Per pastarąjį dešimtmetį toks klasikinis žiniasklaidos kanalas kaip lauko reklama gerokai pasikeitė ir išplėtė savo galimybių lauką. Nuo statinių plakatų prie dinaminių sprendimų, kurie leidžia panaudoti ne tik įtraukią 3D grafiką, bet ir aktualius duomenis.

D. Gozems kalbėdama apie lauko reklamos tendencijas išskyrė keletą faktorių, kurie prekių ženklams ir rinkodaros profesionalams padės geriau pasiekti aktualią auditoriją ir užmegzti su ja tvarų dialogą.

KONTEKSTINĖ REKLAMA. Tiek tradicinėje, tiek ir skaitmeninėje lauko reklamoje konteksto panaudojimas didina efektyvumą. Šiandien skaitmeninės lauko reklamos technologijos leidžia reklamas transliuoti panaudojant realius duomenis, pavyzdžiui, pritaikant jas prie oro sąlygų, – kai lyja, sistema gali paleisti kavinės reklamą, kurioje kvies išgerti šilto gėrimo, o kai lauke pasiekiama tam tikra temperatūra, gali rodyti tos pačios kavinės reklamą, tačiau ji jau kvies atsigaivinti šaltais gėrimais.

Skaitmeninės lauko reklamos technologijos

Tokį pat principą galima pritaikyti ir konkrečiomis valandoms, skirtingas turinys gali būti rodomas skirtingu paros metu. Pasitelkiant duomenis iš internetinių svetainių galima atvaizduoti kiek liko tam prekių su nuolaida, arba kiek dar liko laiko iki specialaus pasiūlymo pabaigos. Duomenų integravimas padeda sukurti aktualias reklamos kampanijas. Neurotyrimai (fMRI) parodė, kad kontekstinis ir tikslinis turinys turi įtakos vartotojo elgsenai ir padeda pasiekti efektyvesnių kampanijos rezultatų.

MIESTO PULSAS. „JCDecaux“ ne tik administruoja reklamos plotus, bet ir glaudžiai dirba su miestais ir savivaldybėmis, kad visuomenei galėtų pateikti vertingą informaciją. Dinaminiuose lauko ekranuose galima integruoti aktualius duomenis, pavyzdžiui, transliuoti informaciją, kur didžiausios spūstys mieste, arba kaip lengviausiai pasiekti vieną ar kitą tašką miesto renginių metu.

VARTOTOJŲ SUKURTAS TURINYS (angl. user generated content). Lauko reklamoje puikiai galima panaudoti tai, kuo žmonės mėgsta dalintis socialiniuose tinkluose. Priklausomai nuo progos ir konteksto vartotojų generuojamas turinys gali būti integruotas į lauko reklamą. Pavyzdžiui, kino filmo „Dune“ reklama Nyderlanduose pavertė premjeros renginį interaktyvia scena, kur premjeros dalyviai patys tapo lauko reklamos kampanijos dalimi – jų premjeros nuotraukas bei asmenukes buvo galima išvysti lauko ekranuose Amsterdamo gatvėse. Žinoma, toks turinys būna prižiūrimas, kad užtikrintų reklamos etikos principus. Tokia sinergija su realiu fiziniu ir skaitmeninių pasauliais atneša efektyvių rezultatų bei kuria prasmingą ryšį su prekės ženklu.

PATYRIMINĖ REKLAMA. Pagrindinis jos tikslas – įtraukti auditoriją įsimintinu būdu, dažnai naudojant technologijas, tūrines instaliacijas ir interaktyvius elementus, išplečiant tradicinių reklaminių stendų ribas. Siekiant sukurti įsimintiną patirtį prekių ženklai sujungia skirtingus pasaulius, naudodami netradicinius reklamos sprendimus leidžia žmonėms pabandyti ir kitaip pajausti produktą. Pavyzdžiui, „Nutella“ sugalvojo viename iš Nyderlandų miestų įkurdinti kalbančią skaitmeninę lauko reklamos vitriną, o ją ėmėsi valdyti žinomas komikas, kuris bendravo su praeiviais. Žmonės praeidami pro vitriną sulaukdavo komentarų iš judančio „Nutella“ indelio. Praeiviai mielai sustodavo ir pradėdavo bendrauti su vitrina, kol galiausiai po malonaus pokalbio pribėgusi „Nutella“ komanda padovanodavo indelį šio kremo.

PROGRAMATINIS PIRKIMAS. Technologijos jau leidžia skaitmeninę lauko reklamą įsigyti automatiniu būdu t.y. prekės ženklai jau gali pirkti reklamą aukciono principu kaip ir interneto kanaluose tada, kada aktualu. Šis reklamos pirkimo būdas kol kas taikomas užsienio šalyse, pavyzdžiui, galima pirkti reklamą rytinio piko metu, jei norima pakviesti išgerti ryto kavos arba įsigyti realiu laiku, pavyzdžiui, kai nukritus muziejaus lankytojų skaičiui norima pritraukti daugiau realiu laiku, ne piko valandomis ir pan.

NETIKRA LAUKO REKLAMA. Per pastaruosius metus skaitmeniniuose kanaluose sparčiai išpopuliarėjo reklama, kuri atrodo kaip esanti viešose erdvėse, tačiau iš tikrųjų yra manipuliuota skaitmeniniu būdu. Tokios reklamos atrodo tarsi iškabintos ant reklaminių stendų, pastatų ar kitų lauko reklamos vietų ir dažniausiai naudojamos socialinėje medijoje, siekiant sukelti įspūdį ir paskatinti komentarus. Jos dažnai nustebina ir masina auditoriją, tačiau neretai palieka apgaulės jausmą bei kelia prekės ženklo skaidrumo ir pasitikėjimo dilemų.

Vis dėlto realybėje įgyvendinti netradiciniai lauko reklamos spendimai tampa daug efektyvesni ir sulaukia nuoširdesnio auditorijos grįžtamojo ryšio bei įsitraukimo. D. Gozems dalinosi Amsterdamo gatvėse įgyvendintais įsimintiniausių lauko reklamos kampanijų pavyzdžiais. Daug teigiamų reakcijų sulaukė vyriškų apatinių „IAMTORO“ prekės ženklas, įtraukęs miestiečius į apatinių fotosesiją stotelėje įrengtoje fotostudijoje. Vėliau nuotraukos buvo paskleistos miestų reklamos stenduose ir naujieji modeliai panaudoti kitoms prekės ženklo reklaminėms kampanijoms.

Kitas pavyzdys – naujam „Philips“ skustuvui reklamuoti įrengta barzdų kirpykla apipavidalintoje viešojo transporto stotelėje, kurią lydėjo interaktyvi skaitmeninio ekrano reklama, leidžianti vyrams stilizuoti savo barzdą pasitelkianti AR sprendimus.