Kada darbuotojų ambasadorystė veikia?

Darbuotojų ambasadorystė literatūroje yra apibrėžiama kaip savanoriška verbalinė ar neverbalinė organizacijos palaikymo forma. Ji neretu atveju kyla iš vidaus ir yra organizacijos pastangų kuriant organizacinę kultūrą rezultatas. Tai – darbuotojo meilės išraiška organizacijai ir jos vystomam darbdavio prekės ženklui, kurioje jis ne tik jaučiasi gerai, bet ir nori tuo pasidalinti su kitais.

Kiekvienai organizacijai, svarstančiai darbuotojų ambasadorystės programą, pirmiausiai derėtų apčiuopti ženklus, kurie rodo, jog darbuotojai organizaciją vertina ir yra linkę ją palaikyti. Gera organizacijos palaikymo išraiška galime laikyti aukštą eNPS (angl. employee Net Promoter Score) rodiklį, norą reprezentuoti kompaniją vilkint įmonės atributiką, komunikaciją apie darbdavį artimoje aplinkoje ar socialinių tinklų erdvėse ir kitus signalus. Tokiu atveju įgalinti darbuotojus stiprinti jų asmeninius prekių ženklus bus kur kas lengviau, o ir pati ambasadorystė, organizacijoje jaučiantis gerai bei motyvacijai kylant iš vidaus, vystysis kur kas organiškiau.

Kas lemia darbuotojų ambasadorystės sėkmę?

Sėkmingu nuomonės formavimo elementu galime laikyti kiekvieno darbuotojo autentiškumą, kurį suformavo profesiniame gyvenime lydėjusios individualios patirtys ir situacijos. Tai dažniausiai ir lemia bendraminčių pasitikėjimą bei atitinkamai aukštą įsitraukimą į kuriamą turinį. Negana to, darbuotojų turima vidinė įmonės informacija (angl. insider knowledge), patikimumą auditorijos akyse pakelia dar labiau.

Sėkmingą darbuotojų ambasadorystės vystymąsi neretai lemia ir organizacijos lyderių palaikymas bei įsitraukimas į programą – tai signalizuoja, jog iniciatyva yra ne tik vertinama aukščiausių vadovų, bet ir skatinama tarp įvairių lygmenų darbuotojų. Pasitikėjimo jausmo dažnai suteikia ir strateginiai darbuotojų asmeninių prekių ženklų stiprinimui ir organizacijos atstovavimui skirti išoriniai arba vidiniai mokymai, praktinės sesijos bei atsakingo už iniciatyvą asmens buvimas ir palaikymas.

Privalumai – abiems pusėms

Sėkminga ir nuoširdi darbuotojų ambasadorystė naudą atneša abiems šalims – tiek organizacijai, tiek ir jos darbuotojams. Organizacija, įgalindama darbuotojus stiprinti asmeninius prekių ženklus, prisideda prie jų kaip profesionalų augimo, nuomonės lyderystės ir ekspertinio įvaizdžio stiprinimo, matomumo didinimo, pasitikėjimo, kūrybinio rašymo įgūdžių, kontaktų plėtimo. Visa tai atitinkamai daro teigiamą įtaką organizacijos rinkodaros, pardavimų ir HR rezultatams – stiprinamas organizacijos kaip darbdavio įvaizdis ir patikimumas, didinamas matomumas, skaidrumas ir pardavimai, pritraukiami organizacijai kultūriškai labiau tinkami talentai. Darbuotojų ambasadorystė yra abipusiai naudinga ir tvari iniciatyva, kuri nuosekliai vystoma padeda organizacijoms pasiekti strateginių tikslų.

Akivaizdu, kad šiandien nuomonės formavimas įgalinant darbuotojų asmeninius prekių ženklus tapo būtinu įrankiu komerciniams rezultatams ir stipriam darbdavio įvaizdžiui pasiekti. Darbuotojų ambasadorių, pasitelkiant jų asmeninius prekių ženklus, nereikėtų laikyti savaime suprantamu dalyku, tuo labiau – tik nemokamu rinkodaros kanalu. Darbuotojams suteikiant tinkamų žinių, kaip stiprinti savo asmeninį prekės ženklą ir atskleisti savo autentiškumą atstovaujant organizaciją, yra sukuriama terpė augti ir tapti nuomonės lyderiais, o organizacijai – pasiekti nišinę auditoriją, kuri tikės žmogaus skleidžiama žinute bei to pasekoje gerins organizacinius rezultatus. Tikėtina, jog darbuotojų ambasadorystė nebus tik laikinai atėjusi ir praėjusi tendencija – darbuotojai visada buvo ir bus kiekvienos organizacijos ir jos kuriamo prekės ženklo epicentras.