Ne vieną dešimtmetį asmeninį verslą kuriančios grožio verslo edukatorės Vilijos Šeputienės teigimu, problema, su kuria veiklos pradžioje susidūrė tiek ji, tiek didžioji dalis smulkiojo verslo kūrėjų – vientisumo ir konceptualumo komunikacijoje stoka. Neturint aiškios veiklos strategijos, viešojoje erdvėje solo verslų atstovai veikia chaotiškai, taip švaistydami savo resursus prekės ženklo atpažįstamumo nekuriančiai komunikacijai.

„Per savo veiklos metus esu susikūrusi daugybę skirtingų fotosesijų, mano teikiamas paslaugas iliustruojančių vaizdo klipų, iniciavusi įvairiausius įvaizdinius projektus, tačiau atsigręžiant atgal galiu teigti, jog didelė dalis jų iškrito už mano bendrojo įvaizdžio paveikslo ribų. Šiandien bendraudama ir edukuodama kitas grožio srityje asmeninius verslus kuriančias specialistes pastebiu, jog vientisumo ir strategijos nebuvimas vienija didžiąją dalį mažųjų verslų. Nuo pat veiklos pradžios labai svarbu suprasti, kad viskas, ką darome, privalo atliepti mūsų bendrą įvaizdžio koncepciją ir kurti mūsų prekės ženklo atpažįstamumą tikslinės auditorijos gretose. Iš savo patirties galiu patvirtinti, jog priešingu atveju visi mūsų atliekami veiksmai yra beveik beprasmiai“, – patirtimi dalijasi grožio verslo kūrėja ir edukatorė V. Šeputienė.

Atnaujindama savo prekės ženklo identitetą, į pagalbą V. Šeputienė pasitelkė savo srityje žinomas specialistes – komunikacijos ir ženklodaros ekspertę Juliją Brodskę bei stilistę Mildą Glebutę. Kartu savo sričių profesionalės atnaujino V. Šeputienės prekės ženklo „Beauty Guru“ strategiją, o pagal ją – prekės ženklo dizaino knygą (angl. brandbook), internetinės svetainės bei socialinių tinklų paskyras, sukūrė vieningą stilistiką atliepiančią fotosesiją bei įvaizdinį V. Šeputienės paslaugas pristatantį vaizdo klipą.

„Gryninant Vilijos įvaizdį buvo aišku, kad ji jau susikūrė vardą ir yra atpažįstama kaip profesionali, autoritetą turinti, moderni asmenybė. Tad kurdami dizaino knygą, kėlėme tikslą naudojant vizualines detales (tokias kaip logotipo atnaujinimas, šriftų, spalvų, tekstūrų parinkimas) komunikuoti modernumą, kokybę, klasiką bei lengvą prabangos pojūtį. Šie elementai kuria saugumą, pasitikėjimą bei jausmą, kad ši ekspertė žengia koja kojon su laiku ir mokys ar įkvėps aktualiems nūdienos žingsniams“, – asmeninio V. Šeputienės prekės ženklo atnaujinimo procesu dalijosi komunikacijos specialistė J. Brodskė.

Vertybių ir identiteto svarba

V. Šeputienės ir daugelio kitų Lietuvos solo verslų identitetą kurti padėjusios komunikacijos specialistės J. Brodskės teigimu, visų sėkmingai ir pelningai veikti siekiančių smulkiųjų verslų tikslas turėtų būti atpažįstamumas ir prekės ženklo asociacija su siūlomu produktu ar paslauga. Komunikacijos specialistė pažymi, jog visų verslų siekiamybė viešojoje erdvėje – būti atpažintam net ir uždengus prekės ženklo pavadinimą bei logotipą.

„Svarbiausias verslo sėkmės pagrindas – aiškiai išgryninta strategija bei jos įgyvendinimas. Jei solo verslo kūrėjas nusprendžia strategiją įgyvendinti savarankiškai, tuomet iškyla formuojamo įvaizdžio profesionalumo klausimas. Pastebiu, jog rinkoje egzistuoja kelių tipų asmeniniai verslai. Vieni jų ieško įkvėpimo panašias paslaugas teikiančių specialistų socialinių tinklų paskyrose, kiti – mokymuose bei konsultacijose. Turiu pripažinti, jog dalis žmonių tikrai turi vidinį estetinį pajautimą, o sustiprinę jį bazinėmis komunikacijos žiniomis, individualiai sugeba sukurti puikią, vientisą ir profesionaliai atrodančią komunikaciją. Visgi, yra labai didelė dalis verslų kūrėjų, neturinčių šio pajautimo. Atitinkamai, jų komunikacijoje išryškėja ne vientisumas bei profesionalumo stoka, kartu iš dalies diskredituojanti ir jų teikiamų paslaugų ar produktų kokybę. Nekokybiškos komunikacijos siunčiama potekstinė žinutė – jei nežinai, ką darai čia, nežinai ir kitur“, – teigia J. Brodskė.

