„Lietuviai yra linkę skaityti naujienlaiškius, – pasakoja rinkodaros platformą valdančio startuolio atstovas. – Pas mus atsidarymo rodikliai aukštesni, nei kitose Europos šalyse. Stipri ne tik naujienlaiškių paklausa, bet ir pasiūla – jų siunčiama daugiau, o, svarbiausia, mažėja nuobodaus, robotiško turinio.“
Pasak jo, tai džiugina, nes naujienlaiškiai – stiprus įmonės įvaizdį formuojantis komunikacijos kanalas, į kurį verta žiūrėti rimtai. Viena iš užduočių – atrasti savo naujienlaiškio unikalų stilių bei formatą, išlaikyti prekių ženklo toną. Tai padeda išsiskirti iš kitų, o kalėdiniu laikotarpiu tą padaryti gali būti sudėtingiau.
„Kalėdos – naujienlaiškių pikas. Triukšmas el. pašto dėžutėse prasideda ties Juoduoju penktadieniu ir tęsiasi iki pat žiemos švenčių, ir net po jų, kai prasideda sezoniniai išpardavimai“, – sako M. Mažonas. Jis priduria, kad mažėjant žmonių gebėjimui koncentruoti dėmesį, triukšme neprapulti prekių ženklai turi vos kelias sekundes.
„Naujienlaiškį rengti paprastai pradedama nuo jo turinio ir kartais laiško temai (angl. subject line) dėmesio pritrūksta. Tačiau tai yra pirmasis dalykas, kurį skaitytojas pamato prieš nuspręsdamas naujienlaiškį atsidaryti arba ištrinti. Akcentuojame, kad apie temos formuluotę labai svarbu pagalvoti, savo platformoje siūlome ir įrankį, įvertinantį temos teksto patrauklumą“, – sako jis.
Skirtingoms progoms – nuoseklūs vaizdai
Kadangi „Omnisend“ klientai – daugiausia JAV el. parduotuvės, startuolio atstovas pasakoja, kad švenčių ritmu įmonė gyvena ištisus metus.
„Esame parengę kalendorių, kuriame sudėtos rinkodarininkams svarbiausios šventės ir progos. Komunikacijos aktyvumo prasme, TOP šventės yra ne tik Kalėdos, bet ir Motinos diena, Valentino diena, Velykos. Tačiau jomis apsiriboti nebūtina, galima paieškoti ir kitų dienų, tinkančių jūsų produktui. Pavyzdžiui, populiarėja Tarptautinė draugų diena, Gyvūnėlių diena“, – pasakoja kūrybos studijos vadovas.
Nors įvairios šventės – gera proga siųsti naujienlaiškius, ekspertas rekomenduoja švenčių tematika nepiktnaudžiauti ir išlikti subtiliems. „Dizaino filosofija sako, kad mažiau yra daugiau. Puošybos elementus reikėtų naudoti saikingai, o kartais jų galima ir visai nenaudoti. Jei tik yra galimybė, verta kalėdinius dizaino akcentus susikurti patiems. Jie atitiks jūsų prekių ženklo gaires, bus geriau integruoti į vizualinį identitetą. Juk Kalėdos ateis ir kitąmet ir juos tikrai bus galima panaudoti“, – siūlo M. Mažonas.
Tokie pastovūs, vizualinį stilių atitinkantys elementai padeda išlaikyti naujienlaiškių vientisumą, atpažinti siuntėjo prekių ženklą. Įprastai tai padaryti padeda prekių ženklo identiteto spalvos ir logotipas naujienlaiškio viršuje. Anot specialisto, tokius pasikartojančius elementus verta išlaikyti ir per šventes, ypač tiems, kurie juos siunčia rečiau.
„Vientisumą lengviausia pamatyti žiūrint į kelis savo naujienlaiškius vieną šalia kito. Tai padaryti patogu jų ekrano nuotraukas atsidarius šalia ar jas atsispausdinus. Sugretinus naujienlaiškius aiškiai matysis, ar jie pernelyg vizualiai nenutolsta vienas nuo kito, ar naujienlaiškis (ir kartu prekių ženklas) – atpažįstami. Tai taip pat labai vertinga, jei prie naujienlaiškių dirba keli žmonės ir nuoseklumą išlaikyti sudėtingiau“, – sako specialistas.
