M. Čepulytė pažymėjo, kad daugiau nei 482 mln. žmonių iš viso pasaulio kas mėnesį apsilanko „Pinterest“ platformoje. Tačiau, anot jos, „Pinterest“ naudojamasi kitaip.
„Tokie socialiniai tinklai kaip „Facebook“ ir „Instagram“ tinka pasidalinti festivalio, iš kurio ką tik grįžote, įspūdžiais – praeitimi. „Snapchat“, „BeReal“ ir kiti įvairūs istorijų formatai leidžia pasakyti, kur esu, kitaip tariant, atvaizduoti dabartį. Tuo metu „Pinterest“ tas festivalis dar net nėra įvykęs, gal į jį bilietų neturite, bet jau planuojate, kaip apsirengsite ar kur po jo keliausite. Žmonės čia ateina ieškoti įkvėpimo savo gyvenimui, svajonėms ir būsimiems pirkiniams. Ne skaityti žinių, ne ginčytis komentaruose, ne dalintis atostogų nuotraukomis, bet planuoti. „Pinterest“ laikoma socialine platforma ir mes dėl to nepykstame, tačiau esame tikri, kad užimame unikalią vietą. Esame sankirta tarp paieškos sistemų, socialinių tinklų ir prekybos/komercijos“, – LiMA konferencijoje „Digital marketing update'24“ pasakojo M. Čepulytė.
Pagal tai, ko ieškoma ir kaip naudojamasi platforma, duomenis apibendrinę įmonės analitikai prognozuoja ateitį. Taip gimsta „Pinterest“ predicts“ – metinė platformos ataskaita apie būsimas tendencijas.
„Jau ketverius metus iš eilės 80 proc. mūsų numatytų tendencijų išsipildė, todėl drąsiai sakome, kad tai – ne spėlionės. Turime beveik 100 žmonių komandą, kuri dirba prie šio projekto ir pagal vartotojų užklausas būsimus trendus užčiuopia anksčiau“, – aiškino M. Čepulytė.
Tos tendencijos – tai subtilūs pasikeitimai žmonių elgsenoje, nedideli žingsniai už įprastų normos ribų.
„Tai nebus viena daina ar melodija, kuriai turite staigiai sugalvoti turinį, nors netrukus jis bus neaktualus, o gal net ir pamirštas. Tendencijų sąrašas – tai savotiškas paruoštukas rinkodaros specialistams, kuris gali būti panaudojamas įvairių prekių ženklų reklaminėse kampanijose, fotosesijose bei kitame turinyje. Pavyzdžiui, gyvenantys Jungtinėje Karalystėje žino, kad „Argos“ parduotuvės yra itin neišvaizdžios. Jose nėra produktų – viskas parduodama iš katalogų. Įmonė įrengė šešis viešbučio kambarius, kurie buvo dekoruoti naudojantis mūsų tendencijomis ir rekomendacijomis. Kambariai tapo ir viešųjų ryšių kampanija, ir davė galimybę prifotografuoti, prifilmuoti gausybę turinio, kurį vėliau prekės ženklas naudojo ir už „Pinterest“ ribų, – pateikė pavyzdį ir pristatė tendencijas 2024-iesiems metams. – Pandemija, karai, nežinomybė, rizika, skausmas pakeitė pasaulį ir žmonių požiūrį į sveikatą, poilsį. Panašu, kad norisi ir gyventi, ir atostogauti lėčiau, su gilesne intencija. Pabodo neutralumas ir subtilumas. Norisi gyvumo, ryškumo mažose detalėse.“
1 Virtuvės kičas
„Pradėkime nuo namų interjero. Šios tendencijos variklis – X karta ir bumeriai, kurie tolsta nuo neutralios estetikos ir ieško ko nors originalesnio, ryškesnio, išraiškingesnio. Jei dirbate šioje kategorijoje, traukite visas ryškiausias lėkštes, retro puodelius, spalvotas stiklines į vitrinos priekį. Jei parduodate dažus, akcentuokite spalvotus tonus ir t.t.“
2 Metalika
