Tinkamai užklausus „ChatGPT“, turėsite prekės ženklo pamatus
„Jei „ChatGPT“ paprastai paprašysite sukurti prekės ženklą, žinoma, gausite nykius rezultatus. Bet jei užduotį formuluosite kaip aiškų procesą, identifikuodami, ko tikitės iš DI, rezultatai tikrai nustebins. Kaip tai daryti?
Pavyzdžiui: nurodyti, kad ChatGPT turi veikti kaip prekės ženklo vadovas batų startuolyje, ir paprašyti pateikti inovatyvių ir strategiškai tinkamų prekės ženklų idėjų, kurios padės įvesti naują batų startuolį į rinką; paprašyti identifikuoti tikslinę auditoriją, apibūdinti prekės ženklo misiją, viziją ir asmenybę ir tuomet sukurti prekės ženklo pavadinimą; nurodyti siūlant idėjas nepamiršti tokių faktorių, kaip rinkos tendencijos, vartotojų poreikiai, produkto unikalumas; bei aiškiai paprašyti fokusuotis tik į prekės ženklo kūrimą ir nekalbėti apie jo gamybą ir platinimą. Tokios užklausos pabaigoje nurodyti, kad procesas prasideda dabar ir pradėti norite nuo klausimo – kas yra mūsų tikslinis klientas. Tokiu atveju „ChatGPT“ per kelias minutes jums pateiks atsakymus, kuriuos paruoš vadovaudamasis visomis jam jūsų duotomis taisyklėmis ir argumentuos“, – pranešimo metu pasakojo A. P. Girčys.
Su DI reikia vystyti procesą, ne žaisti klausimų-atsakymų žaidimą
Pasak jo, kitas žingsnis dirbant su „ChatGPT“ ir kuriant prekės ženklą, yra identifikuoti auditorijos „pain points“ arba lietuviškai – priežastis, dėl ko tikslinė auditorija neperka analogiškų prekių, kas yra pirkimo barjerais, kas kelia neigiamas emocijas.
„DI gali greitai apdoroti didelį kiekį informacijos, todėl vadinamuosius „pain points“ pateikia greitai ir labai taikliai, jei užklausa yra suformuluojama aiškiai. Čia taip pat vertėtų pirma nurodyti, kokiame vaidmenyje turi veikti DI – turi veikti kaip rinkodaros vadovas batų startuolyje. Tuomet vertėtų aiškiai identifikuoti pagrindinę jo užduotį – identifikuoti galimus tikslinėje auditorijoje egzistuojančius barjerus įsigyti prekę. Būtina nurodyti, kad vykdant šią užduotį jūs su „ChatGPT“ aptarsite skirtingus scenarijus ir apibūdinsite skirtingus pirkėjų portretus ir kad tame tikitės įžvalgių, konkrečius iššūkius tam tikroms auditorijoms įvardijančių atsakymų. Taip pat kad tikitės gauti auditorijos barjerus pirkti kartu su trumpai aprašytomis strategijomis, kaip juos įveikti. Būtina akcentuoti, kad nesitikite išsamių aiškinimų, tik trumpų ir svarbiausių akcentų. Tuomet pereiti prie pirmojo scenarijaus, t. y. pirmos auditorijos nurodymo ir prašymo pateikti jos pain points ir trumpas strategijas, kaip juos atliepti“, – dalijosi A. P. Girčys.
Pasak jo, tokiu atveju vystomas procesas, pokalbis su „ChatGPT“, kurio metu gaunami įžvalgūs ir reikalingi atsakymai.
