„Ruošiant įmonę pardavimui ar susijungimui, reikia vadovautis tam tikru taisyklių rinkiniu – kas, ką ir kada daro, kada ir su kuo reikia komunikuoti, o kada – tylėti. Tačiau yra taisyklių pasaulis ir – naujasis – pasaulis be taisyklių, kuriame M&A profesionalams reikia naujų įgūdžių“, – signalizuoja M&A ekspertai ekonomistas Žygintas Mačėnas ir komunikacijos konsultantas Vaidotas Vyšniauskas.

Pasak ekspertų, įmonių pardavimo ar susijungimo procese veikia finansų, teisės, mokesčių patarėjų komandos. Pastaruoju metu dažniau, tačiau ne visuomet, atsiranda vietos ir komunikacijos patarėjams.

„Visgi, įmonių įsigijimų ir susijungimų rinkoje iki šiol dažnai laikomasi nuostatos, kad „tylėjimas – auksas“, o auksą galima konvertuoti į procentinį atlygį patarėjams sėkmingo sandorio atveju. Tačiau gyvename laikotarpiu, kuomet žinomumas ir populiarumas tampa vertingesnis ir už auksą, ir už švytinčią buhalterinę knygą. Kai vos kojas apšilusios įmonės istorija staiga virsta vertingiausia jos dalimi, kai pažadas kainuoja daugiau nei užsakymų prikimštas portfelis, kai tikėjimas vertas daugiau nei pinigų srautas“, – naująją M&A realybę apibūdina finansinės komunikacijos agentūros „Fcomm“ vadovas V. Vyšniauskas.

Jis kelia klausimą, ar finansų patarėjų laikai baigiasi, o komunikacijos patarėjų aukso amžius prasideda?

„Neskubėkim daryti išvadų. Struktūruota, kruopšti ir griežtas taisykles išpažįstanti M&A profesionalų veikla visuomet buvo šiek tiek mistifikuojama, tačiau mes puikiai suprantame komunikacijos vertę. Ją ne visuomet galima išmatuoti paspaudimais, peržvelgimais ar pasidalijimais ir mūsų veikloje mažiau neretai yra daugiau“, – sako „Summa Advisers“ vadovaujantis partneris Ž. Mačėnas, įgyvendinęs daugiau nei 100 Lietuvos ir tarptautinių bendrovių sandorių, kurių bendra vertė siekia 2 mlrd. eurų.

„M&A profesionalų veikloje sėkmę ir nesėkmę dažnai skiria milijonai eurų, todėl nieko keisto, kad šie žmonės linkę sverti kiekvieną žodį. Ryšių su visuomene specialistams verta pasimokyti strateginio požiūrio, sistemiškumo ir nuoseklumo, tačiau nepamirškime, kad šiandien uždirbama ir iš nesėkmių istorijų“, – pažymi V. Vyšniauskas.

Gruodžio 11 d. sostinės „Workland“ centre Komunikacijos industrijos asociacija (KIA) organizuoja pranešimų ir diskusijų renginį su V. Vyšniausku ir Ž. Mačėnu „Pasikeitusi M&A komunikacija naujojoje realybėje: Kaip pasiruošti įmonės pardavimui ar susijungimui“ apie visas M&A proceso dalis ir pasikeitusį komunikacijos vaidmenį juose.