Rinkoje – prabylančios pakuotės ir valgomos etiketės

Žvelgiant į dabartines pakuočių tendencijas, galima pastebėti vis labiau įsitvirtinantį ekologiškumo ir tvarumo siekį. Agentūros „Critical“ dizaino vadovo Pauliaus Budrikio teigimu, produktai dažnai yra kuriami remiantis inovatyviais gamybos standartais.

„Ekologiškumas taikomas ne tik kuriant pakuotės medžiagą, bet dominuoja ir visame produkto bei pakuotės gamybos procese. Prie tvarumo aktyviai prisideda ir išmaniosios pakuotės. Naujųjų technologijų apjungimas su pakuotėse integruotais QR kodais, NFC lustais ir kitais vizualiniais sprendimais leidžia išnaudoti nematytas galimybes dizaineriams bei rinkodaros specialistams“, – pranešime žiniasklaidai teigia P. Budrikis.

Kitas pakuočių specialistas, sukūręs pirmąją valgomą nealkoholinio „Vilkmergės“ alaus etiketę, Aurimas Kadzevičius mano, kad retas prekės ženklas bando ieškoti originalių sprendimų, dauguma jų tiesiog seka naujausių tendencijų diktuojamomis sąlygomis.

„Rinka dažnai daro įtaką inovatyviems sprendimams ir naujų idėjų atsiradimui. Būtent todėl, Lietuvoje mes einame paskui užsienio madas, paskui tai, kas jau patikrinta. Retai sukuriame kažką netikėto, nes tam tiesiog nėra poreikio“, – savo poziciją išsako A. Kadzevičius.

Pokyčius stabdo prekės ženklų baimė

Situacija rinkoje nuolat keičiasi – kuriasi nauji prekių ženklai, kinta naujausios dizaino tendencijos, o vartotojams pabodę prekių ženklai užleidžia vietą įdomesniems produktams. Norėdami išlikti aktualiais vartotojų pirkinių krepšelyje, pokyčiams turi ryžtis ir tradiciniai prekių ženklai.

Kaip teigia ekspertai, nemažai įmonių galvoja, kad atsinaujinusios pakuotės gali suklaidinti lojalius vartotojus ir šie nebeatpažins savo mėgstamų produktų parduotuvių lentynose. Pasak „Daumantų“ prekės ženklo plėtros vadovo Domo Grinkevičiaus, kuriant naujas produktų pakuotes rizika visada atsiranda, tačiau įmonėje tai yra neišvengiamas vystymosi etapas.

„Pristačius naujas pakuotes susidūrėme su problema, jog vartotojai tikisi, kad bus ir nauji skoniai, nauja receptūra.

Tačiau ne visos produktų linijos keitėsi – ne vienus metus populiariausia preke įvertinti produktai išlaikė tradicinį skonį, o kitus produktų receptus atnaujinome natūraliais ingredientais. Rizika, kad net lojalūs klientai neatpažins savo pamėgtų produktų buvo, tačiau atsinaujinimo reikėjo, nes įmonė išlaikydama tradicijas turi būti šiuolaikiška“, – sako D. Grinkevičius.

Anot A. Kadzevičiaus, vis dėlto didžioji dalis įmonių nėra linkusios pokyčiams, nes bijo, kad tai stipriai pakenks pardavimams.

„Lietuviškos pakuotės dizainas tendencingai juda į priekį, tačiau vis dar dominuoja senamadiškas dizainas, ir tik nedaugelis imasi naujovių. Protingai eksperimentuojantys prekių ženklai supranta, kad verta bandyti keistis ir kurti, nes vartotojas yra iš prigimties smalsus, bei atviras naujovėms“, – sako A. Kadzevičius.

Pakuočių personalizacija – būdas nenutolti nuo pirkėjo

Priimant sprendimą keisti pakuotės dizainą, nereikėtų iš karto griebtis revoliucijos. Pravartu palikti sąsajas su sena pakuote, tai gali būti tam tikri elementai arba spalviniai tonai. Etikečių personalizacija, vizualiai išlaikant aiškią prekės ženklo žinutę, padeda išlikti arčiau savo tikslinės auditorijos ir net pakeitus pakuotes suteikia galimybę lojaliems vartotojams lengviau rasti savo pamėgtus bei pažįstamus produktus.

Kaip teigia „Critical“ dizaino vadovas P. Budrikas, pavyzdžiui, kuriant pagardų įmonės „Daumantai“ naują produktų linijų dizainą, pirmiausia buvo atidžiai atlikta senų pakuočių analizė ir akcentuoti svarbiausi bruožai.

„Prieš pradedant dizaino procesus, analizavome esamų pakuočių tipografinę bei vizualinę architektūrą, stengėmės konstruoti naują estetiką, remdamiesi išgrynintais ankstesnių pakuočių akcentais“, – pabrėžia P. Budrikis.