Modelių agentūros „Hero Talents“ įkūrėja Ema Navickienė pasakoja, kad pagaliau vis daugiau verslų supranta, jog reklama turi vaizduoti tikrą gyvenimą, kuriame gražus visoks žmogus. „Pastebime teigiamas tendencijas. Savo veiklą pradėjome prieš trejus metus, pačioje pradžioje mūsų veikla buvo grįsta edukacija, siekėme formuoti teigiamą požiūrį, kad žmonės su negalia gali, nori ir daro. Šiandien to daryti jau nebereikia, visi supranta. Galbūt reklamos, kuriose atsiduria žmonės su negalia vis dar yra nišinis dalykas, bet tokių pavyzdžių skaičius nuolat auga“, – tendencijas pabrėžia ji.
Pokyčius rinkoje pirmiausiai skatino tarptautinės įmonės, tą pastebi ir modelių agentūros „Hero Talents“ įkūrėja. Visgi šiandien ir lietuviškas verslas nenusileidžia tendencijas diktuojantiems tarptautiniams verslams.
Visos temos patogios
Vaistinių tinklo „Camelia“ atstovai, pristatę socialinę kampaniją „Kartu vienas dėl kito“, taip pat siekė griauti visuomenėje vis dar gajus stereotipus.
„Situacija tikrai gerėja, bet istorijos viešojoje erdvėje išduoda, kad dalies visuomenės pasąmonėje išlikusios stigmos, kurios diferencijuoja aplinkinius. Prieš dvejus metus atlikome visuomenės nuomonės tyrimus ir pastebėjome stigmatizuotą požiūrį, todėl nusprendėme imtis iniciatyvos, kad ta situacija keistųsi. Džiaugiamės, kad mūsų reklaminės kampanijos padėjo suprasti, jog žmonių skirtumai nėra kliūtis bendrystei“, – sako vaistinių tinklo „Camelia“ direktorė Aušra Budrikienė.
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė sako, kad lietuviško verslo iniciatyvos, mažinant socialinę atskirtį atlieka reikšmingą vaidmenį. „Džiaugiuosi, kad Lietuvoje sparčiai daugėja socialiai atsakingų įmonių, teikiančių išskirtinį dėmesį žmonėms su negalia. Jų pavyzdys įkvepia ir motyvuoja kitus. Turime visi kartu keisti ir visuomenės nuostatas, mažinti stereotipus. Savo įtraukiais sprendimais įmonės tai ir daro. Esame gerame kelyje, kad Lietuva būtų vienodų galimybių šalimi visiems žmonėms“, – sako ministrė M. Navickienė.
Žingsniais į priekį
Žmonės, turintys negalią, vis dar atiduria atskirtyje. Tyrimų bendrovė „Nielsen“, išanalizavusi beveik 450 tūkst. televizijos reklamų, pastebėjo, kad tik 1 proc. jų parodo žmones, turinčius negalią, nors JAV tokių žmonių yra daugiau nei 26 proc.
Lietuvoje fiksuojama, kad negalią turi 1 iš 10 žmonių, tačiau viešoje erdvėje ši grupė taip pat dar neretai pamirštama. Vienas pirmųjų pradėjęs drąsiai ir atvirai kalbėti apie žmones su negalia vaistinių tinklas „Camelia“ pristatęs savo reklaminę kampaniją „Kartu vienas dėl kito“ siekia šviesti visuomenę ir atkreipti dėmesį į žmonių su negalia patiriamus iššūkius ir kartu kurti realius pokyčius.
„Šiai temai skiriama daug dėmesio, tačiau, pokyčiai jokiu būdu neįvyksta per vieną dieną. Vis dažniau pastebime, kad žmonės pradeda patys drąsiau kalbėti apie savo negalias ir kartu su verslu keičia nusistovėjusį aplinkinių požiūrį. Džiugina tendencija, kad ir Lietuvoje vis daugiau verslų prisideda prie šios temos sklaidos. Tik kartu vienas dėl kito galime pasiekti pokytį“, – sako vaistinių tinklo direktorė A. Budrikienė. 2024 m. kovą „Spinter Research“ atlikto reprezentatyvaus visuomenės nuomonės tyrimo duomenimis, gyventojai „Camelia“ įvardijo labiausiai socialiai atsakingu vaistinių tinklu rinkoje.
Anot jos, svarbu, kad socialinė atsakomybė taptų ir realiais veiksmais. Norėdama paskatinti šį pokytį, „Camelia“ vykdo socialinę kampaniją „Kartu vienas dėl kito“ ir žmonėms su negalia siūlo lojalumo programos naudas, taip siekiant mažinti jų patiriamus finansinius iššūkius. Vaistinių tinklo vadovė atkreipia dėmesį, kad nuolaidos galioja visiems pacientams tiek turintiems matomą, tiek nematomą negalią. Tapti lojalumo programos nariu galima bet kurioje tinklo vaistinėje, su savimi reikėtų turėti negalią patvirtinantį dokumentą.