Pirmadienį Konkurencijos taryba paskelbė, kad Estijos žiniasklaidos grupė „Eesti Meedia“ tinkamai įgyvendino įpareigojimus nesusijusiai įmonei perleisti dalį jos valdytų portalų.
Taryba bendrovei „Eesti Meedia“ 2016 metų gegužę neleido įsigyti 100 proc. bendrovės „AllePal“ akcijų ir įpareigojo per 3 mėnesius atkurti ankstesnę padėtį arba pašalinti dėl sandorio kilusius konkurencijos apribojimus Lietuvos klasifikuotų nekilnojamojo turto ir automobilių interneto skelbimų rinkoje.
Taryba pirmadienį pripažino, kad „Eesti Meedia“ tinkamai įgyvendino įpareigojimus – dalį turėtų interneto svetainių – autogidas.lt, domoplius.lt ir plius.lt – ji perleido su ja nesusijusiai bendrovei „Vertikali medija“.
„Tada susijungė dvi didžiuosius skelbimų portalus valdančios bendrovės ir mes savo iniciatyva pradėjome tyrimą. Apie tą susijungimą jiems nereikėjo pranešti, kadangi pajamos buvo pakankamai mažos. Mes pradėjome tyrimą ir uždraudėme įmonėms susijungimą. Likus kelioms dienoms iki mūsų numanomo draudimo įmonės pateikė mums naujieną, kad jos pardavėme dalį portalų kitiems nesusijusiems asmenims ir problemos nebeliko. Mes tuo metu negalėjome įvertinti, ar tikrai taip yra, ir nusprendėme, kad vis tiek reikia tą susijungimą uždrausti. Tai ta uždraudimo byla tebėra teisme, tikiuosi, ji greitai pasibaigs“, – šios istorijos pradžią priminė Š. Keserauskas.
„Ką mes tikrinome šiuo atveju, ar iš tiesų dalis tų portalų buvo perleista asmenims, kurie nesusiję su perleidėju. Atlikę visus įmanomus patikrinimus, kiek leido mūsų galimybės, nes mes tikrinome ir užsienyje esančias įmones, mes neradome jokių įrodymų, kad tai būtų susiję asmenys“, – teigė jis.
Klausimų dėl to, ar skelbimų portalų savininkai nėra susiję, kilo dėl to, kad nebuvo aišku, kas yra tikrieji Nyderlanduose esančio fondo „STAK Templake“, kuriam buvo parduota dalis portalų, valdytojai.
Ar Konkurencijos tarybai dabar aišku, kas tikrieji savininkai? „Dabar tikrieji savininkai žinomi, mūsų žiniomis, tai nėra susiję asmenys“, – sakė Š. Keserauskas.
Tai, kad skelbimų portalų pirkimo ir pardavimo schema buvo gana sudėtingi, pasak Š. Keserausko, nieko keisto, nes tai būdinga daug verslo sandorių. „Mums svarbiausia, koks tos schemos poveikis vartotojams. Mes tuo metu vertinome, kad poveikis vartotojams tikrai blogas, nes būtų beveik monopolija, būtent todėl mes tą sandėrį uždraudėme“, – kalbėjo jis.