Remiantis naujausiais „Gartner“ tyrimų duomenimis, jau 20% visų darbuotojų šiandien nejaučia jokio emocinio ryšio su darboviete ir kolegomis. Šio rodiklio augimo tendencija rodo, kad lyderiai nesugeba atliepti besikeičiančiam žmonių požiūriui į darbą.

Verslų savininkai nori, jog vadovai mąstytų plačiai ir greitai prisitaikytų prie pokyčių. Kad ne tik kurtų strategijas bet ir jas įgyvendintų. Sugebėtų kasdien atskleisti organizacijose dirbančių žmonių potencialą dar geresniems rezultatams pasiekti.

Tuo tarpu daugeliui darbuotojų pandemija padėjo suprasti, kad daugiau laisvo laiko bei mažiau streso yra kur kas geriau už žaidimų kambarius ir nemokamas picas biure, darbuotojams vis mažiau rūpi daugumos vadovų noras juos nuolat turėti pasiekiamus biure.

Pasak naujosios agentūros įkūrėjų, viena pagrindinių priežasčių, dėl kurios auga praraja tarp darbuotojų ir vadovų, yra nuoširdžios, drąsios ir metodiškos komunikacijos trūkumas. Vadovai, dažnai buvę puikūs specialistai, siekdami būti lyderiais, neretai pamiršta lavinti taip vadinamas „minkštąsias“ vadovavimo savybes. Vadovų dažnas noras ir toliau likti puikiu specialistu trukdo tapti puikiu lyderiu.

„Kompanijų vadovai, kurie pasižymi ryškiomis lyderystės savybėmis, sugeba greitai pereiti prie naujų komunikacijos metodų. Tai jiems pasiekti leidžia aukštas emocinio intelekto lygis. O tie vadovai, kurie tik reikalauja rezultatų, bet neįsiklauso į žmonių poreikius, tiesiog praranda darbuotojus.

Kai kuriose Lietuvos kompanijose darbuotojų kaita per paskutinius du metus pasiekė 50% ir daugiau. Išyra net ir sėkmingos komandos, net ir daug uždirbantys darbuotojai atsisako dirbti su seno kirpimo vadovais, kurie nelabai moka bendrauti. Tai masinė tendencija“, – sako „Brainhack PR“ įkūrėjas bei komunikacijos strategas Martynas Rusteika.

Patyrę komunikacijos specialistai Rytis Juozapavičius ir Martynas Rusteika didžiųjų permainų laikotarpiu siūlo kiekvienam vadovavimo atvejui rasti efektyvų komunikavimo būdą, tiek bendraujant su darbuotojais, tiek klientais bei suinteresuotomis šalimis.

„Turime sukaupę daug patirties ir kartu mokame atsiriboti nuo jos, norėdami padėti lyderiams kurti ir įgyvendinti veiksmingą vidinę komunikaciją. Svarbiausia yra matyti, kaip stiprėjanti komunikacija gerina veiklos rezultatus. Tikiu, kad puikios komunikacijos organizacija gali pasiekti bent dvigubai geresnių rezultatų lyginant su vidutinės komunikacijos organizacija“, – sako Rytis Juozapavičius, „Brainhack PR“ partneris ir lyderių komunikacijos koučas.

Atsinaujinusiose organizacijose vienpusę komunikaciją keičia abipusė, kai kiekvieną darbuotoją siekiama geriau integruoti į sprendimų priėmimo procesus. O ir pačiuose darbo procesuose organizacijos randa vis daugiau kūrybos laisvės. Tiesa, gali prireikti dar ne vieno seisminio smūgio, kol tiek vadovų smegenys, tiek visa darbo rinka bei korporacinė kultūra persiorientuos prie naujų – kūrybos ekonomikos – vertybių.

„Kūrybinių kiekvieno darbuotojo galių išlaisvinimas tampa pagrindiniu darbo efektyvumo katalizatorium. Kaip tai pasiekti - strateginės svarbos klausimas. Daugiakryptis ir nuolatinis komunikacijos procesas tampa svarbiausia bet kokios organizacijos sėkmės sąlyga“, – priduria M. Rusteika.