Šių metų „Adobe“ suvažiavimo pagrindinė tema buvo „Experience Forward“. Renginyje ypač daug dėmesio skirta diskusijoms, kaip naujausios technologijos padės tobulinti el. prekybą ir ko gali tikėtis e. komercijos sprendimų kūrėjai ir naudotojai jau netolimoje ateityje.
„Blizgantis žaisliukas“ kyla į naują lygį?
Jei kas nesusidūrė, tai konferencijos organizatorė – JAV kompanija „Adobe“, kuri yra pasaulinė lyderė, siūlanti programinę įrangą vizualiajam turiniui (teksto, grafikos, animacijos, vaizdo įrašų ir kt.) kurti, redaguoti bei publikuoti. Verslas, užsiimantis elektronine prekyba, neretai naudojasi šios kompanijos atvirojo kodo platforma „Adobe Commerce“ – o viena pagrindinių suvažiavimo dalių buvo skirta naujausiems sprendimams šioje srityje pristatyti.
„Žinoma, dėmesio centre atsidūrė dirbtinis intelektas ir tai, kuo jis padės prekes ir paslaugas norintiems įsigyti vartotojams. Renginio pranešėjai daug kalbėjo apie virtualius pagalbininkus, kuriuos siekiama įdiegti įvairiose sistemose. Pavyzdžiui, apsilankius banko interneto svetainėje, skaitmeninis bankininkas ateityje duos naudingų patarimų, atsižvelgdamas į jūsų asmeninius poreikius; virtualus kompiuterinis pagalbininkas jums padės ir ieškant tinkamų vaistų ar vitaminų, planuojant vasaros kelionę ir kt.“ – vardija I. Pakatilis.
Anot jo, dar daugiau dėmesio Las Vegase skirta generuojančiajam dirbtiniam intelektui (angl. generative artificial intelligence) – sprendimui, kuris pagal naudotojo pateiktą užklausą per kelias sekundes sugeneruoja tekstus, paveikslėlius, vaizdo įrašus. Vieni garsiausių šioje srityje – vis realistiškesnius vaizdus kuriantis „Midjourney“ bei populiarumu besimėgaujanti platforma „ChatGPT“.
„Kalbėdami apie „Gen DI“, matome, kad kuriama visiškai nauja industrija, nauja rinka, kurios dalį pasiims ir e. komercija“, – pastebi „Adobe Summit 2024“ dalyvavęs specialistas ir priduria, kad ši technologija pernai tebuvo blizgantis naujas žaisliukas, skirtas pramogai ir pabandymams, o šiemet jau laukia rimti sprendimai, kuriais verslas galės drąsiai naudotis ir iš to gauti realios naudos.
„Viena tokių programų, kuri šiuo metu jau testuojama, – tai „Adobe GenStudio“, skirta rinkodaros specialistams. Teigiama, kad ji leis greitai ir kokybiškai dirbti su prekės ženklu ir jo turiniu – jį sukurti vizualiai, valdyti, redaguoti, dėlioti strategiją, taip pat realiu laiku stebėti vartotojų reakciją įvairiuose kanaluose. Toks generatyvinio dirbtinio intelekto „įdarbinimas“ e. komercijos paslaugas turėtų pakelti į naują lygį, ir siekiama, kad tokia programa besinaudodamas vienas darbuotojas per valandą galėtų padaryti tiek, kiek iki tol keturi žmonės atlikdavo per kelis mėnesius“, – apie įspūdį keliančią netolimą ateitį pasakoja „Adeo Web“ vadovas I. Pakatilis.
Dar viena pristatyta, pasak jo, daug žadanti „Gen DI“ platforma yra „Adobe Firefly“, pagal užklausas kurianti ir redaguojanti vaizdo turinį.
„Norite savo verslo interneto svetainėje jaukaus vaizdelio su namuku, sodu, upeliu ir kalnais fone? Įrašykite tai programai kaip užduotį. Norisi koreguoti nuotraukoje užfiksuoto namo spalvą, paros metą, medžių rūšį? Paprašykite, kad programa pakeistų tai. Čia bus milžiniška pagalba kuriant patrauklias interneto svetaines, kuriose nebereikės naudoti fotobankų nuotraukų“, – vardijo specialistas.
