Tai yra istorijų pasakojimo, arba storytelling, galia. Pasakos ir legendos kuriamos jau nuo neatmenamų laikų, o jas sekti pradėta dar prieš rašto atsiradimą. Kaip raktą į vartotojų širdis tai atrado ir turinio rinkodaros kūrėjai – kalbama, jog pirmasis dar 1895-aisiais buvo „John Deere“, leidinį „The Furrow“ pavertęs ne reklaminiu savo gaminamų produktų katalogu, o gyvenimo būdo žurnalu, publikuojančiu pramoginį ir naudingą turinį, taip didindamas prekės ženklo žinomumą. O kokia yra istorija, užkabinanti socialinių tinklų vartotoją?

Priversk nustoti scrollinti

Socialiniai tinklai – puikus kanalas reklamai sklisti, deja, informacija čia vartojama ir atmetama žaibiškai. Į mus kasdien mėtomas neišmatuojamas kiekis informacijos – nebūtinai aktualios ir vertingos, tad išmokome jos paprasčiausiai nepastebėti. Todėl pagrindinis tavo tikslas – priversti vartotoją stabtelėti įnirtingo scrollinimo įkarštyje.

Žmonės čia susirenka pailsėti arba rasti reikiamos informacijos, todėl kuriamas turinys turėtų būti arba naudingas, arba suteikiantis pramogą. Ir visai neturi būti užkietėjęs rašytojas – paslaptis, sulaikysianti skaitytojo dėmesį, yra paprasta: kūrybiškumas, drąsa ir cinkelis, sugriebiantis už širdies.

Svarbiausia – sukelti emociją

Pasakodami istorijas savo artimiesiems, visuomet tikimės jų reakcijos – nuostabos, išgąsčio ar juoko. Siekiame to keisdami mimikas, balso toną, judesius; vartojame specifines frazes, kurios paveikios būtent šiai auditorijai. Tos pačios taisyklės galioja ir prekės ženklo komunikacijai socialiniuose tinkluose.

Nustatęs tikslus, kuriuos nori pasiekti, ir išanalizavęs savo tikslinę auditoriją, atsakyk sau į klausimą – kas jai rūpi, kokias problemas ji gvildena? Turėdamas šiuos atsakymus, žinosi emociją keliančius veiksnius ir apie tai suksi savo istorijas.

Nepamiršk: niūrus ir šaltas produktas jausmų nekelia niekam – emocijas žadina žmogus ir jo gyvenimo vingiai. Gali daugybę kartų kartoti, kaip operatyviai ir pigiai teiki pavėžėjimo paslaugas, bet gali pasekti „Lyft“ pavyzdžiu ir papasakoti, kaip vairuotoja išgelbėjo gyvybę susišaudymo aukai. Šioje situacijoje dėmesio centre esi visai ne tu ar tavo „stebuklingas ir vienintelis toks pasaulyje“ produktas – herojus čia yra žmogiškumas.

Jei tavo skleidžiamame turinyje vartotojas atpažins save, sveikinu – ką tik prekės ženklo įvaizdį pakėlei į aukštesnį lygį. Ne tik paskleidei žinią apie savo vykdomą veiklą, bet ir padėjai artimo ryšio su auditorija pamatus – pasitikėjimo, ištikimybės ir bendradarbiavimo.

Visai nesvarbu, koks užimtas yra tavojo turinio vartotojas – jei istorija užkabino, jis praras laiko nuovoką ir paskęs siužete. Juk kiek kartų žiūrėdamas mėgstamą serialą nepajutai, kaip atėjo naktis?

Sėkmingai pradžiai

Kad pradėti istoriją būtų lengviau, dalinuosi Michaelio Daviso „septyniomis C“ (7 C’s of storytelling) – elementais, kuriuos įtraukę į pasakojimą sukuriame galingą, paveikią istoriją:

– Veikėjai (characters)
– Aplinkybės (circumstances)
– Konfliktas (conflict)
– Sprendimas (cure)
– Pokytis (change)
– Žinutė (carryout message)
– Dialogai (conversations)

Na, o pirmajam pabandymui įkvėpti – puikus storytelling pavyzdys, kaip gatvėje kalbinami niujorkiečiai tapo socialinių tinklų sensacija. Pasižvalgykite čia.