„Diskusijos apie infliaciją ir perteklinį vartojimą praėjusią savaitę, ko gero, liko šiek tiek nuošalyje. Nugalėjo noras įsikrauti geromis emocijomis, tad pirkėjai plačiau atvėrė pinigines. „Juodasis penktadienis“ jau keletą metų nebėra dienos ar savaitgalio prekybos šventė, taip pat ir šiais metais. Pirkimai internetinėse parduotuvėse ėmė kilti jau trečiadienį, ketvirtadienį išlaikė augimą, o kulminaciją pasiekė penktadienį, kai 50 proc. viršijo ankstesnių savaitės dienų vidurkį”, – sako Marijus Plančiūnas, „Paysera“ generalinis direktorius.
Gyventojai šiemet per „Juodojo penktadienio“ savaitgalį vieno apsipirkimo internete metu išleido vidutiniškai po 66 Eur, kai praėjusiais metais vidutinis pirkinio krepšelis buvo kiek mažesnis ir siekė 64 Eur, rodo Paysera duomenys.
Tais atvejais, kai pirkėjai pasirinkdavo už pirkinius apmokėti išperkamąja nuoma arba „Pirk dabar, mokėk vėliau“ (BNPL) būdu, krepšelio vidurkis išaugdavo iki 474 Eur, palyginti su 500 Eur vidurkiu praėjusiais metais. Į kreditą šiemet dažniausiai pirkti tokie brangesni pirkiniai, kaip papuošalai, grožio ir sveikatos procedūros, taip pat padangos, kurių pirkimą galimai paskatino ir prajusią savaitę Lietuvoje siautųsi pūga.
Kaip rodo „Paysera“ duomenys, Baltijos šalyse populiariausias mokėjimo būdas internete „Juodojo penktadienio“ savaitgalį yra atvirąja bankininkyste pagrįstas mokėjimų iniciavimas iš banko ar „fintech“ bendrovės sąskaitos. Šiuo būdu praėjusį savaitgalį gyventojai intenete apmokėjo 79 proc. pirkinių krepšelių. Šis skaičius yra daug didesnis nei Vakarų šalyse, kuriose internete labiausiai paplitę atsiskaitymai debeto ar kredito kortelėmis, palyginimui su 1 proc. analogišku rodikliu Baltijos šalyse.
„Juodasis penktadienis“ yra laikomas vienu svarbiausių įvykių daugelyje Vakarų šalių ekonomikų, nes ši diena žymi kalėdinių dovanų pirkimo sezono pradžią.