„NAPA Baltic” pakuotės dizaino konkurse komisija šiemet atrinko 54 pakuotės dizaino darbus. Į finalą pateko Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Suomijos, Ukrainos agentūrų 2022-2024 metais sukurtos pakuotės. Daugiausia darbų pateikta į nealkoholinių gėrimų, sveikatos ir grožio bei paruoštų vartojimui maisto produktų kategorijas. Tarp finalininkų galime išvysti tokias Lietuvos agentūras kaip – „Not Perfect Vilnius”, „Étiquette”, „Andstudio”, „RŪT”, „Great and Golden”, „Pinproof”, „Kibis studio” bei daugybė kitų kūrėjų.
Dizainerė, kūrybos vadovė ir viena iš „NAPA” komisijos narių Beatričė Baronaitė Lau teigia, jog šių metų darbų tendencijos kinta:
„Turėjome itin daug dizaino sprendimų, pasitelkiančių abstrakčias iliustracijas ar geometrines formas. Pastaruosius kelerius metus matėme pakuočių su daug veikėjų-herojų iliustracijomis, tad natūraliai atėjo laikas, kai tendencijos pradeda eiti priešinga linkme ir pasakoti istorijas, pasitelkiant abstraktesnę, estetiškesnę vizualiką.
Taip pat matėme didelį dėmesį skirtą tipografikai. Šiemet turėjome nemažą dalį kūrybinių sprendimų, kuriuose dominuoja tik šriftai ar jų junginiai, be papildomų grafinių elementų. Kai šiomis dienomis visas mūsų dėmesys yra maksimaliai užpildytas grafika, ateina natūrali paklausa švarai, elementų trūkumui – tai ne tik atgaiva akims, bet ir išskirtinumas rinkoje, besikaunančioje dėl mūsų kiekvienos dėmesio sekundės.
Dar viena tendencija, (ne)pasikartojusi šiemet – tvarumas. Nors tvarių sprendimų ieškojimas turėtų būti kiekvieno pakuočių dizainerio proceso dalimi, šių metų paraiškų gausoje į tai atsižvelgė tik keletas. Matyt, kol tai netaps privaloma, to didesnio proveržio ir nesulauksim. Tačiau galime pasidžiaugti, kad pakuočių, naudojančių kombinuotas medžiagas, darančias pakuotę sunkiau ar visai neperdirbama, kiekis buvo mažas, tad tikrai judame reikiama linkme!”.
Gegužės 17 d. Menų spaustuvėje vyks ir visiems atvira bei nemokama pakuotės dizaino konferencija „NAPA Talks”. Dizaino industrijos paslaptimis bei patirtimi dalinsis tarptautiniai svečiai, dizaineriai, pakuotės tvarumo specialistai. Šiais metais konferencijoje bus diskutuojama apie meistriškumo vertę šių dienų technologinių galimybių gausybėje. Dizainerių duetas Lyon & Lyon iš Jungtinės Karalystės kaip sukurti apdovanojimų vertą dizainą, o iš Estijos atvykusi Annika Oja pristatys itin daug diskusijų sukėlusi prekės ženklo „Kalev” atnaujinimą. Konferencijoje laukiami ir startuoliai, rinkodaros profesionalai, gamintojai bei visi neabejingi pakuotės ateičiai.
Renginio ir apdovanojimų dieną bus galima susipažinti ir su konkurso finalininkų darbais bei jų autoriais.