„Pernai dominavo mokslinės fantastikos įkvėpta mada ir mūsų prognozė išsipildė su kaupu. Ir mano asmeniniame garderobe yra dvi sidabrinės rankinės ir dvi poros tokių batų. Ši tendencija persikelia į namų interjerą, todėl drąsiai reklamuokite visus sidabro tonus, automobilius su chromo apdaila, chromo nagų lakus ir t.t.“
3 Gotiškas vesternas
„Jei sumaišysite vintažinį prašmatnumą, tikrą retro, amerikietišką estetiką ir tamsius, sodrius atspalvius, gausite šį gotišką vesterną. Jam simpatizuoja dvi labai skirtingos kartos – Z ir bumeriai. Įtariu, kad pastaroji tendencija bus populiaresnė už Atlanto.“
4 Kavos baras
„Baro vežimėliai užleidžia vietą kavos stotelėms. Jei anksčiau žmonės namuose norėjo įsirengti pilną kokteilių barą, tai dabar linkstama prie kavos baro. Aktualūs visi patarimai, kaip tą barą susikurti, kaip stilingai kavą sudėti į lentynas, kokį aparatą pirkti, kaip kaligrafiškai užrašyti kavos meniu ir pan. Jei galite tai parodyti – tą ir darykite, nes tai bus labai aktualu.“
5 Atogrąžų dvelksmas
„Ką dar gersime be kavos? Ananasinius kokteilius! Ši tendencija yra viena universaliausių, nes aprėpia ne vien gėrimus ar maistą, bet ir drabužių stilių, kelionių, atostogų kryptis. Įdomu, kad paieškos sistemoje tai intriguoja Z kartą ir bumerius. Gal vieni iš naujo atrado šiuos skonius, o kiti net nežinojo, kad jie buvo išėję iš mados? Todėl dalinkitės ananasinių, kokosinių kokteilių, pyragų receptais, reklamuokite tropinio dekoro interjero detales, gal net paskatinkite žmones svajoti apie šiltą smėlį ir aukštas palmes – atėjo laikas pasiklysti jūroje!“
6 Nesveikai skanu
„Ne dėl to, kad nesveika, o todėl, kad intriguoja gomurį. Čia kalbame apie netikėtas ingredientų kombinacijas. Guminukai ant iešmo, ramen carbonara ir kt. Tokie neįprasti deriniai lietuviams irgi nesvetimi, pradedant karštais antienos sušiais ir baigiant šaltibarščių skonio ledais.“
7 Nuo galvos iki kojų
„Žmonės ieško informacijos apie kūno priežiūros rutiną, todėl šiemet dar daugiau laiko ir pinigų skirs savęs lepinimui, atsipalaidavimui tiek tikrame SPA, tiek namuose. Tai aktualu ne tik grožio, sveikatos industrijoms, bet ir „pasidaryk pats“ auksarankiams, galintiems patarti, kaip SPA atmosferą susikurti po namų stogu. Netikėta interpretacija – gyvūnų priežiūra, juk kai kurie augintinius lepina net labiau nei vaikus.“
8 Grožis XXL
„2024 m. grožis ir papuošalai taps didesni, drąsesni ir žaismingesni. Millennials ir Z kartos atstovai rinksis masyvią estetiką: dideli papuošalai ir stambesni aksesuarai bus kiekvieno galvose ir norų sąrašuose. Padidės net plaukų apimtis, todėl, jei mokate papasakoti, kaip susisukti plaukus, kad jų atrodytų daug, kaip priderinti masyvesnius aksesuarus prie įprastinio garderobo – tik pirmyn.“
9 Mėlynas grožis
„Akvamarino makiažas sugrįžo ir yra drąsesnis nei bet kada. 2024 m. Z ir millennials kartų atstovai ieškos mėlynų akių šešėlių, bandydami atrasti šeštojo dešimtmečio tendencijų ir šiuolaikinės estetikos dermę. Imponuos ir mėlynas namų dizainas, ir Graikijos vandenų mėlis.“
10 Kietas senelis
„Tavo senelis – geriausia 2024-ųjų stiliaus inspiracija. Z karta ir bumeriai į savo drabužines įtrauks laikui nepavaldžių ekscentriškų ir išraiškingų elementų. Pagalvokite apie retro gatvės aprangą, prašmatnius megztinius ir... kojines basutėse. Anksčiau tai buvo prasto skonio ženklas, o dabar viskas dzin. Svarbiausia, kad patogu. Parduotuvėse rasis daugiau senoviškų raštų ir vintažinių spalvų kombinacijų.“
11 Kaspinėliai
„Ne tik plaukuose ar ant dovanėlių. Matome, kad ieškoma įvairiausių kaspinėlių pritaikymo būdų – ant batų, aukštakulnių, kaklo, kojinių, rankų darbo pagalvėlių. Aktualu ir vyrams, ir moterims.“
12 Kelionės
„Atradome dvi priešingas tendencijas. Pirmoji – po purvynus su džipais, safariai, kempingai, bekelės, nuotykiai už miesto, gamtoje. Parodykite šiems nuotykiams tinkantį automobilio modelį – ir būtinai veiksme. Jei kuriate drabužius, pristatykite tokiems žygiams tinkamą rūbų kolekciją. Gaminate? Pasiūlykite užkandžių receptų: sočių, netirpstančių ir lengvai pagaminamų. Kita tendencija – poilsiostogos, kas reiškia kelionę be plano, be būtinų aplankyti objektų sąrašo. Pavargome nuo lėkimo, todėl keliaujame lėčiau, aktualios rekomendacijos, kaip keliaujant pailsėti, pamedituoti, kokią knygą paskaityti, kada veido kaukę užsidėti.“
13 Mažas triumfas
„Švęsime ne tik didelius, bet ir mažus pasiekimus. Mamoms ir tėčiams rūpės ne tik pirmi žingsniai ar pirmas ištartas vaiko žodis, bet ir pirmas iškritęs dantukas, sėkmės ant puoduko. Šią tendenciją galima išnaudoti nuo finansų ir pirmosios sąskaitos vaikui iki namų priežiūros patarimų, tarkime, kokios priemonės padės išvalyti torto kremu išterliotus baldus.“
14 Džiazas
„Kalbame ne tik apie muziką ir grojaraščius, bet iš esmės apie džiazo įkvėptą estetiką – aprangą, apšvietimą, velvetą, amaretą, vermuto kokteilius. Pamirškite džiną ir toniką – į areną grįžta vermutas, kurį gurkšnosime prieblandoje, klausydamiesi kad ir modernios muzikos, bet ji, tikėtina, sklis iš patefono.“
15 Gilūs pokalbiai
„Nersime giliau: 2024-ieji bus skirti tapti pažeidžiamiems ir užmegzti atviresnius ryšius. Z karta ir millennials'ai paskatins šią tendenciją, ieškodami naujų pokalbių temų, intymių klausimų, kurie padėtų poroms atkurti ryšį. Bendravimas ne tik su partneriais, bet ir kolegomis taps nuoširdesnis, mažiau paviršutiniškas, labiau apgalvotas.“
16 Povandeninis pasaulis
„Auginome augalus, o dabar auginsime žuvytes. Vandens architektūra, akvariumai, terariumai bus karštas naujas būdas papuošti namus. Medūzos vyraus namų interjero detalėse, šukuosenose, rūbų elementuose. Akvatektūra persikels į namus, kavines, darbo erdves.“
17 Perdirbimas
„Kas vienam šiukšlė, kitam – lobis. Temos amplitudė nuo audinių skiaučių panaudojimo iki receptų iš maisto likučių kūrimo. Kuo mažiau švaistymo!“
18 Rakečių sugrįžimas
„Panašu, kad 2024 m. Z karta ir millennials'ai bus sužavėti badmintonu, pradedant apranga, baigiant žaidimo technika. Nepraleiskite progos – ši rakečių sporto šaka „Pinterest“ populiarėja žaibišku greičiu – ne tik kaip sportas, bet ir kaip hobis, užsiėmimas atostogų metu ar mergvakariuose.“
19 Žaismingas taupymas
„Taupymas irgi gali būti gražus. Kreditinės kortelės bus pakeistos spalvingomis, su piešinėliais, kiaulės taupyklės gaminamos pagal užsakymą. Ir lipdukų manija – daug ir ant visko.“