Atskleidė Lietuvos lankomiausius

Paieškos variklis, socialiniai tinklai ir naujienų portalai – tokios kategorijos patenka į šio birželio TOP svetainių penketuką pagal dienos auditorijos pasiekimą, rodo „Kantar“ duomenys. Ryškus lyderis pagal dienos pasiekiamumą kaip įprastai yra „Google“, po to rikiuojasi socialiniai tinklai „Facebook“ ir „Youtube“, už jų – lietuviški naujienų portalai „Delfi“ ir „15min.lt“.

„KANTARMetrix“ duomenimis, 2023 m. birželį „Google“ dienos pasiekiamumas Lietuvoje buvo 1,2 mln., „Facebook“ – 526 tūkst., „Youtube“ – 433 tūkst., „Delfi“ – 323 tūkst., „15min.lt“ – 214 tūkst., „Swedbank“ – 210 tūkst., „lrytas.lt“ – 190 tūkst., „skelbiu.lt“ – 183 tūkst., „gismeteo“ – 119 tūkst., „tv3.lt“ – 117 tūkst. realių vartotojų.


Skaičiuojant naujienų portalų rezultatus, 2023 m. birželio duomenimis, TO10 išsidėlioja štai taip: „Delfi.lt“ vidutinė dienos auditorija buvo 323 tūkst. „15min.lt“ – 214 tūkst., „lrytas.lt“ – 190 tūkst., „tv3.lt“ – 117 tūkst., „lrt.lt“ – 104 tūkst. realių vartotojų.


Vertinant naujienų svetainių peržiūras, „Delfi“ birželį surinko kompiuteryje 37 mln. ir mobiliajame telefone 48 mln. (viso 85 mln.), „lrytas.lt“ – 23 mln. kompiuteryje ir 46 mln. telefone (viso 69 mln.), „15min.lt“ – kompiuteryje 19 mln. ir telefone 14 mln. (viso 33 mln.), „vz.lt“ – kompiuteryje 13 mln. ir telefone 3 mln. (viso 16 mln.), „tv3.lt“ – kompiuteryje 9 mln. ir telefone 7 mln. (viso 16 mln.), „lrt.lt“ – kompiuteryje 9 mln. ir telefone 2 mln. (viso 11 mln.) peržiūrų.


Srauto iš socialinių tinklų neįtraukia

Pagal pateiktą metodologiją, į šiuos matavimus neįtrauktas lankytojų srautas, ateinantis per socialinių tinklų programėles (apps). Pasak „Kantar“ media projektų vadovės Austėjos Daugirdaitės, toks matavimas reikalautų platesnio bendradarbiavimo su socialiniais tinklais, kas mažintų tyrėjų nepriklausomybę, taip pat leidėjai ne sykį akcentavo, jog per socialinius tinklus ateina daugiausia vadinamosios „pop“ žinutės, nekuriančios kokybiško žiniasklaidos turinio.

„Matome pasaulinę tendenciją, jog naujienų portalai stengiasi apmokestinti kokybišką turinį, o šis reikalauja investicijų ir resursų, tad tokiame kontekste portalų srauto matavimas per socialinių tinklų programėlę netenka prasmės. Šis principas leidžia naujienų portalams stiprinti savo prekės ženklus ir skatina investuoti į vertingą turinį“, – pastebi A. Daugirdaitė.

Matomi ir mobiliųjų programėlių naudojimo įpročiai

„KANTARMetrix“ tyrime yra duomenų daugiau nei iš 4000-ių svetainių. „Tyrimas leidžia tirti žmonių naršymo įpročius, nepriklausomai nuo to, ar jie naršo kompiuteriu, ar mobiliuoju telefonu. Tyrimas siūlo holistinį vaizdą, tad galime matyti duomenis ne tik apie interneto portalų auditoriją, pamatytą reklamą, bet ir apie mobiliųjų programėlių naudojimo įpročius“, – aiškino A. Daugirdaitė.

Daugiausiai Lietuvoje naudojamasi „Facebook“, „Messenger“, „Maps, „Bolt“, „Gmail“, „Youtube“, „Snapchat“, „Smart-Id“, „Lidl Plus“, „Maxima“ mobiliosiomis programėlėmis.

Tarp naujienų portalų, Lietuvoje didžiausią pasiekimą turėjo „Delfi“, po jos – „Reddit“, LRT, „15min“, „lrytas“ mobiliosios programėlės.

Reguliarius lankomiausių svetainių topus pagal skirtingus parametrus „Kantar“ planuoja skelbti ir ateityje.