„Kasmet konkursui pateikiamų produktų pakuočių dizaino kokybė auga, konkurencija aštrėja, todėl išrinkti geriausius tampa vis sudėtingiau. Visi į tolimą perspektyvą žvelgiantys prekės ženklai stengiasi atliepti pasaulio dizaino tendencijas. O tie, kurie neatlieps šiuo metu svarbiausios – tvarumo – gali būti išvis eliminuoti iš rinkos“, – pranešime žiniasklaidai pastebi LGDA (Lietuvos grafinio dizaino asociacijos) pirmininkas ir vienas iš NAPA organizatorių Algirdas Orantas.
Tvarios pakuotės – šių dienų norma
Svarbu ne tik iš ko ar kaip pagamintas produktas, bet ir pati pakuotė: ką ir kaip ji komunikuoja, iš ko pagaminta. Šių metų karščiausia tema, vienareikšmiškai yra aplinkosauga, kuri pagaliau iš nišinės temos tapo masiniu reiškiniu.
„Šiandien dauguma prekės ženklų ieško tvaresnių sprendimų, pavyzdžiui, plastiką keičia popierius. Tačiau vėlgi – nebūtinai tai yra geriausias variantas, nes rūšiuojama perdirbamo plastiko pakuotė gali būti tvaresnis sprendimas nei kompleksinė ar kartoninė picos dėžė, persisunkusi riebalais ir netinkama perdirbimui“, – pastebi A. Orantas.
Taip pat svarbiu vartojimo kultūros faktoriumi tampa ir tai, jog Europoje mažėja namų ūkiai. „Tampame individualistų ir karjeristų visuomene, nekuriame šeimų ir norime gyventi sau. Tai atsiliepia porcijų dydžiui. Prie to taikosi ir gamintojai siūlydami mažas produktų pakuotes“, – dar vieną vartojimo kultūros tendenciją išskiria dizaino strategas Edvardas Kavarskas.
Išmaniosios pakuotės – artima ateitis
Kita pagreitį įgaunanti tendencija, kuri, kaip ir tvarumo tema šiandien, netrukus taps įprasta mūsų kasdienybėje – išmaniosios pakuotės. Šių pakuočių kūrime taikomos technologijos, leidžiančios sekti produkto gyvavimo ciklą ir jo vartojimą, suteikti virtualios ar papildytos realybės patirtį.
„Pirmiausia jas įsiveda prabangos prekės, tačiau ne vien dėl išskirtinumo. Tokios pakuotės užtikrina ir gaminio originalumą, t. y. kad šios – nepadirbtos. Pavyzdžiui, išmaniąsias pakuotes jau naudoja kai kurie viskio gamintojai“, – pasakoja A. Orantas.
Taip pat tokios pakuotės leidžia gamintojui matyti produkto kelionę nuo fabriko iki vartotojo namų: „Nauda ir gamintojui, ir vartotojui. Gamintojas realiu laiku mato, kuriose parduotuvėse reikia prekių papildymo. O išmanūs kamšteliai seka tūrio kiekį buteliuke, etiketės nuorodas, kada produktas atplėšiamas ir iš anksto vartotojui į jo išmanų įrenginį praneša, kai galiojimas artėja link pabaigos“, – vos kelis išmaniųjų pakuočių privalumus pavardina A. Orantas.
Tiesa, kol kas tokių pakuočių Lietuvoje nėra, tačiau tai – tik laiko klausimas. Apie visas pakuočių dizaino naujoves sužinosite daugiau lapkričio 7 d. vykstančioje „NAPA Talks by Aurika“ konferencijoje, kurioje Baltijos šalių dizaino, gamybos, rinkodaros ir pardavimų sričių ekspertai dalinsis savo patirtimi. O geriausių pakuočių dizaino darbų ekspozicija vyks visos Baltijos maisto ir gėrimų parodos BAF metu.
Daugiau naujovių – jau šią savaitę BAF parodoje
Šių metų BAF paroda be NAPA apdovanojimų ir įprastos maisto ir produktų gamintojų iš viso pasaulio ekspozicijos plečia programą ir pristato žinomų žmonių kulinarinius šou, meno performansus, geriausio jaunojo virėjo atvirą čempionatą, geriausio maisto vagonėlių rinkimus ir netgi dvi konferencijas – apie verslumą HORECA srityje ir apie pakuotes.