Rinkimai baigėsi rinkėjams, o politikai tik tęsia triatlono distanciją – jau kelias savaites vykstantys pokalbiai dėl koalicijos ir postų dalybos atsikvėpti leis gal tik Remigijui Žemaitaičiui, kuris žada lėkti pabaigti ūkio darbus.

Socialiniai tinklai: pasikeitę įpročiai

Nors politikų žinučių turinys per šiuos rinkimus labai nenustebino, dėmesį neabejotinai atkreipė pagausėjusi ir sustiprėjusi komunikacija socialiniuose tinkluose. Matėme ne tik tradicinę reklamą ar tekstinius įrašus – pastebimai daugiau buvo ir vaizdo turinio. Ši kryptis buvo ypač naudinga mažesnėms partijoms, kurios tradicinės žiniasklaidos dėmesio sulaukdavo mažiau.

Jei anksčiau buvo klasika važiuoti po regionus, o technologinės priemonės veikė kaip papildomas komunikacijos įrankis, šiemet matėme ryškų pokytį. Galime prognozuoti, kad per ateinančius rinkimus kalbėsime jau ne tik apie socialinius tinklus, bet ir apie dirbtinio intelekto naudojimą kaip vieną iš pagrindinių rinkimų kampanijų elementų.

Milda Lomsargienė

Debatų kultūra: aštrėjantis oponavimas

Šiemet pasaulyje vyksta kaip niekad daug rinkimų, o žvelgiantieji toliau namų sienų gali stebėti, kokius debatus surengia politikai Amerikoje ir kitose valstybėse. Regis, pasimokėme iš tų, kurie nebijo atvirai ir aštriai oponuoti, apsisvaidyti kartais tokiais epitetais, kokių nesitikėtum iš aukščiausio rango politikų.

Lietuvos auditorija taip pat tikisi įdomesnių ir atviresnių diskusijų. Ir šiemet buvo įspūdis, kad politiniai oponentai, o ir potencialūs koalicijos partneriai, daužosi politinėje arenoje taip, lyg rytoj netektų vėl ieškoti bendrų taškų. Deja, kai kuriose politinėse diskusijose tokio atvirumo galėjome pasigesti – atrodė, kad kritika atsargiai ribojama dėl nerašytų etikos taisyklių. Tačiau vis dažniau pasitaikydavo ir aštresnių pasisakymų, kas galbūt žymi kitokį debatų etapą Lietuvos politinėje komunikacijoje.

Žinutės aiškumas: kuo paprasčiau, tuo geriau

Konsultuodami verslo organizacijas, nuolat pabrėžiame žinutės aiškumą ir paprastumą, politikai, atrodo, irgi ima rinktis panašią taktiką. Net tos partijos, kurios visada pasirengia itin išsamias ir sudėtingas programas, šiemet pristatė savo idėjas taip, kad rinkėjams būtų kuo lengviau jas perprasti. Tai žingsnis link įtraukesnės komunikacijos, kai kiekvienas rinkėjas, net tas, kuris netyčia „užkliuvo“ už rinkimų debatų laidos ar komentaro, ir nebūdamas politikos žinovas, gali pasijausti geriau, nes juk supranta šnekančiųjų planus ir tikslus – „kalbame viena kalba ir apie tai, kas abiem pusėms svarbu“.

Rinkimai baigėsi, tačiau politinės komunikacijos ciklas nesustoja – jis tęsis visus ketverius metus, intensyvėdamas prieš rinkimus. Vos naujam Seimui pradėjus darbą, prasidės kitas komunikacijos etapas, kuriame ir vėl rinkėjai įsitrauks į dialogą su politikais. Atkreipkite dėmesį, kaip keisis intonacija, kaip keisis figūros šachmatų lentoje – kas nuo šiol ginsis, o kas puls.