Anot jo, „Adobe Firefly“ dirbtinį intelektą galima apmokyti atitinkamai „elgtis“ atsižvelgiant į atskiro prekių ženklo stilių, produktus, jau įvykusias reklamos kampanijas. Šitaip siekiama, kad „Gen DI“ į siūlomą turinį žvelgtų „iki atomų lygmens“ ir vertintų netgi tokius parametrus kaip spalvų ar jų atspalvių poveikis vartotojo įpročiams.
„Konferencijoje buvo pateikta pavyzdžių apie sėkmingus šių programų bandymus: pasitelkiant „Gen DI“, kūrybinis produktyvumas išaugo 10 kartų, o auditorijos įsitraukimas padidėjo net 26 kartus. Taip pat pasidalyta istorija, kai pasinaudojus kita platforma – „Firefly Services“ – didelė interneto svetainė buvo sukurta vos per tris savaites (kai dažnai tam prireikia kelių mėnesių ar daugiau), o per keturias savaites programa sugeneravo 8 tūkstančius norimų iliustracijų“, – įspūdžiais dalijasi pašnekovas.
Ji atkreipė dėmesį, kad naujovių greičiausiai sulauksime ir naudodamiesi daugeliui mūsų įprasta „Word“ programa. „Adobe“ pranešė apie partnerystę su kompanija „Microsoft“.
„Ką duos ši sąjunga? Ekspertai tikisi, kad rašydami tekstus galėsime pasitelkti Gen DI atitinkamų iliustracijų kūrimui ar kitiems poreikiams“, – paaiškina I. Pakatilis.
Dirbtinis intelektas laužo įprastas taisykles
Visa tai skamba išties įspūdingai. Nauji įrankiai verslui galės padėti sutaupyti laiko ir generuoti didesnes pajamas, atsivers naujos galimybės tobulinti produktą ar paslaugą, o vartotojams bus galimybė suteikti daugiau naudos bei patogumo ieškant prekių ir paslaugų. Tačiau kiek realu, kad šie sprendimai e. komercijoje išties greit ateis į mūsų kasdienybę ir e. komercijos pasaulį Lietuvoje?
Pasak „Adeo Web“ vadovo I. Pakatilio, tikslias datas šioje srityje sudėtinga prognozuoti, bet scenarijus neretai būna toks: „Europa žiūri į JAV, kaip elgiasi Silicio slėnis. Tuo metu pats Silicio slėnis dairosi į Rytus ir stebi, kuo gyvena Azija ir likęs Ramiojo vandenyno regionas, nes būtent ten šiandien vyksta didesnė dalis e. komercijos pardavimo.“
Pasak eksperto, sėkmės atveju įvairios industrijos naujovės, nauji produktų modeliai ar pritaikymo būdai iš JAV į Vakarų Europą keliauja apie metus, o paskui dar vienus – iki Rytų Europos. Tad pasaulinės inovacijos lietuvius pasiekia vidutiniškai per 2–3 metus.
„Mūsų rinkoje technologinio persiorientavimo tempas prieš COVID-19 pandemiją buvo išties mažas. Uždarius fizines parduotuves, baimės akys buvo plačios ir veržimasis į elektroninę prekybą vyko daug sparčiau. Pasibaigus pandemijai, tempas vėl sulėtėjo, bet išliko aukštesnis nei turėjome priešpandeminiu laikotarpiu.
Tačiau yra išimtis – aukščiau minėtos generatyvinio dirbtinio intelekto paslaugos. Jų pritaikymas išties skrieja kosminiu greičiu. Pavyzdžiui, „ChatGPT“ aplikacijų programavimo sąsaja versle gali būti diegiama nuo pusmečio iki vienų metų“, – sako specialistas.
Apie „ChatGPT“ naudą buvo diskutuojama ir „Adobe Summit 2024“. Pasisakiusių ekspertų teigimu, ši platforma gali padėti pritraukti potencialius klientus, sukurti jiems individualiai pritaikytus patrauklius pasiūlymus bei reikalingą informaciją.
„Pavyzdžiui, paslauga „Master GPT Component“ skirta vien tik pardavimui skatinti. Jos veikimo tikslas, paprastai kalbant, yra toks: nuobodžią įmonės informaciją ir surinktus duomenis paversti turiniu, kuris nepaliktų abejingų“, – paaiškina I. Pakatilis.
Iš didžiausio pasaulyje skaitmeninės rinkodaros renginio grįžęs e. komercijos specialistas prognozuoja, kad verslas „Gen DI“ galimybėmis rimtai pradės naudotis 2025 metais, o Lietuva neatsiliks. „Būsime pasirengę ir mes“, – tikina „Adeo Web“ e. komercijos sprendimų ekspertas I. Pakatilis.
Progresas juntamas jau šiandien
Pasak „Adeo Web“ vadovo, generatyvinio DI pritaikymo būdų jau ir šiandien yra tikrai ne vienas. Tačiau verslas vis dar atsargiai renkasi, ką diegti. Anot pašnekovo, prioritetas teikiamas labiau laiko patikrintiems sprendimus.
„Kalbant pavyzdžiais, vertinant, ką naudoja mūsų klientai, galėčiau išskirti tris grupes. Pirmiausia – tai automatizuotas produktų aprašymų kūrimas. Ši funkcija yra viena pagrindinių „ChatGPT“ pritaikymo sričių e.komercijoje ir naudojama produktų aprašymų generavimui“, – vardija I. Pakatilis.
Jo teigimu, dirbtinis intelektas gali greitai ir efektyviai sugeneruoti išsamius, SEO (paieškos sistemų optimizavimo) poreikiams adaptuotus produktų aprašymus, sutaupant laiko ir išteklių.
„Anksčiau šis darbas buvo atliekamas rankiniu būdu. Buvo net laikai, kai vienas produkto aprašymas siekė ir kelis eurus. Dabar to nebereiki, nes DI įrankio pagalbą, per trumpą laiką sugeneruojami šimtai tekstų, kuriuos vėliau peržiūri ir, jei reikia, pakoreguoja specialistai“, – patikslino e.komercijos sprendimus kuriančios bendrovės direktorius.
Pasak jo, DI atėjo jau ir į klientų aptarnavimo ir vadinamąsias D.U.K. kategorijas. Ten „ChatGPT“ gali veikti kaip virtualus klientų aptarnavimo asistentas, atsakantis į klientų užklausas realiu laiku. Tai praverčia vykdant prekių paiešką, užsakymų būklės tikrinimą, grąžinimo procedūrų paaiškinimą ir dažnai užduodamų klausimų atsakymus.
„DI leidžia e.komercijos įmonėms teikti klientų aptarnavimą be papildomų išlaidų ištisą parą ir kiekvieną dieną, net ir per šventes. Kai kurie technologijų pasaulio specialistai sako, kad DI iškilimas reiškia, kad skambučių centrų dienos jau suskaičiuotos, nes juos netolimoje ateityje pakeis DI sprendimai“, – pabrėžė I. Pakatilis.
Trečia kategorija, kurioje DI įrankiai jau sėkmingai įsitvirtina, pasak „Adeo Web“ vadovo, yra asmeninės pardavimo rekomendacijos.
„Naudojant dirbtinį intelektą, galima analizuoti vartotojų elgseną ir pirkimo įpročius, kad būtų galima siūlyti ne atsitiktines, o asmenines, konkrečiam žmogui aktualias, prekių rekomendacijas. Tai ne tik gali padidinti vartotojų įsitraukimą ir didinti pardavimų apimtis, bet ir leidžia neteršti žmogaus informacinio eterio jam neįdomia informacija ar pasiūlymais. Laikai, kai siūlymas kokį nors produktą buvo siunčiamas masiškai visiems, tikintis, kad kažkur bus pataikyta, jau praeityje“, – konstatavo e.komercijos sprendimų ekspertas I. Pakatilis.