Versle, kaip ir marketinge, žaidimo taisyklės keičiasi greitai, todėl marketingo priemonės, kurios veikė vakar, gali neveikti rytoj. Būtent todėl šios srities ekspertui itin svarbu nuolatos gilinti savo žinias ir žengti „ekstra mylią“ siekiant įgyvendinti asmeninius ir įmonės rezultatus, rašoma Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) pranešime žiniasklaidai.
Marketingo srities darbuotojai ir jų kompetencijos
Marketingo specialistai ir vadovai ypač svarbūs „verslas klientui“ (B2C) sektoriuje veikiančioms bendrovėms, o reikalavimai jiems keliami itin aukšti: „Darbdaviai tikisi, kad marketingo srities atstovai turės plačias kompetencijas: gebės pademonstruoti ne tik ekspertines prekės ženklo kūrimo, bet ir komunikacijos žinias, išmanys pardavimo skatinimo subtilybes, turės kainodaros, produktų, paslaugų kūrimo patirties, – sako vadovų paieškos ir karjeros konsultacines paslaugas teikiančios bendrovės „Master Class Lietuva“ vadovaujanti partnerė Laura Duksaitė-Iškauskienė. – O marketingo vadovas, be minėtų kompetencijų, taip pat turi gebėti vadovauti komandai bei turėti lyderio savybių.“
Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) direktorė Alvydė Palaimaitė sako, kad įmonės dažnai kreipiasi į LiMA ieškodamos marketingo vadovo kaip jungiančios kompetencijos, kuris, turėdamas platų vaizdą, pasakytų, kaip galima efektyviau kurti vertę ir augti. „Tam, mano manymu, reikalingos sisteminės marketingo žinios ir stiprus šios srities teorinis pagrindas, kurių dažnas, dirbantys šioje srityje, neturi. Marketingas – tai verslo vystymo sudedamoji dalis, o marketingo vadovai įmonėje yra jungiančioji kompetencija strateginio lygmens sprendimams, visai vartotojų patirčiai, produktų ir paslaugų vystymui“, – pranešime žiniasklaidai teigia LiMA vadovė.
Marketingo vadovo pozicijai ieškojo tik sertifikuoto specialisto
„Marketingas – verslui svarbi sritis, todėl natūralu, kad jai vadovauti ieškomas savo žiniomis stiprus, kvalifikuotas ekspertas. Mūsų įmonė ne išimtis, todėl marketingo vadovo pozicijai keliame aukštus reikalavimus“, – sako nekilnojamojo turto projektų vystymo įmonės UAB „Build Me“ vadovas Martynas Samauskas.
M. Samauskas pasakoja, kad vykdydami darbuotojų paiešką, marketingo vadovo atrankai skyrė ypatingą dėmesį. „Iš kandidatų tikėjomės ne tik stiprių organizacinių gebėjimų, gebėjimo rinkai pristatyti projektus bei pačią įmonę, bet ir naujų, kitokių idėjų, proaktyvumo, ir, žinoma, vertinome būsimo vadovo norą tobulėti. Specialisto tikslas žinoti daugiau ir būti dar vienu laipteliu aukščiau nei yra dabar – daug ką apie jį pasako, tokių žmonių mes ieškome savo marketingo komandai“, – teigia M. Samauskas.
„Kadangi žinojome, kad ieškome iš savęs visuomet daugiau reikalaujančio, tobulėti siekiančio žmogaus – ėjome greičiausiu ir užtikrintu keliu. Susiradome Lietuvos marketingo asociacijos mokymus sėkmingai įveikusius ir sertifikuotus marketingo specialistus ir išsiuntėme jiems asmenines žinutes su kvietimu dalyvauti vadovo atrankoje. Dabartiniai bendrovės marketingo vadovės ir jos komandos rezultatai rodo, kad priėmėme teisingą sprendimą“, – sako M. Samauskas.
Specialūs mokymai garantavo vadovaujančias pareigas
UAB „Build Me“ marketingo vadovė Giedrė Batarlaitė sako, kad dirbant marketingo srityje negalima sustoti – reikia tobulėti ir toliau mokytis. Moteris savo pavyzdžiu rodo, kad įgijus naujų žinių galima tikėtis ir profesinės sėkmės, o jos atveju – ir naujų pareigų.
„Esu maksimalistė, todėl ilgą laiką ieškojau specialių marketingo mokymų, kuriuose galėčiau pasitikrinti, ar turiu pakankamai žinių bei įgyti trūkstamas. Pamačius LiMA sertifikavimo kursų turinį ir susipažinusi su programa supratau, kad pagaliau radau vertą dėmesio iššūkį, kuris bus naudingas“, – sako G. Batarlaitė.
G. Batarlaitės teigimu, įgyta patirtis pirmiausia suteikė pasitikėjimo savimi. „Nors marketingo srityje dirbau ne vienus metus, kryptingos naujos žinios buvo vertingos. Pradėjau labiau savimi pasitikėti, priimti drąsesnius sprendimus. Be to, greitai buvau pastebėta ir sulaukiau pasiūlymo dalyvauti atrankoje į marketingo vadovės poziciją. Laimėjau ir šioje bendrovėje dirbu iki šiol“, – patirtimi dalijasi G. Batarlaitė.
Mokymai paskatino kurti naują projektą
ISM Verslo vadybos ir analitikos programos direktorė ir dėstytoja Dr. Dominyka Venciūtė sako, kad mokytis reikia net ir tuomet, jei marketingo rinkoje dirbi ne pirmus metus.
„Įsitikinau, kad jei norite sukurti kažką naujo, tai padaryti leis tik naujos žinios. Marketingo srityje tiek iš akademinės, tiek iš verslo pusės nesu naujokė, tačiau naujų projektų kurti nesiryžau. Nusprendžiau, kad turiu pasimokyti, kad galėčiau jaustis užtikrintai ir pasitikėti savo jėgomis. Pabaigiau LiMA sertifikavimo kursus, tapau sertifikuota marketingo vadove ir tik tuomet, kai pripildžiau savo žinių bagažą, pradėjau kurti naują projektą“, – savo patirtimi dalijasi dr. Dominyka Venciūtė, asmeninio prekės ženklo ir rinkodaros konsultacijų projekto „Persona Cognita“ įkūrėja.
Tik patirties neužtenka
„Marketingas yra nepaprastai dinamiška, kintanti sritis. Šios srities atstovai turi jausti rinkos pulsą tiek įmonės viduje, tiek už jos ribų, o tai ne visuomet paprasta padaryti – kartais darbuotojams pritrūksta specialių žinių, tad mokytis turėtume nuolat, kad turėtume tvirtą pagrindą ir būtume varomąja įmonės grandimi“, – patarimais marketingo srities atstovams dalijasi G. Batarlaitė.
„Galiu pasidžiaugti, kad šiuolaikinių įmonių vadovai į marketingo sritį ir specialistus žiūri itin atsakingai, ieško kompetentingų, motyvuotų, nuolat tobulėti pasiryžusių kolegų, kurie prisidėtų prie aukščiausių verslo rezultatų. Patirtis šiame darbe suteikia daug privalumų ieškantiems naujų iššūkių, tačiau vis dažniau pastebime, kad sisteminių, visa apimančių žinių bagažą turintys marketingo specialistai įgyja privalumų konkuruodami darbo rinkoje. Tarptautinis LiMA marketingo sertifikavimas – tai viena iš galimybių eiti žingsniu priekyje“, – dalinasi savo įžvalgomis A. Palaimaitė.