Susikurti svetainę ir imtis prekybos yra nesudėtinga, didesnis iššūkis – pritraukti joje apsilankyti ir prekes ar paslaugas įsigyti kuo daugiau pirkėjų.
Pasaulinio pripažinimo sulaukusio integruotos rinkodaros įrankio „Omnisend“ lietuviai kūrėjai siekia padėti pradedantiesiems verslininkams, ne tik pasidalindami žiniomis apie sėkmingą veiklą internete, bet ir savo sukurtą efektyvų rinkodaros įrankį jiems suteikdami nemokamai.
„Šiandien jau yra sukurta daugybė tikrai puikių įrankių, padedančių užtikrinti prekės ženklo ir produkto matomumą internete. Jais nesudėtinga naudotis – daugelis turi paprastas, vizualias instrukcijas ir padėti visuomet pasiruošusius konsultantus. Tačiau visi šie vertingi sprendimai netenka bet kokios naudos, jei yra pasirenkami neteisingai – nesuprantant rinkos, nepažįstant savo klientų, neturint aiškaus veiklos plano. Būtent apie tai, visų pirma, turėtų galvoti pradedantys verslininkai“, – teigia „Omnisend“ kūrėjas Rytis Laurinavičius.
Pažinkite savo klientus. Pasak R. Laurinavičiaus, vienas iš svarbiausių sprendimų, pradedant verslą – aiškiai žinoti, kokių žmonių poreikius atlieps parduodamas produktas ar paslauga. Kuo daugiau informacijos, pradedant gyvenamąja vieta, amžiumi ir baigiant pomėgiais ar pažiūromis, apie būsimus savo klientus gali iš anksto apsibrėžti verslininkas, tuo efektyvesnė, pigesnė ir rezultatyvesnė bus jo reklama ar rinkodara.
„Suprasdami, kokią problemą sprendžia jūsų produktas, galite lengviau įsivaizduoti, kokie žmonės, kada ir kokiomis aplinkybėmis susiduria su šia problema. Pagrindinė sėkmingo pardavimo taisyklė – pasiūlyti tinkamą ir gerą sprendimą žmogui, susidūrusiam su problema, būtent tada, kai jis mėgina ją spręsti, ir būtent ten, kur jis ieško sprendimo. Viso to padaryti nėra įmanoma, aiškiai neįsivardinus, kas yra tas žmogus“, – tikina ekspertas.
Kalbėkite savo klientų kalba. Šis patarimas, R. Laurinavičiaus teigimu, svarbus tiek perkeltine, tiek ir tiesiogine prasme. Norėdami parduoti, privalote ne tik gerai suprasti savo klientus ir jų poreikius, bet ir iš tiesų žinoti, kaip jie kalba, kokius žodžius vartoja.
„Norint sprendimą pasiūlyti jo aktyviai ieškančiam žmogui, svarbu būti ten, kur yra jis. Tai reiškia, kad jūsų produktas ar paslauga turi būti atsakymas į klientų užduodamus klausimus paieškos sistemose, pavyzdžiui, „Google“. Galite pirkti reklamą, kuri jūsų svetainėje apsilankyti kvies žmones, į paieškos laukelį vedančius konkrečius, jūsų parinktus žodžius.
Visa tai skamba labai paprastai ir nesudėtingai – taip iš tiesų ir yra, technologiniai sprendimai yra labai patogūs ir lengvai naudojami. Sunkioji užduotis čia – atrasti teisingus žodžius jūsų produktui apibūdinti, tokius, kokius vartoja būsimieji jūsų klientai“, – sako R. Laurinavičius.
Bendraukite su klientais ten, kur yra jie. Labai svarbu ne mėginti atvesti klientus į jiems naują erdvę, bet būti ten, kur jie ir taip leidžia laiką – socialiniuose tinkluose, el. pašte, pokalbių programėlėse, trumposiose žinutėse. Suprasdami ir aiškiai apsibrėžę savo klientų auditoriją, galėsite įvertinti, kuriais informacijos, bendravimo ar pramogų kanalais ji naudojasi dažniausiai, ir reklamą kurti būtent juose.
