Socialinių medijų agentūros „Caption“ komunikacijos atstovas Simonas Mackus pastebi, jog paraleliai su užsienio kūrėjais, „TikTok’e“ atsirado ir lietuviai nuomonės formuotojai. Nors didžioji dalis lietuvių „TikTok“ influencerių yra nauji, vis dėlto nemaža dalis jų – jau kitose platformose daug sekėjų turėję asmenys (pvz.: „Instagram“).
„TikTok“ verslui
Daugelyje Vakarų Europos šalių „TikTok“ tinklas turi ir reklamos funkciją, bet Lietuvoje ji dar nėra aktyvuota.
„Nuvykę į kaimynines šalis: Angliją, Olandiją ar Prancūziją, pastebėsite, jog tarp įprastų „TikTok“ vaizdo įrašų atsiranda ir pažymėtas reklaminis turinys. Nors Lietuvoje to daryti dar negalime, reklaminio pobūdžio video ten tikrai yra, tik jis nėra žymimas,– teigia S. Mackus. – Tą reklaminį turinį perteikia su prekių ženklais dirbantys, daugiau sekėjų platformoje turintys „TikTok“ nuomonės formuotojai.“
Tad šiandien verslai Lietuvoje „TikTok’e“ gali išnaudoti tiek kurdami patys savo turinį, tiek samdydami vertybes atitinkančius influencerius, kaip jau yra daroma ir kituose socialiniuose tinkluose.
O kas gi yra kitaip „TikTok’e“ nei kituose socialiniuose tinkluose?
Kiekvienas socialinis tinklas turi savo išskirtinumą ir auditoriją. Vienuose pagrindinis įrankis yra nuotraukos, kituose – tekstas. „TikTok“ yra ypatingas dėl itin greitai vartojamo turinio, pateikiamo video formatu.
„Prasidėjus „TikTok“ populiarumo kelionei, didžioji dalis auditorijos buvo moksleiviai, todėl kurį laiką tinklas išlaikė savo „čia tik jaunimui“ amplua. Ir nors „TikTok’e“ yra priimtinas lengvesnio pobūdžio, pramoginis turinys, tai, vis dėlto suteikia galimybę verslams dar labiau išsiskirti, praplėsti savo auditoriją ir neatsilikti nuo tendencijų“, – atskleidžia S. Mackus.
Kokios galimybės atsiveria verslams „TikTok’e“?
„Galimybių yra daug – priklauso nuo verslo tikslo. Jeigu siekiate pritraukti naujų darbuotojų į savo komandą, tai „TikTok“ yra vieta, kur savo vidinę kultūrą galite atskleisti organiškai ir natūraliai. Tai socialinė erdvė, kuri jau jums siūlo idėjas, temas, muziką ir net scenarijų. Jums belieka tai pritaikyti savo kasdienybei.
Na, o jei norite tapti žinomesni, rinkai pristatyti savo produktą ar paslaugas, didinti pardavimus, tai greitai sureaguojant į vyraujančią tendenciją „TikTok“ gali sugeneruoti didelius auditorijos rodiklius. Tokių tendencijų nepraleisti visada gali pagelbėti išoriniai marketingo specialistai, kurie kasdien gyvena tame sūkuryje“, – tęsia socialinių tinklų agentūros „Caption“ komunikacijos atstovas S. Mackus.
Galiausiai, tie patys influenceriai, renkantys šimtus tūkstančių peržiūrų, gali bet kokį produktą ar paslaugą adaptuoti prie savo kuriamo turinio. Jeigu sunku išsirinkti ar surasti tinkamą „TikTok’erį“ savo verslui, pateikiame sąrašą lietuvių kūrėjų šioje platformoje pagal temas:
Fotografija
Greta Kuliušaitė (@luckygretute). Fotografijos ir gyvenimo būdo turinio kūrėja.
Briga Po (@brigapo). Fotografijos, gyvenimo būdo ir pramoginio turinio kūrėja.
Tvarumas
Simona Cymbaliukaitė (@simonacym). Tvaraus gyvenimo būdo ir sveikos mitybos influencerė.
Paulina Norkienė (@paulytepouu). Tvaraus gyvenimo būdo influencerė.
Maisto gaminimas
Simona Cymbaliukaitė (@simonacym). Tvaraus gyvenimo būdo ir sveikos mitybos influencerė.
Andra Folea (@andrafolea). Lietuviškų patiekalų gaminimo ir pramoginio turinio kūrėja.
Fabian Sanchez (@fabianas.lt). Maisto testavimo ir pramoginio turinio kūrėjas.
Kelionės
Demi Norvilaitė (@demiinooo). Gyvenimo būdo blogerė.
Simonas Urbonas (@simonas_urbonas). Žygių ir gyvenimo būdo turinio kūrėjas.
Pramoginis turinys
Edvinas Krupinskas (@edvinaskrupinskas). Pramoginio turinio kūrėjas.
Goda Problema (@goda_pr). Pramoginio turinio kūrėja.
Antanas Jakimavičius (@antanasj). Pramoginio turinio kūrėjas.
Lukas Čestovas (@cestovas). Pramoginio turinio kūrėjas.
Oli (@oli.dzi). Gyvenimo būdo ir pramoginio turinio kūrėja.
Nikola Žukovskis (@n1kosup). Pramoginio turinio kūrėjas.
Demantė Vaičiūtė (@dejmukas_). Pramoginio turinio kūrėja.
Airidas Gustas (@airidasgustas). Pramoginio turinio kūrėjas.
Edvinas Ma (@edvuxha). Pramoginio turinio kūrėjas.
Artūras Traška (@stimomedia). Pramoginio turinio kūrėjas.
Grožis ir gyvenimo būdas
Silvija Maliuk-Traška (@silvijamaliuk). Gyvenimo būdo ir mados influencerė.
Inidė Jasnauskaitė (@jasnauskaite). Mados ir grožio influencerė.
Kamilė Kanapeckiatė (@kamilekanapeckait). Mados ir grožio influencerė.
Gintarė Urbonienė (@ambertiii). Grožio ir motiniško gyvenimo būdo influencerė.
Dalia Belickaitė (@belickaitee). Gyvenimo būdo influencerė.
Gian Nguyen (@zania_077). Grožio ir pramoginio turinio kūrėja.
Karolina Meschino (@karolinameschino). Gyvenimo būdo ir grožio influencerė.
Inga Žuolytė (@ingazuolyte). Grožio, mados ir motiniško gyvenimo būdo influencerė.
Kita
Kristina Petrauskė (@chistorike). Istorijos faktų turinio kūrėja.
Kornelija Miškeliūnaitė (@miskeliunaaite). Filmų kūrėja, didžėja, pramoginio turinio kūrėja.
Martas Tankevičius (@martas_tankevicius). Technologinių priemonių testavimo ir pramoginio turinio kūrėjas.
Daugiau apie tai, kaip išnaudoti „TikTok“ savo verslui išgirskite pirmojoje Lietuvoje, „Venudu“ marketingo mokymų platformos organizuojamoje, „Social Media Managers’ Day“ konferencijoje. Joje net 15+ mūsų šalies socialinių medijų specialistų dalinsis savo patirtimi ir įžvalgomis valdant soc. tinklus ir kaip geriausiai bendradarbiauti su nuomonės formuotojais tiek „TikTok“, tiek kitose platformose.
„Social Media Managers’ Day“ konferencija vyks spalio 12 d., Vilniuje. Daugiau informacijos bei registracija nuorodoje.