Ieško modernesnių sprendimų
Prekybos centras „Akropolis“ Vilniuje buvo atidarytas 2002 metais, antroji jo dalis – 2004 m. Po kelerių metų, 2008 m. Vilniuje taip pat atsirado kitas prekybos centras „Panorama“, 2009 m. – „Ozas“. Šiais metais „Akropolis“ nusprendė atsinaujinti, bet griežtai neigia, kad tai kaip nors susiję su rinkoje esančiais konkurentais.
„Taip, iš tiesų prabėgo nemažai metų, bet šis atsinaujinimas nėra kažkokia tiesioginė reakcija į konkurentus ir jų veiksmus. Tiesiog matome, kad per tiek metų prekybos centras iš dalies nusidėvėjo ir reikalauja tam tikro atnaujinimo. Tačiau atnaujinimą darome ne tam, kad iš esmės pakeistume prekybos centrą: jis iki šiol yra lyderis tiek Lietuvoje, tiek Pabaltijyje tiek pagal lankytojų srautus, tiek pagal nuomininkų apyvartas“, – teigė bendrovės „Akropolis Group“ rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas.
Per pusantrų metų, skaičiuojant nuo šio pavasario, planuojama atnaujinti prekybos centre esančias parduotuves, keisti architektūrinius sprendimus esančius „Akropolio“ dalyje nuo parduotuvės „Maxima“ iki ledo arenos pabaigos. Projekto metu bus atnaujinta daugiau nei 40 tūkst. kv. m prekybai, pramogoms ir viešosioms erdvėms skirto ploto. Skaičiuojama, kad bendra projekto investicija sieks 14 mln. eurų.
„Numatyti pakeitimai apims grindų dangos pakeitimą, bus atnaujintas apšvietimas, iš esmės prekybos centras bus pašviesintas, padarant jį šviesesnį, jaukesnį, vizualiai patrauklesnį lankytojams. Taip pat, nors galbūt skamba proziškai, bet tikrai labai svarbu, kad atnaujinsime ir didinsime sanitarines patalpas, liaudiškai tariant, tualetus, taip pat vaiko ir mamos kambarius“, – pasakojo D. Mertinas.
Pasak jo, „Akropolis“ dėl atnaujinimo darbų nė vienai dienai nebus uždarytas. „Pasirinkome tą kelią, kad prekybos centras yra atnaujinamas nei dienai jo neuždarant: jis veiks be pertraukų, tiesiog tam tikrais etapais bus atnaujinamos tam tikros zonos. Taip, parduotuvės bus atnaujinamos, plečiamos, laikinai uždaromos, bet bendrąsias erdves atnaujinsime tam tikrais etapais, stengiantis kuo mažiau sutrukdyti lankytojų apsipirkimo procesą. Be abejo, remonto metu visada yra dulkių ir dar kažko, bet pagrindiniai veiksmai, ypač triukšmingi darbai, yra atliekami nakties metu, kai lankytojų nėra“, – sakė jis.
Kai kurios parduotuvės laikinai nedirbs
Atnaujinimo metu kai kurios parduotuvės, priklausomai nuo jų dydžio ir numatyto remonto apimties, nedirbs nuo poros savaičių iki kelių mėnesių. Kai kurių – neliks visai, bet atsiras naujų.
„Nuomininkų kaita yra natūralus procesas, kuris vyksta nuolat – nėra taip, kad jie keičiasi būtent dėl atnaujinimo. Bet kai kurios sėkmingos parduotuvės, tokios kaip „Zara“ ar „Reserved“ didina savo plotus, plečiasi, nes jų dabartiniai formatai nėra visiškai tinkami patenkinti turimai paklausai. Kai turi daugiau ploto, gali parodyti platesnį savo kolekcijų spektrą. Iš kitos pusės, atsinaujinant svarbu ne tik padidinti plotą ir prekių kiekį, bet ir tai, kad parduotuvės įrengiamos pagal naujausias to konkretaus tinklo parduotuvių koncepcijas, o tai apsipirkimą padaro dar patrauklesnį“, – kalbėjo D. Mertinas.
Pasak D. Mertino, nuomininkai patys nusprendė prisidėti prie atnaujinimo proceso, nes tikisi pajamas, negautas remonto metu, vėliau atsiimti didesniais pardavimais ilguoju laikotarpiu. „Prievartos atsinaujinti, aišku, nėra – yra rekomendacijos, bet tikrai ne visi, kas atsinaujina, jomis remiasi. Bet tikrai yra tokių parduotuvių operatorių, kurie patys supranta, kad jiems laikas atsinaujinti, atsišviežinti, ieško tos kitos formos, kad taptų patrauklesniais pirkėjams. Mažmeninė prekyba vis tiek yra gana dinamiškas verslas, ir kai atsiranda pokyčių, į juos reikia sureaguoti“, – sakė jis.
D. Mertinas pabrėžė, kad nors kai kurių parduotuvių, pavyzdžiui, „Gina Laura“ nuo šio pavasario „Akropolyje“ neliko, kiti arba plėtėsi, arba atsirado visai naujų, iš kurių dalies iki šiol apskritai nebuvo Lietuvoje. „Pavyzdžiui, „Aprangos grupė“ šiemet Vilniaus „Akropolyje“ atidarė pirmąją Baltijos šalyse „Oysho“ parduotuvę, „Orsay“ parduotuvę, duris lankytojams atvėrė „Tommy Hilfiger“, „Calvin Klein Underwear“, „Superdry“ ir kitos naujos ar atsinaujinusios parduotuvės“, – vardino jis.
Tikisi likti atsvara e-prekybai
D. Mertinas neslėpė, kad „Akropolio“ atstovai, be abejo, pastebi augančios internetinės prekybos tendencijas, tačiau didelės grėsmės fiziniams prekybos centrams jie nemato. „Taip, internetinė prekyba auga, tikrai tą žinome, suprantame, bet viskas čia gerai – taip pat matome, kad fizinė mažmeninė prekyba išlaiko savo patrauklumą ir žavesį. Visgi nemažai klientų nori prekes prieš užsakydami pamatyti, paliesti, pasimatuoti: ta gyvo apsipirkimo patirtis emociškai yra patrauklesnė, toks didesnis savęs apdovanojimas, nes atvykstantys žmonės ne tik apsiperka, bet tuo pačiu praleidžia laiką, išgeria kavos, papietauja, galų gale pasinaudoja finansinėmis ar kitomis paslaugomis“, – kalbėjo jis.
Atnaujinimo metu atsižvelgiama ir tai, kad „Akropolio“ ar kitų prekybos centrų lankytojams didelę reikšmę turi ir juose siūlomos pramogos – po atnaujinimo „Akropolyje“ planuojama atidaryti daugiau restoranų, kavinių, centre turi atsirasti nauja poilsio ir renginių erdvė.
Pasak D. Mertino, šį atnaujinimą jie planavo negalvodami apie dabartines prekybos centrų madas – svarbesnis orientyras jiems buvo ilgalaikė perspektyva. „Tikime, kad tie sprendiniai yra subalansuoti, išieškoti ir tokie, kurie bus aktualūs dešimt ir daugiau metų“, – vylėsi jis.