Pasak „Omnisend“ kūrėjo, svarbu užtikrinti, kad klientams būtumėte matomas kuo įvairesniuose formatuose. Pavyzdžiui, tas pats žmogus mato reklamas tiek socialiniuose tinkluose, tiek gauna naujienlaiškius savo elektroninio pašto paskyroje – jūs turite pasiekti jį įvairiais kanalais, norėdami būti pastebėti. Tokia integruota rinkodara ne tik leidžia parduoti, bet ir didina pirkėjų ištikimybę prekės ženklui.
Norėdama prisidėti prie krizės sprendimo, „Omnisend“ skyrė jau daugiau nei 30 tūkst. eurų paramą medikams, tačiau padėti startuolio kūrėjai siekia ir itin sunkius laikus dėl karantino išgyvenančiam smulkiajam verslui. Todėl į virtualią erdvę prekybą perkėlusiems žmonėms „Omnisend“ platforma leis 15 tūkst. naujienlaiškių per mėnesį išsiųsti nemokamai, o nusprendusiems pereiti prie automatizuotos laiškų ir žinučių siuntimo sistemos šią paslaugą pirmuosius du mėnesius teiks perpus pigiau.
Kurkite vertingą turinį. Reklama, pasak R. Laurinavičiaus, tebėra ir visada bus paveiki pardavimų priemonė, tačiau jau ne vienerius metus klientai mielai renkasi sekti tuos prekės ženklus ir produktus, kurie ne tik parduoda, bet ir dalinasi įdomia, aktualia informacija, pataria, atsako į ramybės neduodančius klausimus ir praplečia akiratį.
„Šią tendenciją galite pastebėti ir savo pačių gyvenime – esame linkę prenumeruoti ir skaityti naujienlaiškius, jei juose pateikiamas mums aktualus turinys, net ir žinodami, kad jie yra skirti parduoti. Norint kurti tikrai įdomų turinį, labai svarbu daug dėmesio skirti aukščiau išvardintiems punktams – savo klientų pažinimui, jų problemų išmanymui, gebėjimui kalbėti jų žodžiais“, – teigia ekspertas.
Pasak jo, naujienlaiškiai elektroniniame pašte iki šiol nepraranda savo populiarumo įvairių rinkodaros priemonių sąraše, o ypač didelę naują vertę jiems suteikė integracija su socialiniais tinklais. Įgyvendinamos kartu, šios dvi priemonės leidžia prekės ženklams klientus pasiekti labai nebrangiai, tačiau tiesiogiai ir itin efektyviai.
Norint parduoti el. paštu, svarbu susirinkti savo esamų ir potencialių klientų el. pašto adresus. Tam reikia susikurti prenumeratos formas, leisiančias pasiekti klientus, kurie iki šiol buvo tik socialiniuose tinkluose. Pradedant prekiauti internetu, labai lengva susigundyti įsigyti el. paštų sąrašą. Tokios klaidos R. Laurinavičius rekomenduoja nedaryti. Tai ne tik pažeidžia asmens duomenų apsaugos įstatymą ir yra nelegalu, bet ir neefektyvu. Dalis el. paštų bus neegzistuojantys, kita dalis niekad nebuvo ir nebus potencialūs pirkėjai, o galiausiai visi naujienlaiškių paslaugą siūlantys verslai turi numatytus laiškų siuntimo limitus.
R. Laurinavičius įsitikinęs – ši krizė prekybą ir smulkųjį verslą pakeis ilgam. Prekybos internetu populiarumui sparčiai augus jau ne vienerius metus, šie mėnesiai galutinai išmokys ir įpratins visuomenę reikalingų sprendimų ieškoti internete, todėl čia atsirasti turi ir visi į ateitį žvelgiantys smulkieji verslininkai.