„DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius pranešime žiniasklaidai pasakoja, kad e. parduotuvės nuolat ieško būdų, kaip sustiprinti turimas pozicijas konkurencingoje rinkoje, o socialiniai tinklai ir nuomonės formuotojai – vis dar vienas iš pagrindinių būdų reklamuoti savo produktus bei paslaugas.
„Pastaraisiais metais vis daugiau laiko praleidžiame internetinėje erdvėje ir socialiniuose tinkluose, tad nenuostabu, kad verslai į šias platformas yra linkę investuoti vis didesnį kiekį resursų. Vartotojai šiam turiniui tampa imlesni – su laiku mes susigyvenome su influenceriais, jie kuo toliau, tuo labiau tampa įprasta mūsų gyvenimo internete dalimi“, – sako G. Bilevičius.
Influencerių rinka subrendo
Laura Aleksandravičė, influencerių marketingo agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja ir vadovė pasakoja, kad nuomonių formuotojų rinka Lietuvoje per pastaruosius metus pasiekė brandos stadiją. Prekės ženklai išmoko atsirinkti nuomonės formuotoją ne tik pagal žinomumą ar sekėjų skaičių, bet ir pradėjo vertinti jo efektyvumo rodiklius, turinio kokybę.
„Galime pastebėti, kad vis daugiau prekės ženklų formuoja ilgalaikę influencerių strategiją, vysto ambasadorių programas, kuomet jie tampa ne tik reklamos skleidėjais, bet ir prekės ženklo veidais. Tiesa, tiek reklamos užsakovai, tiek influenceriai ieško naujų ir įdomių turinio formatų, tad paprastas produkto demonstravimas yra vis retesnis bei „pasenęs“ formatas, ypač vertinant didesnių įmonių kampanijas“, – sako L. Aleksandravičė.
Socialiniai tinklai ir influenceriai padeda išsiskirti
„DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims teigimu, karantinas ir sezoniškumas turėjo dar labiau paspartinti šią tendenciją: „E. prekyba pastaruoju metu išgyvena bumą, tad įmonės aktyviai ieško būdų, padėsiančių joms išsiskirti ir patraukti klientus į savo pusę. Tyrimai rodo, kad šios reklamos, o ypač sezoninių prekių, veikia, todėl tai matydami, mažmenininkai dar daugiau investuoja į socialinius tinklus, nuomonės formuotojus, nukreipdami reklamą į tikslinę savo auditoriją. “
Pasak G. Bilevičiaus, tai įrodo ir „DPDgroup“ užsakymu praėjusiais metais atlikta Lietuvos gyventojų apklausa: „Tyrimas atskleidė, kad 58 proc. gyventojų neapsipirkinėtų internetinėje parduotuvėje, pasižyminčia bloga reputacija socialiniuose tinkluose. Taip pat, anot 66 proc. respondentų, pasirinkimą, kuriame puslapyje jie apsiperka, nulemia socialiniai tinklai arba nuomonės formuotojai.“
Nuomonės formuotojai išliks aktualūs
L. Aleksandravičė pastebi, kad didėjant informacijos srautui ir prekės ženklų pasiūlai, mažėja laiko ieškoti ir atsirinkti geriausią produktą ar paslaugą, tad vartotojai socialiniuose tinkluose yra linkę sekti ratą žmonių ar grupių, kurių nuomone ir rekomendacijomis pasitiki.
„Užuot skaitę dešimtis straipsnių, pavyzdžiui, kuri automobilio kėdutė vaikui yra saugiausia, šiandien vartotojai gali perskaityti nuomonės formuotojų apžvalgas apie jų patirtį ir pasirinkti sau artimiausią variantą. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad socialiniai tinklai ne tik sutrumpina paieškos kelią – čia mes ieškome įkvėpimo, sekame įvairias tendencijas. Žmonės visuomet norėjo gyventi, atrodyti ir kvepėti kaip įžymybės, tačiau šiandien jomis tampa ne tik Holivudo žvaigždės, bet ir mūsų kaimynai. Tai reiškia, kad ši tendencija ateityje tik stiprės, o ilgainiui vis labiau augs mažųjų influencerių įtaka reklamuojant prekės ženklus“, – sako pašnekovė.
Patarimai renkantis influencerį
„Influenceriai.lt“ įkūrėja dalijasi, kad siekiant sėkmingos partnerystės su įmonės nuomonės formuotoju, reikėtų laikytis kelių taisyklių. Pirmiausia paprašyti, kad jis pasidalintų savo auditorijos demografija ir efektyvumo rodikliais.
„Renkantis influencerį, svarbiausia yra jo auditorijos atitikimas prekės ženklo auditorijai ir turinio efektyvumas – to neįvertinę, galite išleisti savo biudžetą reklamai, kuri pasieks Brazilijos rinką, o vietoje 100 tūkst. potencialių naujų sekėjų turinys pasieks vos dešimtadalį. Nepamirškite atsižvelgti į nuomonės formuotojo vertybes, komunikacijos toną ir įvaizdį – šie dalykai turi sutapti su prekės ženklo pozicionavimu. Galiausiai, jei jums itin svarbi įtaka pardavimams, galite paprašyti influencerio, kad jis pasidalintų sėkmingų partnerysčių rezultatais, įvairia statistika – tokiu būdu įsivertinsite pardavimų potencialą ir atsiperkamumą“, – sako ekspertė.
Ji priduria, kad nuomonės formuotojai neretai atsisako reklamuoti vieną ar kitą produktą dėl jų įsitikinimo ar nesutapimo su jų vertybėmis, tačiau tokiu atveju reikėtų pasidžiaugti, nes geriausiai veikia ta produkto reklama, kuri yra nuoširdi ir asmeniška.
Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Growth from Knowledge“. 2019 m. gegužės-liepos mėnesiais apklausti 24,225 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausta 800 asmenų.