Komunikacijos specialistė pažymi, jog pasirinkdami atkartoti kito prekės ženklo identitetą bei komunikaciją, iš savęs verslai atima galimybę išsiskirti ir savo asmeninėmis bei profesinėmis savybėmis pritraukti tikslinį savo vartotoją.

Vilija Šeputienė

„Tikiu, kad didžioji dalis solo verslų savaime išsiskirtų rinkoje, jei tiesiog paieškotų ir įvardintų savo, kaip specialisto, bei savo teikiamų paslaugų unikalumą bei savitumą. Kuomet mes vis dėlto pradedame kurti asmeninio prekės ženklo strategiją, su klausimynu, išsikėlę sau atitinkamas užduotis bei klausimus, mes sutaupome ne tik laiko, bet ir finansinių resursų. Na, o veikiant kryptingai, greičiau pasiekiame ir norimų pardavimų rezultatų bei veiklos augimo“, – sako specialistė.

Paklausta, kokias patarimais pasidalintų su vientisą komunikaciją bei įvaizdį sukurti norinčiais asmeninio prekės ženklo vystytojais, J. Brodskė išskiria dvi svarbiausias veikimo plotmes – identiteto išsigryninimą ir jo padiktuotų vizualinių išraiškų kūrimą.

„Siekiant vientisumo, pirmiausia reikalingas aiškus savo prekės ženklo identiteto žinojimas. Svarbu suprasti, jog identitetas apima ne tik profesines specialisto savybes, bet ir asmenines, tad svarbiausia šiame kontekste yra aiškiai išsigryninti savo vertybes. Kas aš esu kaip žmogus ir kaip specialistas bei kuo aš tikiu? Na, o aiškiai išreikštos vertybės padeda užmegzti kontaktą su tiksline auditorija – joms prijaučiančiais potencialiais klientais – bei atsirinkti panašų vertybinį pagrindą turinčius partnerius. Vertybiniu pagrindu suformuotas identitetas padiktuoja ir vizualines išraiškas. Identiteto pagrindu mes turime kurti savo prekės ženklo dizaino knygą, internetinės svetainės ar socialinių tinklų paskyrų dizainą, fotosesijų bei vaizdo įrašų gamybos scenarijus. Vientisą komunikaciją bei atpažįstamumą išgausime tik tuomet, kada absoliučiai visi mūsų komunikaciniai bei įvaizdžio žingsniai transliuos tas pačias vertybes. Pradedant nuo tekstinių žinučių tono, baigiant vizualų atspalviais, šriftais bei perteikiama nuotaika“, – pataria J. Brodskė.

Turint planą – dirbama lengviau, greičiau ir efektyviau

Asmeninių prekės ženklų komunikacijos ekspertė pastebi, jog aiškią veiklos strategiją ir identitetą susikūrę solo verslų kūrėjai pripažįsta, jog šių veiksnių dėka komunikuoti su esamais ir potencialiais klientais pasidaro kur kas lengviau, o rezultatai tampa apčiuopiamesni.

„Natūralu, jog bėgant metams keičiamės mes, o kartu – ir mūsų vertybinis pagrindas. Dėl šios priežasties suformuotą strategiją ir identitetą po kelerių metų natūraliai norisi peržiūrėti ir pakoreguoti. Visgi, solo verslai pripažįsta, jog bent keletą metų visi komunikaciniai procesai nebekelia klausimų, o tokiu būdu dirbti – kur kas lengviau. Tampa labai aišku kokiomis gairėmis pasidalinti su interneto svetainės administratoriais, stilistais bei fotografais, videografais, vizualinės stilistikos kūrėjais. Aišku ir kokiomis temomis komunikuoti socialiniuose tinkluose, kokiu tonu jas formuoti. Aiškios strategijos bei identiteto dėka verslo kūrėjai pradeda kur kas labiau pasitikėti savimi, o tai turi tiesioginę teigiamą įtaką pardavimams, klientų pritraukimui, augimui ir plėtrai“, – sako J. Brodskė.

Komunikacijos bei rinkodaros sritis šiandien yra viena dinamiškiausių ir greičiausiai kintančių plotmių, kuriose tendencijas sugaudyti tampa ypatingai sunku. Tad nuo ko pradėti specialistui, norinčiam imtis tikslinių pokyčių savo prekės ženklo vystymui? J. Brodskės teigimu, solo verslų kūrėjai turi kelias tinkamas išeitis, kurių pasirinkimas priklauso nuo poreikių bei turimo biudžeto.

