„Twitter“, „TikTok“ ir kitos didžiosios socialinių medijų svetainės gali būti priverstos atskleisti algoritmus, lemiančius naujienų srautą, kad jaunimui nebūtų pateikiamos naujienos, stumiančios juos į kraštutinumus, pareiškė Jungtinės Karalystės medijų reguliavimo institucija.
„Ofcom“ vadovė Melanie Dawes „Financial Times“ komentavo vis labiau nerimaujanti dėl įrodymų, rodančių, kad naujienų srautas socialiniuose tinkluose didina visuomenės susiskaldymą, o algoritmai, nustatantys, ką mato vartotojai, yra mažai kontroliuojami.
„Kuo daugiau naujienų gaunate iš socialinės žiniasklaidos, tuo didesnė tikimybė, kad būsite kraštutinės nuomonės ir jums bus sunkiau priimti kitų žmonių nuomones“, – sakė ji, remdamasi trečiadienį paskelbtu „Ofcom“ tyrimu.
„Financial Times“ rašo, kad tokie komentarai žymi „Ofcom“ pradėtą žiniasklaidos priežiūros ir pliuralizmo užtikrinimo tvarkos peržiūrą, ieškant būdų įtraukti technologijų platformose skelbiamas naujienas. Tikimasi, kad rekomendacijas, kuriose gali būti prašoma naujų įgaliojimų socialinės žiniasklaidos platformoms, institucija pateiks 2024 m.
Tokiu žingsniu būtų dar labiau praplėstos „Ofcom“ veiklos sritys, kurios ir šiuo metu yra vienos iš daugiausiai apimančių pasaulyje, nuo BBC nešališkumo užtikrinimo, pašto paslaugų, telekomunikacijų bendrovių konkurencijos, radijo, išmaniųjų raktų naudojimo, durų skambučių ir tt.
M. Dawes jau pasiekė, kad Jungtinėje Karalystėje būtų reguliuojamos vaizdo įrašų dalinimosi svetainės, pavyzdžiui, „TikTok“ ir „OnlyFans“ – ji įdarbino dešimtis darbuotojų, ruošdamasi, kad bus pradėtas įgyvendinti ilgai sustabdytas interneto saugumo įstatymo projektas, kuris suteiktų „Ofcom“ dar daugiau teisių bausti interneto bendroves, kurios nesugeba apsaugoti vartotojų.
Pažymima, kad peržiūrėti galiojančią tvarką paskatino ir pokyčiai „Twitter“, kurį įsigijus verslininkui Elonui Muskui dar labiau padidėjo susirūpinimas dėl nepakankamo turinio socialinėse medijose moderavimo.
„Ofcom“ skelbia, kad nors akademiniai tyrimai nėra galutiniai, bet preliminarūs tyrimai rodo, kad žmonės, dažniausiai besinaudojantys socialine žiniasklaida naujienoms gauti, mažiau suprato svarbius faktus, jautė didesnę antipatiją kitokių pažiūrų žmonėms, nei tie, kurie žiūrėjo televiziją ar skaitė laikraščius.
M. Dawes pabrėžė, kad svarbiausia yra skaidrumas ir reguliuojančiai institucijai suteikta galimybė žinoti, kaip veikia šie kanalai ir algoritmai.