Dar šiemet internetas susižers apie 38,3 proc. viso perkamos reklamos biudžeto. Maža to, šis skaičius ateityje tik dar labiau augs. Tačiau ar skaitmeninės komunikacijos nauda bei į ją nukreipti lūkesčiai visada gerai suvokiami?
„AdWeek“ atlikta analizė rodo, kad eilinį vartotoją kasdien pasiekia apie 500 reklaminių žinučių. Net 89 proc. iš jų yra paprasčiausiai ignoruojamos. „Bold“ konferencijoje garsus reklamos kūrėjas Dave Trottas tai vadina „reklaminiu šlamštu“, tokiu pat kaip tragiškas politinis klipas ar pati „tūpiausia“ pardavimus skatinanti reklama. Natūralu, kad tokiame komunikacijos triukšme, užsakovai ir visa komunikacijos industrija susiduria su itin dideliu iššūkiu: tų brangių sekundžių, per kurias privaloma sudominti pavargusį vartotoją, velniškai sumažėję.
„Nielsen Breakthrough Innovation“ tyrimas parodė, kad vienas prekės ženklas per metus gali sukurti ne daugiau 8 komunikacijos kampanijas (idealiu atveju 45 dienų trukmės). Tai 8 brangūs mūšiai dėl vartotojo dėmesio.
Norint nebūti tarp užmirštųjų ir nepastebėtųjų, jau nekalbant apie erzelio kėlimą vartotojams, reikėtų kritiškai įvertinti, kokius įrankius kampanijai turime. Labai abejotina, kad akcijinis puslapis ir animuoti baneriai šiandien dar galėtų ką nors nustebinti. Pasaulyje tam pritaria tiek vartotojai, tiek korporacijos. Daugiau nei 11 proc. interneto vartotojų naudoja reklamos blokavimo įrankius (vien 2016-aisiais fiksuostas net 30 proc. augimas). Dar vienas puikus šios tendencijos įrodymas – naujos „Apple“ operacinės sistemos „iOS 11” reklamos ribojimai.
Todėl prieš organizuojant kitą kampaniją, būtinai reikėtų atkreipti dėmesį į septynis esminius aspektus:
1. Ką mes žinome apie savo vartotoją? Pamirškite tokius parametrus kaip amžius ir lytis. Tai atgyvena. Vartotojams privalome pasiūlyti tokius sprendimus, kurie būtų naudingi, aktualūs, atliepiantys kasdieninio gyvenimo poreikius. Tad, ar esame pakankamai orientuoti į juos? Ką darome, kad mūsų klientai būtų lojalūs?
2. Ar mūsų rinkodaros ir pardavimų skyriai veikia išvien? Ar nuolat dalinamės informacija su agentūra? Ar agentūra galėtų tiksliai įvardinti Jūsų tikslus? Sėkmės rodikliai – tai ne tik CPM kaina ir generuojamas srautas. Daug svarbiau yra online-offline veiksmų santykis ir pardavimų rezultatai.
3. Kokį sprendimą pritaikysime skaitmeniniam kanalui? Ar tikimės, kad interneto platformai pritaikę offline logiką gausime maksimalią grąžą? Kaip naujausias technologijas galime panaudoti savo kūrybiniuose rinkodaros sprendimuose? Neatsitiktinai organizacijose vis svarbesne tampa CMT (chief marketing technologist), žmogaus, sprendžiančio kaip geriausia išnaudoti naujausias galimybes, rolė.
4. Ar esame pakankamai lankstūs ir gebame prisitaikyti prie nuolat kintančių sąlygų? Vartotojų reakcijos stebėjimas, analizė, turinio redakcija ir perplanavimas yra ne ką mažiau už kūrybinį procesą svarbi kampanijos dalis. Visą šį laikotarpį galima apibūdinti B. Vanago fraze: „Dakaras pasibaigė, prasideda Dakaras”.
5. Kiek naujovių esame išbandę savo kampanijose? Svarbu suprasti ir atrasti naujas galimybes, būtina klysti. Turime nuolat ieškoti naujų kelių ir jais sudominti vartotoją. Negalime bijoti eksperimentų. Jie yra mūsų sėkmės dalis.
6. Ko tikimės iš vartotojų? Ar manome, kad juos atakuodami akis rėžiančiu, mirksinčiu tekstu priversime įsitraukti? Net ir kažkada sėkmę atnešę seni sprendimai negali būti neliečiami. Siekime įtraukti vartotojus, skatindami juos su prekės ženklu kurti naujas patirtis.
7. Kokius duomenis naudojame ir kaip jie mums padeda? Ar efektyviai išnaudojame turimus duomenis? Kaip šios kampanijos duomenys padės mums būti geresniais kitos kampanijos metu? Atsiperkamumas, efektyvumas, investicijų grąža ir mažėjantys kaštai – tai kampanijos elementai, kuriuos galime tobulinti žinodami, ką ir kodėl matuojame.
Apsvarsčius šiuos aspektus, neišvengiamai kils klausimas: ir ką gi mes galime ir turime pasiūlyti savo vartotojui? Kiekvienu atveju atsakymas bus skirtingas. Tačiau aišku tai, kad banerius ir spindinčius akcijinius puslapius paliksime praeityje.
„Ad Fingers“ – skaitmeninės rinkodaros agentūra, kuri koncentruojasi į tris veiklos kryptis: skaitmenines kampanijas, vartotojų patirties gerinimą (UX) bei duomenų kaupimą ir analizę. 2016 m. įmonės pajamos išaugo 34 % ir sudarė 1,8 mln. eurų. Nuo 2009 m. veikiančioje įmonėje dirba 26 darbuotojai.
„Ad Fingers“ klientai: „Samsung Electronics Baltics“, „L’Oréal Paris“, „Bitė“, „General Financing“, „UniCredit“, „MG Valda“, „Estrella Baltics“, „Kesko Senukai“, „Douglas“, „Nestle“, „Audimas“, „Narvesen“, „Nestle“ bei kiti.