„Not Obvious“ – tai vieno vakaro konferencija, kurioje pristatomos neakivaizdžios idėjos. Jeigu auditorijai pasirodo, kad pranešime pristatomos mintys – tik akivaizdūs, plačiai žinomi teiginiai, pranešėjas gali būti nušvilptas. Norime suteikti erdvę originaliam mąstymui, todėl banalioms idėjoms čia vietos nėra. Kiekvienas pranešėjas turi penkiolika minučių. Tiek laiko tikrai pakanka norint pristatyti originalų mąstymą“, – sakė renginio sumanytojas, „Not Perfect Network“ reklamos agentūrų steigėjas ir partneris Paulius Senūta.
Šįkart konferencijoje pranešimus skaitė „Telesoftas“ įkūrėjas ir „LTMiltech“ vadovas Algirdas Stonys, poetas ir komikas Domas Raibys, agentūros „Not Perfect“ kūrybos vadovas Rokas Eltermanas, iliustratorė ir komiksų autorė Miglė Anušauskaitė, „Pjaunų grybą“ įkūrėjas ir vadovas Tomas Varnas bei kultūrininkas, žurnalo „Literatūra ir menas“ vyriausiosios redaktorės pavaduotojas Dovydas Kiauleikis.
Visos idėjos – akivaizdžios
„Pabandykite per trisdešimt sekundžių atsakyti, kas sieja „Vinted“, „Facebook“, „Tesla“, „NordVPN“ ar „Google“. Atsakymas paprastas – jų idėjos nebuvo originalios. Visos šios paslaugos buvo teikiamos ir iki šių prekės ženklų atsiradimo. Jeigu jūs šiandien sugalvosite idėją, didelė tikimybė, kad ji jau kažkur aprašyta“, – konferencijoje sakė „Pjaunu grybą“ įkūrėjas ir vadovas Tomas Varnas.
Jis pridėjo, kad ir grybų papildų idėja nebuvo nauja – poreikis didžiulis, todėl pardavęs skaitmeninės reklamos verslą ėmė fokusuotis ties šiuo projektu. Dėl pandemijos verslo pradžia užtruko ilgiau nei planuota, tačiau galiausiai startavus, projektas tapo sėkmingu nuo pirmos dienos.
„Kai vienu metu įgyvendini daug projektų, mažėja sėkmės tikimybė. Sėkmės galiausiai sulaukia tie, kurie ilgai dirba ties viena idėja, vienu projektu“, – teigė T. Varnas.
Nauja kultūrinė perspektyva
Jeigu versle konferencijos dalyviai siūlė skirti dėmesį vienai temai, kultūros lauke siūloma ieškoti įvairovės. „Šiandien daugiausiai įtakos mums daro Jungtinių Amerikos Valstijų kultūra. Populiariausi filmai – iš Holivudo, perkamiausios knygos – vertimai iš anglų kalbos. Savaime tai nėra blogai, tačiau būtina ieškoti ir kitų perspektyvų“, – argumentavo Dovydas Kiauleikis.
Todėl norėdama pasiūlyti naują požiūrį žurnalo redakcija skaitytojams pasiūlė specialius numerius, aptariančius Europos valstybių kultūrinį gyvenimą. „Taip atsirado numeris apie Suomiją ir samius, užmezgėme partnerystę su prancūzų dienraščiu „Le Monde“ ir pristatėme Prancūzijos gyvenimą bei lietuvių kultūros atspindžius joje“, – dalijosi kultūrininkas. Jo teigimu, prancūziškasis numeris tapo vienu iš populiariausių, buvo išspausdintas ir papildomas tiražas.
„Lietuva niekuo neišsiskiria iš kitų valstybių. Problema visur ta pati – per mažai žvelgiame už savo šalies ribų. Tačiau mūsų bandymai kurti partnerystę su tarptautiniais leidiniais leidžia populiarinti ir lietuvių kultūrą“, – sakė pranešėjas.
Sėkmingas verslas – dėl noro padėti žmonėms
Algirdas Stonys herojumi tapo vos prasidėjus karui Ukrainoje, kai bandė nusiųsti linkėjimus Barselonoje jachtą prišvartavusiam rusų oligarchui Romanui Abramovičiui. Dėl to jam teko praleisti keliolika dienų areštinėje, bet ir tai nesutrukdė organizuoti paramą kariaujančiai šaliai.
„Pradžioje vežiau viską – nuo mineralinio, keptos duonos ir giros iki vaistų. Vėliau ėmėme gabenti automobilius kariams. Vienas iš tokių nuotykių atvedė į gynybos pramonę“, – pasakojo A. Stonys.
Jis pasidalijo istorija, kai kelionei iš Ukrainos į Lietuvą neturėjo automobilio, nes viską atidavė kariams. Nusprendus keliauti autobusu susitiko su kariais, kurie vėliau supažindino su dronų gamyklos vadovu. „Manęs laukė nuotykis, paskatinęs investuoti į dronus. Tiek „Telesoftas“, tiek „LTMiltech“ atsirado, nes norėjau padėti žmonėms. Pradžioje – kambariokams, dabar – Ukrainai“, – teigė A. Stonys.
Apie kūrybą išmanome daugiau nei įsivaizduojame
Nors vieni kuria kitiems, Miglė Anušauskaitė siūlė kurti sau. „Pradėkite nuo to, kad kursite ne klientui, ne kitiems, o sau. Kurdami svajokite apie turtus ir pasaulinę šlovę“, – pranešimą pradėjo komiksų kūrėja.
Jos teigimu, svarbu surasti idėją, kuria, galbūt, niekas nesidomi. „Apsilankykite Valdovų rūmuose. Išsirinkite mėgstamiausią ir nemėgstamiausią koklių. Tai bus daug naudingiau nei nuvykti į Luvrą ir pažiūrėti į Moną Lizą, nes tai paskatins jūsų kūrybinį mąstymą“, – sakė M. Anušauskaitė.
Iliustratorės teigimu, atradus kūrybinę kryptį ją vystyti reikėtų paprastomis priemonėmis tol, kol atrasite malonumą. „Nereikia iškart pirkti šilkinių skarų tapymo rinkinio, galite piešti markeriu ant servetėlės. Rinkinio gal nepanaudosite ir tai bus priminimas, jog gyvenime ir vėl nepasisekė. Paprasti ornamentai ant servetėlės gali atnešti didesnį pasitenkinimą, nes visiems įrodysit, kad kažką pasiekėt“, – sakė ji.
Komiksų autorė taip pat ragino visus labiau pasitikėti savimi ir kurti, jeigu toks noras atsiranda. „Kai kils klausimas, ar gerą produktą sukūrėte, pagalvokite, ar patiems patinka. Mes apie kūrybiškumą suvokiame daugiau nei patys manome“, – teigė M. Anušauskaitė.
Apie „Not Obvious“:
Konferencija „Not Obvious“ – tai pranešimų ciklas, skirtas skatinti originalų pasaulinio lygio mąstymą Lietuvoje ir pabėgti nuo visų puikiai įvaldyto žanro – pakartoti tai, ką jau kiti yra pakartoję.
Pranešėją kritikuoti draudžiama, bet leidžiama nušvilpti, jei auditorijai pasirodo, kad pranešimo turinys yra akivaizdus.
Renginį kuruoja „Not Perfect Network“ reklamos agentūrų steigėjas ir partneris Paulius Senūta.