Siekiant regione iš naujo apibrėžti auditorijos matavimo specifiką, tyrimui buvo suburtas specialus techninis komitetas. Jį sudaro žiniasklaidos planavimo agentūrų ir prekių ženklų atstovai bei „JCDecaux“ atstovai trijose Baltijos šalyse. Paskutinį kartą tokie platūs lauko reklamos auditorijos matavimai Baltijos šalyse buvo atlikti 2013 m. Todėl „JCDecaux“ inicijuoja šią naują auditorijos matavimo sistemą, siekdama skaidrinti lauko reklamos rinką ir prekių ženklams suteikti kuo daugiau aktualių duomenų, kurie bus vertingi planuojant reklamos kampanijas.
Reklamos rinkos skaidrumas ir sutelkimas
Lauko reklamos auditorijos matavimo įrankis „Outdoor Impact 2.0“, turėsiantis pasirodyti 2024 m. ketvirtą ketvirtį, siekia iš naujo apibrėžti lauko reklamos matavimą Baltijos regione ir kartu atsižvelgti į pasaulines lauko reklamos auditorijos matavimo gaires.
Norint planuoti lauko reklamos kampanijas labai svarbu turėti tikslius, patikimus auditorijos duomenis. „Outdoor Impact 2.0“ matavimo sistema apims daugiau nei 5960 reklamos statinių Baltijos šalyse. Tai bus vertinga platforma prekių ženklams ir žiniasklaidos planavimo agentūroms, leidžianti apskaičiuoti lauko reklamos kontaktų skaičių, pasiekiamumą, jų dažnį prie skirtingų reklamos statinių didžiuosiuose Baltijos šalių miestuose.
Pasitelkus reklamos matomumo ir realių kontaktų duomenis, „Outdoor Impact 2.0“ leis įvertinti unikalias kiekvieno reklamos statinio sąlygas, padidins galimybes tiksliau apskaičiuoti auditoriją. Be to, atliekamas gyventojų kelionių įpročių tyrimas padės suskirstyti kontaktų skaičių į pasiekiamumą ir dažnumą konkrečioje tikslinėje demografinėje grupėje. Siekiama, kad pagal tarptautinius standartus kuriama sistema taptų lauko reklamos rinkos etalonu Baltijos šalyse. Tikimasi, kad į ją įsitrauks ir kiti lauko reklamos rinkos dalyviai.
„Pasaulinės tendencijos rodo, kad lauko reklama yra iš tų žiniasklaidos kanalų, kuriam prognozuojamas nuoseklus augimas. Šią tendenciją matome ir Lietuvoje, prekių ženklai vis daugiau investuoja, kad būtų matomi miestų gatvėse, realiame pasaulyje, kanale, kurio negali išjungti ar užblokuoti. Būdami rinkos lyderiai norime pasiūlyti profesionalius įrankius ir skaidrius duomenis, kurie leistų prekių ženklams matyti lauko reklamos pasiekiamumą ir auditoriją. Taigi „Outdoor Impact 2.0“ įrankis padės reklamos užsakovams dar efektyviau planuoti lauko reklamos kampanijas ir tikslingai jas panaudoti siekiant savo verslo tikslų“, – teigia lauko reklamos įmonės „JCDecaux Lietuva“ generalinė direktorė Žaneta Fomova.
Pasauliniai tikslumo ir patikimumo standartai
„Outdoor Impact 2.0“ įrankis siekia tapti industrijos etalonu, garantuojančiu skaidrumą, atvirumą visiems Baltijos šalių lauko reklamos rinkos dalyviams ir užsakovams, palengvinančiu efektyvų reklamos kampanijų planavimą. Todėl kuriant šį sprendimą dalyvauja savo sričių profesionalai: pasaulinė lauko reklamos auditorijos matavimo lyderė „Ipsos OOH“ ir tarptautinė tyrimų kompanija „Nielsen IQ“, kuri atsakinga už kelionių įpročių tyrimus.
„Labai vertinu „JCDecaux“ iniciatyvą atnaujinti duomenis ir tobulinti „Outdoor Impact“ metodiką, kad turėtume naujausius ir tikslius faktus apie lauko reklamos galimybes Baltijos šalyse. Ateityje tikiuosi, kad bus prieinami duomenys ne tik apie planuojamus kontaktus, bet ir apie realius konkrečios kampanijos kontaktus bei auditoriją“, – teigia vienas iš „Outdoor Impact 2.0“ techninio komiteto narių, žiniasklaidos planavimo agentūros „Publicis Group Latvia“ generalinis direktorius ir valdybos narys Jānis Pencis.
„Outdoor Impact 2.0“ įrankis yra kuriamas pasitelkiant keturis esminius veiksnius. Pirmas veiksnys – tai gyventojų kelionių tyrimas, atliekamas nuo 2023 m. lapkričio iki 2024 m. gegužės ir apimantis pagrindinius Baltijos šalių miestus. Antras – tai išsamūs miestų mobilumo duomenys apie įvairius eismo tipus. Trečias – lauko reklamos inventoriaus registras ir klasifikacija, t. y. išsami informacija apie klasikinius lauko reklamos statinius ir skaitmeninius ekranus. Ketvirtas veiksnys – reklamos matomumo tyrimas, pasitelkus pasaulinės kompanijos „Route“ metodologiją, kuri padės nustatyti lauko reklamos matomumą.
Būsimoje „Outdoor Impact 2.0“ sistemoje, pradėsiančioje veikti 2024 m. ketvirtą ketvirtį, bus atnaujinti žemėlapiai, pateikiami naujesni eismo srautų duomenys ir patobulintos funkcijos, tad šie pagerinimai leis turėti vieną iš moderniausių pasaulyje lauko reklamos matavimo sistemų.