Turinį DI kuria greitai, bet kartais veikia kaip atspirtis tolimesniam vystymui
Dar vienas žingsnis, kuriant prekės ženklą ir visus būtinuosius turinio vienetus, kurį galima padaryti su „ChatGPT“, yra tekstai, šūkiai, žinutės ir kt.: „Galioja visiškai tos pačios taisyklės. Duokite DI vaidmenį veikti kaip tekstų rašytojui, surašykite, ko tikitės, ko nesitikite, ir galiausiai paaiškinkite, kad prašysite kurti konkrečiam formatui ir kanalui tekstus, kurie atlieptų skirtingus „pain points“. Pavyzdžiui, paprašykite sukurti reklamos šūkį, kuris atlieptų barjerą pirkti „atbaido per didelis prekių pasirinkimas“.
Pasak jo, galima prašyti „ChatGPT“ sukurti 10, 50 ar 100 skirtingų variantų, kurių, žinoma, didelė dalis gali būti visiškai netinkami, bet tikėtina, kad dalis nustebins savo kokybe ar bent bus geras pamatas atspirčiai: „Svarbiausia čia tai, kad tinkamai suformavus užklausą, „ChatGPT“ pateiks kūrybinius sprendimus, atliepiančius esamą strategiją, strategijos gaires ir taip sutaupys daug laiko“.
Svetainė, vizualai, užkadrinis balsas ir video: viskas dirbtinio intelekto rankose
Toliau prekės ženklo kūrimo procese reikia interneto svetainės ar e. parduotuvės. Ją DI įrankiai gali sukurti per kelias minutes: „Žinoma, svetainė bus primityvi ir šabloniška, bet jei toks jūsų poreikis – kodėl ne? Galbūt ne visiems reikia „Shopify“ ar unikalių svetainių, galbūt startui pakanka įprastos savo funkciją atliekančios platformos internete? Tokias kurti galima keliais įrankiais, randamais internete, ir pakanka duoti užklausą „sukurk svetainę sportinių batelių parduotuvei“.
Pasak jo, tolimesnis žingsnis yra reklamos vizualai ir video įrašai. Vizualus kurti galima naudojantis „Midjourney“ arba „Bing Image creator“, kurie ne tik nupiešia ar parenka paveiksliuką, bet ir sudėlioja visus reikiamus grafinius elementus: „Bing Image Creator“ turi vieną minusą: visus vizualus kuria vienu formatu, kai skaitmeninei reklamai išmatavimų reikia skirtingų, tad asmeniškai aš renkuosi „Midjourney“. Suformulavus užduotį, šis DI įrankis parenka ar sukuria paveikslėlį, prideda logotipą, reikiamą tekstą ir mygtuką bei viską paruošia skirtingais reikiamais formatais. Video reklamas kurti galima naudojantis įrankiu „Invideo“, kuris, pavyzdžiui, YouTube trumpąjį video sukuria per minutę“.
A.P. Girčio teigimu, nors ne visoms video reklamos reikalingas balso įrašas, su juo reklama yra kur kas įtaigesnė, bet tai nereiškia, kad turite ieškoti tinkamo balso ir jį įrašinėti: tuo taip pat galima pasirūpinti naudojantis dirbtiniu intelektu: „Programa „11 labs“ kuria DI balsus, galite klonuoti savo balsą ir sukurti reklamos užkadrinį balsą“.
DI pradedantiems verslams – būdas taupyti
„Žinoma, kad dideliems pilnai išvystytiems ir rinkoje savo vietą turintiems prekės ženklams DI yra tik priemonė, pagreitinanti darbą. Bet jei kuriate naują įmonę, naują prekės ženklą, smulkų verslą, DI įrankiai gali tapti pagrindine darbo priemone, taupančia ir laiką, ir resursus. Pavyzdžiui, sukurti interneto svetainę gali kainuoti mažiausiai 5000 eurų, nors jums tereikia minimalaus funkciją atliekančio įrankio. Tad kodėl nepabandžius dirbti su egzistuojančiais DI įrankiais?“, – komentuoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
Pasak jo, jei dirbtinio intelekto įrankių dar nenaudojate, pats laikas pradėti: verslui ar asmeniniams tikslams, nesvarbu.