„Vienas iš variantų yra kreiptis į reklamos agentūrą, su prašymu suformuoti asmeninio prekės ženklo identitetą. Antrasis būdas, finansiškai draugiškesnis, tačiau ne mažiau geras, yra kreiptis į komunikacijos, rinkodaros ar ženklodaros specialistą. Būtent tokiu principu dirbu aš ir tokį kelią pasirinko savo identiteto formuluotę atnaujinti norėjusi V. Šeputienė. Trečiasis variantas – identitetą ir strategiją kurti pačiam. Tai tikrai įmanoma, tačiau tokiu atveju rekomenduoju veikti pagal jau pasitvirtinusias praktikas. Pavyzdžiui, internete galima lengvai susirasti įvairių klausimynų bei gairių sąrašus, kuriuos atsakius išryškėtų svarbiausi identiteto akcentai. Na, o besidomint tokiais raktažodžiais, kaip personal branding ar brand ID, šiuos akcentus turėtų pavykti sėkmingai paversti vientisu identitetu ir iš jo išplaukiančia veiklos strategija“, – sako komunikacijos specialistė.

Įvaizdis – neatsiejama komunikacijos dalis

Asmeninio V. Šeputienės prekės ženklo įvaizdį kūrusios stilistės M. Glebutės teigimu, sėkmingai verslo veiklai ne mažiau svarbus ir identitetą atitinkantis specialisto įvaizdis. Pasak stilistės, įvaizdis – tai neverbalinis būdas bendrauti su žmonėmis.

„Žmonės yra tarsi vertinamųjų kriterijų mišinys. Įvairūs moksliniai tyrimai rodo, jog mūsų apranga bei stilius turi didelę įtaką tam, kaip mus vertina kiti. Pavyzdžiui, apranga turi reikšmingos įtakos tam, kaip specialistu pasitikės pirmą kartą jį matantis klientas, kokį pirminį įspūdį jis susidarys apie specialisto kompetenciją, įgūdžius, sėkmę ar net intelektą. Tad pirmas įspūdis yra tikrai labai svarbus. Mūsų asmeninis stilius turi reprezentuoti mūsų profesionalumą, autentiškumą. Tokiu būdu mes pritrauksime tuos žmonės, su kuriais mes norime dirbti ir turėsime galimybę jiems parodyti savo galimybes. Juk būti profesionalu – tai būti geriausiu tiek savo vidumi, tiek išore“, – teigia stilistė M. Glebutė.

M. Glebutė pažymi, jog viena ryškiausių klaidų, kurias pastebi su iššūkiais susiduriančių asmeninių prekės ženklų įvaizdyje – požiūris, jog pakanka būti tik geru savo srities profesionalu.

„Neretai tam tikrose srityse vyrauja nusistatymas, kad pakanka būti tik savo srities profesionalu, o daugiau – niekas nesvarbu. Mano giliu įsitikinimu tai yra netiesa, nes mūsų įvaizdis neverbaliai komunikuoja su mus supančia aplinka. Kita labai dažna klaida – didelis atotrūkis nuo savęs pateikimo virtualioje erdvėje ir tikrame gyvenime. Vartotojas negali susieti to paties asmens online ir offline aplinkoje. Dėl šios priežasties svarbu neapsimetinėti ir būti tuo, kuo esi, tačiau, kaip ir į kiekvieną darbą, įdėti pastangų“, – pataria stilistė.

Stilistės teigimu, vieningą įvaizdį kurti norinčio specialisto stilių turėtų padiktuoti ne tik prekės ženklo identitete atsispindinčios vertybės bei jų įkvėptos vizualinės prekės ženklo gairės, bet ir įpročiai.

„Įpročiai mūsų gyvenime gali nukirsti daug kampų ir supaprastinti kelią į galutinį tikslą. Tam, kad gyvenime turėtumėme viena problema mažiau ir nereikėtų sukti galvos, ką apsirengti, pirmiausia reikia išsigryninti savo įpročius. Apranga neturi kelti streso, ji pati turi virsti tarsi įpročiu. Svarbu suprasti, kad apranga nėra apie tai, kaip atrodyti madingai ar gražiai. Apranga kuria įvaizdį ir profesionalumą, tad, atitinkamai, reikia galvoti, kaip atrodyti profesionaliai ir estetiškai. Mes neturime skirti tam daug laiko, jei mums tai nėra įdomu. Mums reikia susikurti įpročius, kurie padėtų turėti organizuotą, profesionalų įvaizdį kuriančią spintą kiekvieną dieną. Tai yra sudėtinė bet kurio verslo sėkmės dalis“, – teigia M. Glebutė.

Visos trys savo srities ekspertės sutinka, jog įvaizdis – neatsiejama komunikacijos, o kartu – ir verslo sėkmės dalis. Specialisčių teigimu, tik veikdamas kryptingai ir savęs pateikimą viešojoje erdvėje grįsdamas tikrosiomis savo vertybėmis, verslas gali augti kryptingai ir sėkmingai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją