„Koronavirusas nepaiso sienų, jis nesirenka aukų pagal tautybę ar tikėjimą – privalome dirbti išvien, kad padėtume mūsų pasaulio piliečiams ir apsaugotume juos. Tūkstančiai komunikacijos specialistų jau veikia kovos su pandemija priešakinėse linijose – turime padidinti savo pastangas ir kaip pavieniai profesionalai, ir kaip bendruomenės“, – pranešime žiniasklaidai sako „Global Alliance for Public Relations and Communication Management“ prezidentas Justin Green.
Organizacija siekia priminti vyriausybėms, įmonėms, organizacijoms ir asmenims, kad tai, kaip mes pasirenkame valdyti komunikaciją, tiesiogiai veikia visuomenės nuomonės formavimą, pastangas įveikti šią pasaulinę krizę ir tuo pat metu – pasirengimą geresniam rytojui.
„Mūsų kolegų Lietuvoje apklausos duomenys rodo, kad didžiosios dalies specialistų darbo krūvis per pastarąsias savaites stipriai išaugo. Tai rodo, kad organizacijos suvokia savalaikės, tikslios ir kokybiškos komunikacijos svarbą siekiant išsaugoti ir motyvuoti darbuotojus, palaikyti ryšius su savo klientais, partneriais, stiprinti pasitikėjimą, galiausiai – rasti būdų, kaip padėti visuomenei ir labiausiai pažeidžiamoms jos grupėms“, – teigia Lietuvos komunikacijos asociacijos Tarybos narys Donatas Kuras.
GA atkreipia dėmesį į komunikacijos poveikį socialiniam bendrabūviui, ekonomikai ir bendrai –žmogiškiesiems ryšiams. Pirmasis iš 16-kos organizacijos patvirtintų universalių ir fundamentalių etikos principų mini darbą vardan viešojo intereso, todėl kiekvieno asmens atsakomybė išeina už organizacijos ribų.
„Komunikacijos, kalbėjimosi paskirtis nuo žmonijos ištakų išlieka ta pati – suprasti vieniems kitų poreikius ir telkti bendriems veiksmams. Šiandieninės situacijos ypatumas yra tas, kad komunikacija krizės metu turi būti ne konkurencijos, o tarpusavio palaikymo, pastiprinimo įrankis. Viliamės, kad į šiuos principus atsižvelgs visi: nuomonės lyderiai, žiniasklaida, komunikacijos specialistai. Galiausiai – kiekvienas mūsų“, – pabrėžia Lietuvos komunikacijos asociacijos Tarybos pirmininkės pavaduotoja Kristina Petrošienė.
„Global Alliance“ parengti 12 atsakingos komunikacijos principų:
1. Prieš komunikuodami įvertinkite žinios poveikį ne tik jūsų organizacijai, bet ir platesnei auditorijai.
2. Neneikite pandemijos ir jos padarinių. Komunikuodami būkite realistai, remkitės faktais.
3. Vartokite paprastą, santūrią leksiką – pasistenkite kuo mažiau dramatizuoti situaciją.
4. Nepamirškite „įpinti“ vilties į žinutes, kurias komunikuojate.
5. Dalinkitės geraisiais pavyzdžiais ir praktikomis.
6. Identifikuokite ir priimkite žmonių emocijas.
7. Pirmenybę teikite informacijai iš oficialių šaltinių.
8. Venkite dalintis netikromis naujienomis. Kritiškai vertinkite informacijos šaltinius.
9. Neužtvindykite viešosios erdvės savo pranešimais.
10. Negaiškite laiko kritikuodami viešąją komunikaciją. Geriau padėkite jiems tobulėti.
11. Padėkite žiniasklaidos atstovams pateikdami jiems tikslią informaciją tinkamu metu.
12. Geras humoras yra krizės priešnuodis, bet tik jei jis nėra lengvabūdiškas.