Tačiau mums, nacionalinės turizmo skatinimo agentūros VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ komandai, iš to kyla klausimas: ką daryti, kad šio smalsumo ir atradimų džiaugsmo keliaujant po savą kraštą būtų daugiau? Dėl to atliekame ne tik kiekybinius, bet ir kokybinius tyrimus. Taip pat – visada skatiname keliautojus dalytis įspūdžiais ir atsiliepimais – teikti grįžtamąjį ryšį.
Mat šių metų tyrimo išvados atspindi tendenciją, kad vis daugiau žmonių savo keliones po Lietuvą planuoja atsižvelgę į informaciją socialiniuose tinkluose – kas patiko draugui ar sužavėjo garsią nuomonės formuotoją. Pažvelkite į save – kelionių įspūdžiai sudaro ženklią dalį turinio, kuriuo dalijatės „Instagram“, „Facebook“ ir kt.
Be interneto – nė iš vietos?
Tyrimo duomenimis, informaciją apie maršrutą iš „Facebook“ susirenka net kas penktas keliautojas. Iš viso 40 proc. asmenų kelionių idėjas bei planus susidėlioja gavę rekomendacijų iš draugų, kolegų ir giminaičių. Atitinkamai ir mūsų agentūra skatindama keliauti po Lietuvą socialiniams tinklams skiria ypač daug dėmesio – vertiname tiek šių komunikacijos kanalų teikiamas galimybes, tiek duomenis, kuriuos jų sistemos padeda surinkti.
Apskritai, internetas yra ištikimas keliautojų po Lietuvą palydovas: kone 9 iš 10 respondentų nurodė, kad nakvynės vietų ieško ir užsako internetu, o populiariausia apgyvendinimo vietos paieškos svetaine išlieka „Booking.com“.
Verslas turėtų atkreipti dėmesį į tai, kad vietos turistai patogumą vertina ne mažiau negu atvykstantys iš užsienio. Pusė apklaustų gyventojų nurodė perkantys poilsio paketus, kurie užtikrina nakvynę, pusryčius ir kitas paslaugas. Taigi, „viskas įskaičiuota“ paslauga populiari ne tik Turkijoje.
Padėkite tėvams pailsėti – užimkite vaikus
Beje, iš Turkijos kurortų Lietuva gali kai ko pasimokyti. Šiemet atliktas kokybinis tyrimas parodė, kad šeimoms su mažais vaikais keliaujant po Lietuva ypač aktuali yra pramogų ir užsiėmimų pasiūla. Didžiulį pliusą iš tėvų gali gauti sodybų šeimininkai, muziejininkai ar miestelių švenčių organizatoriai, galintys pasiūlyti veiklas ir pramogas, kurios įtrauktų paauglius. Verslui iššūkis toks – pateikite laisvalaikio pasiūlymą, kuris paauglio akis atplėš nuo telefono ekrano – laimėsite.
Laimėsite ir pasiūlę apžvalginius maršrutus, vandens pramogas bei kitų paslaugų, kurios klientams suteiks pridėtinę vertę ir leis lengvai užpildyti atostogas Lietuvoje. Kartu padėsite jiems suplanuoti keliones ir atostogas, kai kiekviena diena – vis kitokia pramoga. Juk ne veltui tyrimas rodo, kad keliautojai labai mėgsta miestų šventes, nemokamas muziejų dienas, kultūros festivalius, parodas ir t. t.
Keliautojai taupo, bet valgo – šansas regionų virtuvėms
Kad nemokamos vertės turistai šiemet ieško aktyviau negu anksčiau, išduoda ir faktas, jog kelionėms išleidžiama mažiau. Skaičiuodami per atostogas Lietuvoje išleistus pinigus, gyventojai nurodė, kad vienam asmeniui tenkančios ilgų kasmetinių atostogų išlaidos šiemet vidutiniškai sudarė apie 300 eurų. Palyginti, pernai respondentų nurodyta vidutinė suma siekė beveik 400 eurų.
Respondentai nurodė, kad sutaupyti šiemet sekėsi renkantis apgyvendinimo paslaugas ir perkant maistą parduotuvėse bei turguose. Kita vertus, sumažėjo žmonių, kurie nekeliauja po Lietuvą, nes tai jiems atrodo per brangus malonumas.
Panašu, kad infliacija ir ekonomikos iššūkiai gyventojus išmokė keliauti taupiau, nors pajūris, Palanga ir Druskininkai išlieka pagrindinės vietos turizmo traukos kryptys. Apskritai, Lietuvą savo ilgųjų atostogų kryptimi ir toliau renkasi du trečdaliai apklaustųjų.
Pajūryje augančius poilsiautojų srautus greičiausiai pajaučia kavinės, veikiančios netoli magistralinio kelio Kaunas–Klaipėda. „Nikolos“ spurgos ar Viduklės koldūnai tampa atostogautojų patirties dalimi dar nepasiekus jūros. Tyrimas rodo, kad keliautojų noras tyrinėti ir pažinti regionų virtuvės skonius šiandien yra kaip niekada stiprus. Ir siekiant patenkinti šį poreikį, nebūtina pelnyti „Michelin“ žvaigždę.
Tad kokį vietinį patiekalą į savo valgiaraštį įtraukėte jūs?