„Net 55 proc. emocinės paramos internetinių pokalbių „Jaunimo linijoje“ tarp savanorio ir skambinančiojo vyksta apie savęs žalojimą ir savižudybės riziką, todėl planuodami šių metų 1,2 proc. reklaminę kampaniją ir pasirinkome kalbėti apie šią opią problemą, kuriai priešnuodis yra tik vienas – nuoširdus pokalbis ir stiprus žmogiškasis ryšys, “ - sako „Jaunimo linijos“ Komunikacijos vadovė Rita Stanelytė.

Savižala yra sąmoningi veiksmai, kuriais siekiama save sužaloti. Savižala dažniausiai pasireiškia jauniems žmonėms iki 18 metų. Specialistai teigia, kad taip atsitinka, nes paaugliai jaučia labai stiprias emocijas, o jų išraiškos ir išveikos būdų nėra atradę. Savęs žalojimo statistiką registruoti sudėtinga, nes dauguma žmonių niekur nesikreipia. Moksliniai tyrimai rodo, kad vienai savižudybei tenka nuo 20 iki 100 savęs žalojimo epizodų. Prieš 5 metus Lietuvos sveikatos mokslų universiteto tyrėjų atlikto reprezentatyvaus devintokų tyrimo duomenimis 17,3 proc. 15 metų moksleivių buvo save žaloję. Pusė save žalojančių jaunuolių nesikreipė jokios pagalbos.

Dėmesį atkreipiančios reklaminės kampanijos, kurioje rodoma randais išvagota jaunuolio ranka, idėją sugalvojo ir įgyvendino reklamos agentūra „Tarela“.

Jaunimo linijos kampanija

„Klientas puikiai suformulavimo užduotį ir tikslą būti pamatytiems šiandienos reklamos sraute. Tad ir mūsų pasiūlymas buvo be užuolankų, tiesiai rodyti pasekmes, kurios atsiranda neišgirstiems jaunuoliams, “ – komentavo Martynas Jurkšaitis „Tarela“ strategas.

Vaizdo klipo įgyvendinimu rūpinosi „Zest production house“, radijo reklamą kūrė „Drop audio“.

„Jaunimo linija“ kviečia jauną žmogų išgirsti anskčiau, nei jis paliks randus savo gyvenime. Iki gegužės 2 dienos galima skirti 1,2 proc dalį savo gyventojų pajamų mokesčio „Jaunimo linijai“.

„Jaunimo linija“ buvo įkurta 1991-aisiais, teikia emocinę paramą visą parą anonimiškai ir konfidencialiai bei nemokamai. „Jaunimo linijos“ telefonas yra 8 800 28 888. Šiuo metu Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Skuode „Jaunimo linija“ turi apie 350 savanorių, kurie atsako į vidutiniškai 2200 skambučių, o vakarais savanoriai teikia emocinę paramą internetiniais pokalbiais, kurių pastaraisiais mėnesiais būna virš 600.