Prekybos centro „Senukai“ užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktoje Baltijos šalių apklausoje atsiskleidė ir kiti šalių dovanų planavimo ir pirkimo skirtumai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Anot „Kesko Senukai Lithuania“ rinkodaros direktorės Jurgos Petrauskienės, planuoti ir pirkti Kalėdų dovanas prieš daugiau nei 3 mėnesius iki Kalėdų pradeda 23 proc. Lietuvos, 18 proc. Latvijos ir 17 proc. Estijos gyventojų.

Taip pat, įdomu ir tai, kad Lietuvos gyventojams kalėdinės reklamos turi didžiulę ir net lemiamą įtaką, ketinimui pradėti rinktis ir pirkti dovanas artimiesiems.

„Tyrimas parodė ir tai, kokią įtaką kalėdinių dovanų planavimui turi reklama. Beveik pusė apklausoje dalyvavusių respondentų atskleidė, kad šventinės reklamos juos paskatina pradėti planuoti dovanas Kalėdoms. Latvijos ir Estijos gyventojai prekybininkų reklamoms ir šventiniams blizgučiams yra gerokai atsparesni“, – sakė J. Petrauskienė.

Net 43 proc. respondentų Lietuvoje nurodė, pradedantys planuoti dovanas vos pasirodžius reklamoms. Tuo tarpu reklamos pirkti dovanas įkvepia 35 proc. Estijos ir 26 proc. Latvijos gyventojų.

Statistika rodo, kad Latvijos ir Estijos gyventojai dažniau dovanas pirkti linkę likus 1–2 savaitėms iki Kalėdų (atitinkamai: 48 proc. ir 43 proc.). Likus porai savaičių iki didžiųjų šeimos švenčių dovanas perka vos 29 proc. Lietuvos gyventojų.

Dovanų pirkimą palikti paskutinei minutei nėra linkę nei vienos šalies gyventojai. Tačiau labiau paskutinei minutei pasilikti šį darbą linkę Latvijos vyrai (8,4 proc.), o mažiausiai – Lietuvos vyrai (3,4 proc.).

Anot J. Petrauskienės, sprendimas pirkti dovanas iš anksto, turi savo privalumų. Pavyzdžiui, daugiau laiko lėšų planavimui ir mažiau nenumatytų išlaidų. Be to, iš anksto planuojantys išrenka dovanas atsakingiau, skiria laiko paieškoms, kainų palyginimui įvairiose vietos, todėl vėliau turi ramesnį prieššventinį laikotarpį.

„Kartais ir spontaniškai kilusios dovanų idėjos būna pačios geriausios, tačiau pasilikę dovanų pirkimą paskutinei dienai rizikuoja, kad daugelis geriausių arba norimų daiktų jau bus išpirkti. Vis dėlto, jie dažniau gali pasidžiaugti galimybe prekes įsigyti pigiau, mat likučiams taikoma didesnė nuolaida“, – atskleidė „Kesko Senukai Lithuania“ rinkodaros direktorė.

Apklausą prekybos centro „Senukai“ užsakymu atliko tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Gyventojų apklausoje šių metų spalio 17–28 dienomis internetu apklausti 507 respondentai iš Lietuvos, 503 – iš Latvijos ir 505 Estijos gyventojai nuo 18 - 75 metų amžiaus.