Nuoseklumą gali padėti išlaikyti ir naujienlaiškių šablonai, lengvai pritaikomi skirtingiems prekių ženklams. Kurti akiai malonius ir patogius naudoti šablonus – viena iš M. Mažono komandos užduočių.
Patobulinti šventinius naujienlaiškius ir sustiprinti ryšį su prekių ženklo auditorija taip pat gali padėti 5 nesudėtingi Milvydo patarimai:
1. Peržiūrėti kampaniją, vykdytą pernai. Tai – ypač vertinga, jei buvo siunčiami keli šventiniai naujienlaiškiai, kurių rezultatus (atsidariusiųjų skaičių, sugeneruotus pardavimus) galima palyginti tarpusavyje. „Jei matote, kad kažkas veikė, galbūt užteks tokį naujienlaiškį tik atnaujinti – tame nėra nieko blogo“, – pataria M. Mažonas.
2. Sekti kitus: konkurentus, panašias prekes ir paslaugas siūlančius verslus, pasaulinių prekių ženklų komunikaciją, prenumeruoti jų naujienlaiškius. „Tai leis matyti, kaip kinta dizaino sprendimai, komunikacija, kokios yra naujausios tendencijos. Svarbu aklai nekopijuoti, nesupanašėti, nebūti kitais ar tuo, kuo nesate“, – pabrėžia ekspertas.
3. Išsigryninti, koks yra naujienlaiškio tikslas ir tai aiškiai perteikti skaitytojui. „Nepaisant to, kad Kalėdos, naujienlaiškiu vistiek siekiame vieno iš tikslų – didinti auditoriją ar parduoti. Skaitytojui turi būti aiškus komunikacijos tikslas, pavyzdžiui, kad pristatote naują kalėdinį produktą, taikote konkrečią nuolaidą visai prekių grupei ar dalinatės nuolaidos kodu“, – sako M.Mažonas. Taip pat jis rekomenduoja nebijoti kelis kartus pakartoti veiksmus skatinančius (angl. CTA) mygtukus, nuorodas, nes skirtingi žmonės juos pastebi ir paspaudžia skirtingose naujienlaiškio vietose.
4. Orientuotis į skaitomumą. „Iš patirties pastebėjau, kad nemaža dalis prekių ženklų suplaka skirtingą turinį, nepalieka jam reikalingos erdvės. Turinio atskyrimas – labai svarbus, tai gali būti ir paprasčiausias brūkšnys. Geras skaitomumas leis užtikrinti, kad naujienlaiškyje bus pasilikta ilgiau ir peržiūrėta didesnė dalis turinio, kurį kruopščiai kūrėte“, – sako M. Mažonas.
Skaitomumą padeda didinti ir šriftų hierarchija, pasikartojantys vizualiniai elementai, tačiau, pasak eksperto, su jais taip pat svarbu nepersistengti: „Visi elementai turi tarnauti aiškumui. Jo neverta aukoti vardan paveikslėlio, kad ir gražaus“, – teigia „Omnisend“ specialistas.
5. Išsiųsti 5 draugams. Testavimas – paprasčiausias, bet labai svarbus dalykas, kurį galite padaryti dėl savo naujienlaiškio. Tai leis įvertinti, kaip jis atvaizduojamas didesniame kompiuterio ekrane ir telefone, ar veikia visos nuorodos, ar naudojamos nuotraukos yra ne per didelės, skaičiuojant megabaitais – antraip naujienlaiškis gali atsidurti brukalų (angl. spam) aplanke.
„Nors naujienlaiškiai susiję su mano darbu, kai kuriuos jų vis tiek skaitau su malonumu. Juos tikrai smagu gauti, kaip gerą žurnalą ar vertingą pasiūlymą. Visi techniniai patarimai, kaip sukurti gerą naujienlaiškį nublanksta prieš esminį klausimą – ar aš pats norėčiau tokį gauti. Jei atsakymas – taip, nedvejodami spauskite „send“, – sako „Omnisend“ kūrybos studijos vadovas Milvydas Mažonas.