Ši skyrybų paslaugas teikiančios įmonės „Skyrybų centras“ kampanija socialinių tinklų vartotojams kelia dviprasmiškus jausmus – vieni gausiai įsilieja į diskusijas, atsakinėja, o kiti – piktinasi klausimais, peikia ir kartais išryškėjančius lyčių stereotipus. Vis dėlto dėmesio iliustracijos sulaukia nemažai.
Žmonėms netrukdo tokia komunikacija
Įmonės „Skyrybų centras“ steigėjas ir vadovas Saulius Vaikšnoras pasakoja, kad žmonės kaip tik dėkoja už tai, jog įmonė į skyrybas geba pažvelgti linksmai.
„Nesulaukiame jokių piktų komentarų, tik pastebėjimų, o žmonės – atkreipia dėmesį. Dirbame 16 metų – išsiskyrė tėvai ir praktiškai jų vaikai ateina skirtis. Kad ir kaip bebūtų skaudu, ta karta, kuriai vestuvės buvo šventas dalykas, išeina. Anksčiau skyrybos reiškė būti pasmerktam, dabar jaunimas laisvesnis“, – kalba jis.
Be to, priduria S. Vaikšnoras, skyrybos – ne tokia jautri tema kaip, pavyzdžiui, laidotuvės: „Žmonės renkasi, žiūrinėjasi, o mes suprantame, kad jiems aktualu kaina, paslaugų kokybė. Kai žmogui skaudu ir jo gyvenime vyksta tam tikras lūžis – reikia atkreipti dėmesį.“
Paklaustas, ar „Skyrybų centro“ feisbuko paskyroje publikuojamos iliustracijos ir klausimai, keliantys diskusijas, veikia, S. Vaikšnoras tikina, kad taip.
„Turi būti psichologu, teisininku, konsultantu, ekonomistu ir buhalteriu. Skyrybų daug, bet ir savižudybių daug. Per mūsų darbo laikotarpį buvę atvejų, kad jau tvarkome skyrybų dokumentus, bet gauname pranešimą, jog žmogus nusižudė“, – dalijasi jis, ir priduria, kad būtent dėl to stengiasi pagelbėti žmonėms įvairiais klausimais ir į viską žvelgti kitaip.
„Atsimenu, prieš maždaug 8 metus pamačiau tokį humoro akcentą – kalėdinę nuolaidą skyryboms. Tai buvo skelbimas, publikuotas laikraštyje. Žinoma, šis akcentas – daugiau reklaminis šou triukas. Tačiau mes stengiamės į viską žvelgti ne su humoru, o šypsena, ir žmonėms tai netrukdo“, – dėsto „Skyrybų centro“ įkūrėjas ir vadovas.
Suburia diskusiją, bet nevengia netinkamų klausimų
„EduMint mokymų namų“ rinkodaros ir mokymų programų vadovas Domantas Širvinskas tikina, kad pasakyti, ar kampanija efektyvi, gali tik verslo savininkai, nes tik jie gali įvertinti kampanijos pardavimus.
„Žiūrint į reakcijų ir komentarų skaičių, panašu, kad turinys įtraukia ir sudomina, po nemažai įrašų vyksta diskusijos, tad iš techninės pusės kampaniją vertinčiau visai teigiamai. Taip pat nematau nieko blogo humoro naudojime – komunikacijos toną visi galime rinktis tol, kol nežeidžiame žmonių“, – sako specialistas.
Jo teigimu, nereikėtų pamiršti, kad bet kuri komunikacija pirmiausia neturėtų kelti jokios žalos ir būti etiška.
„Konkrečiai „Skyrybų centro“ komunikacija man atrodo balansuojanti ant ribos. Nors parinktos iliustracijos yra šmaikščios, tačiau tekstai gan rimtai kalba apie vyrų ir moterų skirtumus, jiems primetamus stereotipus. Kartais jie pateikiami objektyviai ir klausiama „Ką apie tokį piešiamą moters paveikslą manote jūs?“, o kartais sakomas teiginys apie vienos lyties savybę „Todėl dažnu atveju nuotakos tampa nesukalbamos ir siekia įsivaizduojamos tobulybės“ ir klausiama nuomonės apie „tokias moteris“.
Pastarasis atvejis man asmeniškai atrodo netinkamas. Po panašiais įrašais matoma ir piktų reakcijų, tad, panašu, nesu vienas“, – pabrėžia D. Širvinskas.
Anot „EduMint mokymų namų“ rinkodaros ir mokymų programų vadovo, visoms – rimtoms ir nerimtoms – temoms galioja tas pats principas, kad neišskirtume, nenužemintume nei vienos socialinės grupės, nesijuoktume iš nelaimės ar nežiūrėtume į tai per daug ciniškai.
„Tačiau pats humoras nėra blogas dalykas savaime, kadangi daugybei žmonių būtent toks požiūris padeda susidoroti su negandomis gyvenime. Jei sugebame prisijungti prie tokio pokalbio su prekės ženklo komunikacija, tai gali atnešti gerų rezultatų“, – tikina D. Širvinskas.