, pavyzdžiui, sporto klube, prie jūros ar parke, taip parodant jų nuogąstavimų neracionalumą.
Šiuo metu „Danske Bank“ ieško darbuotojų į beveik 200 atvirų darbo pozicijų. Dalis darbo skelbimų ir daugiau informacijos apie kampaniją „Užsisėdėjai? Išlaisvink savo patirtį!“ talpinama technologijų ir paslaugų centro internetiniame puslapyje.